Türk’üm, fitim, sağlıklı beslenirim

Demet CENGİZ BİLGİN
06 Ağustos 2012 - 22:09Son Güncelleme : 06 Ağustos 2012 - 22:09

BrandSpark’ın araştırmasına göre, Türk tüketicisi sağlıklı beslenme ve çevre konusunda Amerikalı ve Kanadalılardan daha duyarlı. Ancak sonuçlara göre tüketicinin kafası karışık, “Yüzde 73’ü doğal gıda organikten daha önemli” diyor.

Kanadalı araştırma şirketi BrandSpark, uzun yıllardır ABD, Kanada ve Meksika’da yaptığı “En İyi Yeni Ürün Ödülleri”ni bu yıl Türkiye’ye de taşıdı. Araştırmaya katılan 236 üründen 68’i ödüle hak kazandı. 14 binin üzerinde tüketiciyle yapılan araştırma Türk tüketicisinin davranışlarına ilişkin ilginç veriler ortaya koydu.

Marka sadakati

BrandSpark “En İyi Yeni Ürün Ödülleri” programının kurucusu Robert Levy, Türkiye’de marka sadakatinin yüksek olduğunu belirterek, market markalarına ilginin az olduğunu söyledi. Levy, Türkiye’de 10 kişiden 8’inin yeni ürün denemeye meraklı olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye’de fikir paylaşım oranı çok yüksek. 10 kişiden 9’u kullandığı ürünle ilgili fikirlerini çevresiyle paylaşıyor” dedi.

Market markasına yüz vermiyor

Yüzde 70’i kadın, yüzde 52’si 35 yaş altı olan ve yüzde 84’ünü A ve B sosyal ekonomik sınıfının oluşturduğu 14 binden fazla kişiyle görüşülen araştırmadan çıkan sonuçlar şöyle:

    Market markaları paramın karşılığını veriyor diyenlerin oranı Türkiye’de yüzde 35. Bu oran Fransa ve Almanya’da yüzde 70-80 civarı. Son bir ayda market markası aldım diyenlerin oranı Türkiye’de yüzde 79. Yüzde 64 cilt bakım ürünlerinde, yüzde 63 makyaj kalzemelerinde, yüzde 61 de saç bakım ürünlerinde asla market markası almam diyor.Yüzde 2 kiloluyum diyorTürkiye’de sadece 10 kişiden 2’si kilolu olduğunu söylüyor. ABD ve Kanada’da 10 kişiden 5’i kilolu olduğunu kabul ediyor.Türkiye’de her 10 kişiden 9’u sağlıklı beslenmeye çalıştığını belirtiyor. ABD ve Kanada’da 10 kişiden 8’i aynı iddiayı dile getiriyor. Yüzde 84 eskisinden daha fazla etiketlere dikkat ettiğini söylüyor Türkiye’de. Gıda güvenliğini önemsediğini söyleyenlerin oranı da Türkiye’de diğer ülkelerdekinden daha yüksek.“Geçen yıla göre neyi daha fazla tüketiyorsunuz” sorusuna Türkiye’de yüzde 58 taze sebze, yüzde 57 salata, yüzde 57 taze meyve yanıtını veriyor.
    Türkiye’de tüketicilerin yüzde 90’ı gıdaların içindeki kimyasallarla ilgili endişe taşırken bu oran ABD’de yüzde 70, Kanada’da yüzde 80.
    Yüzde 74 “Organic gıda” aldım derken, bunların yüzde 31’i bunu düzenli olarak yaptığını söylüyor.Türklerin çoğu doğal ve organik ayrımını bilmiyor.

Türkler fazla marka düşkünü/images/100/0x0/563d9418f018fb32c8ef1939

TÜRKİYE’de Doğan Burda ve Migros ile işbirliğiyle “En İyi Yeni Ürün Ödülleri” programını başlattıklarını belirten BrandSpark’ın kurucusu Robert Levy şu tespilerde bulundu: “Türkiye’de sağlıklı beslenmeye ilginin yüksekliği ilginç. Ekonomik kriz dönemlerinde insanların çevreye karşı duyarlılıkları azalsa bile sağlıkla ilgili duyarlılıkları hiç azalmıyor. Ancak sağlıklı beslenme kavramı ülkeden ülkeye değişiyor. Örneğin ABD’de tam tahıllı ürün yemek sağlıklı beslenmektir; Türkiye’de ise zeytinyağı! Türkiye’deki bir başka ilginç bulgu da marka düşkünlüğü.”

Kadınlar alışverişe listesiz çıkmıyor

Türkiye’de alışverişe çıkanların yüzde 54’ü öncesinde liste yapıyor. Bunların büyük kısmı kadınlar.
“Listeyi kafamda yapıyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 38.
“Hiç liste yapmıyorum” diyenlerin oranı yüzde 8 ve bunların büyük kısmını erkekler oluşturuyor.
Alışveriş listesi yapan kadınların yüzde 62’si bunu bir haftada planlıyor.
Alışverişe çıkanların yüzde 64’ü “Bütün koridorları gezerim” derken, yüzde 36 sadece almayı planladığı ürünlerin reyonlarını ziyaret ettiğini söylüyor.

Kanserden çok korkuyoruz

“En büyük sağlık korkunuz nedir” sorusuna Türkiye’de yüzde 70 “Kanser” yanıtını veriyor. Batı ülkelerinde ise en büyük sağlık korkusu kalple ilgili sorunlar. Türkiye’de kanserden sonra en çok korkulan sağlık problemi yüzde 48 ile kalp, yüzde 45 ile şeker.
 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı