Türk şirketten Halep'e otobüs terminal

ANKA
05.11.2009 - 16:21 | Son Güncelleme:

Türkiye’de İstanbul Esenler Otogarı başta olmak üzere bir dizi ilde otogar işletmeciliği yapan Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri Şirketi Suriye’nin Halep şehrinde otobüs terminali, alışveriş merkezi ve otelden oluşan büyük bir proje gerçekleştirecek.BİOİAŞ, Aleppo Gate adını alacak terminalin 35 yıl süreyle işletmesini üstlenecek.

BİOİAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yalamanoğlu, eşit ortaklıkla gerçekleştirilmesi planlanan projenin en kısa zamanda mimari tasarımını yaparak Souria holding’e teslim edeceklerini belirterek “ Amacımız Halep’in tarihi dokusuna uygun bir mimari proje gerçekleştirmek. Bir anlamda proje hem modern teknolojiyi hem de tarihsel dokuyu birleştiren bir proje olacak. Bundan da heyecan duyuyoruz” dedi

Yalamanoğlu, otobüs terminali uygulamasının dünyada kalmadığını ve Türkiye’nin bu alanda rakipsiz olduğunu belirterek, “Aleppo Gate için bizden önce Avusturyalı bir firmadan bir avam proje istemişler, onlar da otobüs terminali için havaalanı formatında bir proje çizmişler. Çünkü Avrupalı kuruluşlar otobüs terminali fikrine artık çok uzaklar. O yüzden Türkiye’nin bu konuda çevre ülkelerine aktarabileceği önemli bir know-how var. Havalimanı yapım ve işletmesinde dünya çapında isim yapan TAV gibi biz de bir anlamda otobüs terminali yapım ve işletmesinde dünyada ün yapmak istiyoruz” diye konuştu.
Türkiye’de İstanbul Esenler Otogarı başta olmak üzere bir dizi ilde otogar işletmeciliği yapan Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri Şirketi (BİOİAŞ) Suriye’nin Halep şehrinde otobüs terminali, alışveriş merkezi ve otelden oluşan büyük bir proje gerçekleştirecek.

Aleppo Gate (Halep Kapısı) adını taşıyan proje ile Suriye’nin 4 milyon nüfusa sahip Halep şehrinde otobüs terminalinin yanı sıra, toplam 300 bin metrekareyi bulan arazi üzerinde alışveriş merkezi ve dört yıldızlı bir otel de inşa edilecek. Projenin otobüs terminalini içeren ilk aşamasının yaklaşık 40 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleşeceği, projenin diğer aşamalarıyla birlikte toplam maliyetinin ise 60-70 milyon dolarlık bir bütçeye çıkabileceği belirtildi.

Büyük İstanbul Otobüs İşletmeleri ile Aleppo Gate projesinin sahibi Souria (Suriye) Holding arasında bugün İstanbul’da konuya ilişkin bir protokol imzalandı.

“İKİ ÜLKE ARASINDAKİ YOLCU-YÜK TRAFİĞİ VE TİCARET ARTACAK”

Projeyle ilgili bilgi veren BİOİAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yalamanoğlu, projenin eşit ortaklıkla gerçekleşeceğini belirterek, Aleppo Gate’in 35 yıl süreyle işletme hakkının da kendilerinde olacağını söyledi. Yalamanoğlu, yakın zaman önce Türkiye ile Suriye arasında vize muafiyeti anlaşmasının ardından iki ülke arasındaki yük ve yolcu trafiğinin ve ticari ilişkilerin daha da artacağını vurgulayarak, Halep Projesinin bu süreci daha da hızlandıracağını kaydetti. Yalamanoğlu “ Bu işbirliğinin bence bir önemli yanı da devletler arasında yaratılan olumlu atmosferin ardından, her iki devletin de aracılığı olmadan, doğrudan özel kuruluşların bir araya gelerek böyle bir yatırım için işbirliğine gitmiş olmalarıdır.Bu yönüyle benzeri işbirliklerine de örnek olacağını düşünüyoruz” diye konuştu.

Toplantıda işbirliği hakkında görüşlerini açıklayan Souria Holding Yönetim Kurulu Başkanı Saad Allah Kurdi de “ Biz böyle bir proje için uzun zamandır çalışıyorduk.Halep’te tek bir terminal yok beş ayrı noktaya dağılmış küçük terminaller var. Büyük ve modern bir terminal için araştırmalarımız sonucunda en uygun partnerin BİOİAŞ olduğunu gördük. Herkes bize bu konuda Türkiye’yi işaret etti. Esenler Otogarı’na yaptığımız ziyaret sonucunda da Halep projesini ortaklaşa gerçekleştirme kararı verdik. Esenler’in yönetimi, teknolojisi bize heyecan verdi ve biz de aynı teknolojiyi şimdi Halep’e götürmeyi hedefliyoruz.Bu stratejik işbirliği her iki ülkenin halkına da değer katacaktır” dedi. Saad Allah Kurdi, projenin tamamlanmasıyla ilgili olarak da “ Nihai anlaşmanın imzalanmasıyla birlikte proje için de hemen start vereceğiz. Proje yüzde 50-50 ortaklıkla yürütülecek. Terminal kısmının 1-1.5 yılda tamamlanacağını öngörüyoruz. Toplam proje ise en geç üç yıl içinde tamamlanır” diye konuştu..

“TAV HAVALİMANLARINDA DÜNYADA ÜN YAPTI, BİZ DE OTOBÜS TERMİNALİ İŞLETMECİLİĞİNDE HEDEFLİYORUZ”

Toplantıda değerlendirmelerde bulunan BİOİAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yalamanoğlu, otobüs terminali uygulamasının dünyada kalmadığını ve Türkiye’nin bu alanda rakipsiz olduğunu belirterek “ Dünyada otobüs terminali uygulaması artık kalmadı. Aleppo Gate için bizden önce Avusturyalı bir firmadan bir avam proje istemişler, onlar da otobüs terminali için havaalanı formatında bir proje çizmişler. Çünkü Avrupalı kuruluşlar otobüs terminali fikrine artık çok uzaklar. O yüzden Türkiye’nin bu konuda çevre ülkelerine aktarabileceği önemli bir know-how var. Havalimanı yapım ve işletmesinde dünya çapında isim yapan TAV gibi biz de bir anlamda otobüs terminali yapım ve işletmesinde dünyada ün yapmak istiyoruz” dedi. BİOİAŞ’ın şu anda Türkiye’de Kayseri, Samsun,Havza ve Çarşamba’da da terminal işletmeciliği yaptığını ifade eden Yalamanoğlu, “Bizim çok iyi bir proje tasarım ekibimiz var. Onlar Denizli ve Adapazarı için de yeni ve yaratıcı projeler tasarlayarak ilgili belediyelere sundular.Dolayısıyla proje tasarımında önemli bir birikim ve deneyime sahibiz “ diye konuştu.

“HALEP’İN ARDINDAN ŞAM İÇİN DE NİYETİMİZ VAR”

Yalamanoğlu, en kısa zamanda projenin mimari tasarımını yaparak Souria holding’e teslim edeceklerini belirterek “ Amacımız Halep’in tarihi dokusuna uygun bir mimari proje gerçekleştirmek. Bir anlamda proje hem modern teknolojiyi hem de tarihsel dokuyu birleştiren bir proje olacak. Bundan da heyecan duyuyoruz” dedi. Yalamanoğlu “ Bu proje bittiğinde ve iki ülke arasında karayolu ulaşımı altyapısı yenilendiğinde Halep ile Gaziantep arası nerdeyse bir saate inecek Bu şekilde bölgede yoğun bir ticaret trafiği oluşacağına inanıyoruz. Halep’in ardından belki Şam Belediyesi ile de işbirliği yaparak Şam için de modern bir otobüs terminali planlayabiliriz” dedi.

“İSTANBUL’A YENİ BİR OTOGAR KAZANDIRMA ARAYIŞINDAYIZ”

Toplantıda soruları yanıtlayan Ahmet Yalamanoğlu, Esenler Otogarı’nın eski bir proje olduğunu ve Bedrettin Dalan döneminde yapıldığını belirterek, günün ihtiyaçlarına uygunluk açısından aynı bölgede yeni bir terminal yapma yönünde planlarının bulunduğunu söyledi. Yalamanoğlu “ E 6 üzerinde Fatih Köprüsü ile Büyükçekmece arasında 200-250 dönüme yakın büyüklüklerde arazi arayışlarımız var. Biz mevcut otogarı 25 yıllığına almıştık. Süremizin bitmesine 10 yılımız daha var. Yeni bir otobüs terminali projesi söz konusu olursa, artık Belediye’nin yardımı olmaksızın da bu projeyi tek başına gerçekleştirecek bir ekonomik güce sahip bulunuyoruz” dedi

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı