Türk şirketine "En iyi şirket" ödülü

Salim UZUN/ANTALYA, (DHA)
12.11.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

KAHVE Şirketi Douwe Egberts'i ithalat ve pazarlama şirketi olarak Türkiye'ye getiren Kafecan Ltd. Şti., 2009 yılında yüzde 15'lik büyüme sağlayarak Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag'ta yapılan distribütörler toplantısında ‘En iyi şirket’ ödülünü aldı.

Satın alma devi Sara Lee'nin kahve şirketi Douwe Egberts'i ithalat ve pazarlama şirketi olarak Türkiye'ye getiren Antalya firması Kafecan Ltd. Şti., kriz ortamında yüzde 15'lik büyüme sağladı. Çek Cumhuriyeti'nin başkenti Prag'ta geçen hafta yapılan distribütörler toplantısına 56 ülkeden katılan ve aralarında Güney Afrika ülkelerinin bulunduğu 100 distribütör arasından ‘En iyi şirket’ ödülü Kafecan'a verildi. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Betül Demirok, kazanılan ödülün sadece kendi firmaları açısından değil, tüm Türkiye adına önemli bir başarı olduğunu söyledi. Yıllık 310 ton kahve satışı gerçekleştirdiklerini bildiren Demirok, sektördeki talep artışları ile doğru orantılı olarak bu miktarın arttığını söyledi. Piyasaya filtre kahve sunduklarını belirten Demirok, bu kahvelerin özel makineler yardımıyla tüketildiğini vurguladı.

TÜRK HALKI KAHVEYE ALIŞTI

Türkiye genelinde markaya ait 5 bin 500 makine bulunduğunu dile getiren Demirok, “Pazar payımız genişledikçe makine sayısı da artıyor. Bu yıl kriz ortamına rağmen yüzde 15 büyüyerek en iyi şirket ödülünü aldık. Bu gerçekten önemli bir başarı. Tabii bunda kahve kültürünün topluma hızla yerleşmesinin de etkisi oluyor. Bundan 10 yıl önce günde 0.80 bardak kahve tüketen Türk halkı, bugün bu oranı 2,5 bardağa kadar çıkardı. Bu oran Avrupa ülkelerinde 6 bardak” dedi.
Antalya'nın turizm potansiyeli nedeniyle iyi bir kahve tüketicisi olduğunu kaydeden Demirok, yaz döneminde Antalya'da 130 bin fincan kahve satışı yaptıklarını belirtti. Bu yıl Prag'ta yapılan distribütör toplantısının gelecek yıl Antalya'da yapılacağını söyleyen Demirok, “Gelecek yıl ekim ayında 200 kişinin katılacağı toplantıya ev sahipliği yapacağız” diye konuştu.

TÜRK KAHVESİ MARKA OLMUŞ

Türkiye'nin kahve üreticisi olmadığını fakat Türk Kahvesi'nin kendi başına marka haline geldiğini bildiren Betül Demirok, “Yurt dışına çıktığımda sektörle alakalı inceleme ve araştırmalar yapıyorum. Birçok kentte ünlü kahve markaları Türk Kahvesi etiketi ile kahve sunumu yapıyor. Bu çok ilginç bir durum. Çünkü ülkemizde hiçbir şekilde kahve üretilmiyor. Biz sadece ithal edilen kahveyi işliyoruz. Ama ünümüz birçok ülkeye yayılmış durumda” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı