Türk mutfağı dünya otellerine girecek

Aslan BATUR
22.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Türk mutfağının önemine dikkat çeken Four Seasons Hotel Bosphorus’un Genel Müdürü Leonardo Baiocchi, “Türk şarapçılarla bu konu hakkında görüşüyoruz.

Misafirlerimize Türk gastronomisini anlatmaya çalışıyoruz. İspanya ve İtalya’dan zeytinyağı ihraç ediyorduk. Bu sistemin bir benzerini de Türkiye’de gerçekleştirmeye hazırlanıyoruz. Zengin Türk mutfağını, yeni pişirme tarifleriyle daha da geniş kitlelere ulaştıracağız. Birer elçi gibi çalışarak Türkiye’nin keşfedilmemiş lüks gastronomisini dünyanın dört bir noktasına dağılmış otellerimizle yaymak istiyoruz” diye konuştu.

Dünyanın merkezi İstanbul

Four Seasons otellerinin kurucusu Isadore Sharp’ın 15 yıl önce Sultanahmet’te bir otel açacaklarını söylediğinde, şaşırdığını anlatan Four Seasons Hotel Sultanahmet Genel Müdürü Felix Murillo da şunları söyledi: “Sharp, Sultanahmet’teki bu binayı otele çevirmeden önce gelip terasına çıktığında, ‘Burası sadece bizim için değil, otelcilik endüstrisi için de yeni bir çağın başlangıcı olacak’ demişti. Benim için buna inanmak çok zordu. Çünkü Four Seasons markasının Türkiye’de çok fazla bilinirliği yoktu. İstanbul trafiğine rağmen Avrupa’nın en iyi şehir oteli ödülü aldık. Bunu nasıl kazandık bilmiyorum. Ancak şundan eminim ki, eğer dünyanın bir merkezi olsaydı burası kesinlikle İstanbul olurdu. Biz bu odülleri, İstanbul’daki personelimiz, konumumuz ve 15 yıl önce vizyonu olan kurucumuz sayesinde kazandık.”

Şefleri tura gönderdi

Otel müşterilerinin artık sadece marka imajına bakmadığını, farlı şeyler denemek istediğini belirten Murillo, şunları söyledi: “Rekabetin kızıştığı bu noktada bizim müşterileri kaçırmamak için her türlü çabayı göstermemiz gerekiyor. Türkiye’nin farklı lezzetlerini keşfetmeleri için şeflerimizi Anadolu’da tura gönderdik. Alaçatı, Kuşadası ve Ayvalık’a göndererek yeni lezzetleri keşfetmelerini istedik. Türk insanı yemeği diğer ülke insanlarından daha çok inceliyor ve yemeğin nasıl yapıldığını gerçekten çok iyi biliyor. Türkiye soğan gibi bir ülke. Her bir zarını kaldırdığında, daha önce bunu tatmışmıydım diye düşünüyorsun. O kadar çok keşfedilecek yer var. Yolumuzu kaybettiğinizde bile burada ne kadar güzel bir yer varmış diyorsunuz. Avrupa’da ise her yer aynı.”

Bodrum ve Çeşme’ye açılıyor

Türkiye ile olan güçlü ilişkileri ve bu ülkeye olan inançları sayesinde, önümüzdeki dönemde iki yeni otel daha açılacağını belirten Baiocchi ise sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’nin Akdeniz ve Ege kıyılarında da çok büyük potansiyel görüyoruz. Bunun için biri Çeşme diğeri de Bodrum’da olmak üzere önümüzdeki dönemde iki Four Seasons daha açılacak. Her iki otel ile ilgili anlaşmalar imzalandı. Bu yıl otelin keşif ve tasarım hazırlıklarını bitireceğiz. Otelin inşaatına önümüzdeki yıl başlanacak. Türkiye’deki ortaklarımız bu konuda çok istekli ve kararlı. Bodrum’daki otel, Türkiye’deki ortağımız Mesut Toprak, Çeşme’deki ise Dilek Sabancı ortaklığı’nca inşa edilecek. Öte yandan İstanbul, hem iş hem de tatil için gelmek isteyenlerin hazırladıkları listede ilk sıralarda yer alıyor. İstanbul’da pek çok uluslararası toplantı ve büyük buluşma gerçekleştiriliyor. İstanbul’da 240 oda kapasitesine sahibiz. Ancak bu kapasite kesinlikle İstanbul gibi bir nokta için yeterli değil.”

İstanbul, dünyanın en iyi üçüncü tatil kenti

FOUR Seasons Hotel Bosphorus ve Four Seasons Hotel Sultanahmet, ABD’nin en seçkin seyahat dergilerinden Travel + Leisure tarafından “Avrupa’nın En İyi Büyük Şehir Oteli” ve “Avrupa’nın En İyi Küçük Şehir Oteli” seçildi. Travel + Leisure’ın bu yıl 17’ncisini düzenlediği okuyucu oylaması sonuçlarına göre Four Seasons Hotel Bosphorus ve Sultanahmet, Avrupa’nın tanınmış otellerini geride bırakarak 2 ayrı dalda Avrupa birinciliğini elde etti ve Türkiye’den listeye girmeyi başaran tek otel markası oldu. Anketin sonuçlarında İstanbul da 89.11 puan ile Hong Kong, New York, Sidney, Roma, Paris gibi pek çok kenti geride bırakarak Avrupa’nın ikinci, dünyanın ise en iyi üçüncü tatil kenti oldu. Sonuçların, tamamen okuyucuların deneyimlerini baz alarak verdikleri oylar ile belirlendiği bu ödüllerde, her otel fiziksel özelliğinin yanı sıra; servis, restoran, yiyecek/içecek kalitesi ve lokasyon kriterleri açısından detaylı bir değerlendirmeye tâbi tutuldu. Four Seasons Hotel Bosphorus, 94.54 puan alarak aynı zamanda dünya sıralamasında 24’üncülüğe yerleşti. Four Seasons Hotel Sultanahmet 93.36 puan alarak Avrupa’daki küçük şehir otelleri arasında en yüksek skoru elde etti.

Arap baharı ve diziler sayesinde kârını artırdı

TÜRKİYE’de ağırladıkları yabancı misafirlerin otelde konfor, teknoloji ve hızlı servis beklediğini anlatan Four Seasons Hotel Sultanahmet Genel Müdürü Felix Murillo şunları söyledi: “Tabi ki Four Seasons kalitesini de önemsiyorlar. Tatil için gelen misafirlerimizin yanı sıra, işadamları ve üst düzey yönetici gibi iş gereği sürekli seyahat eden kitle de bizim için önemli. Onların da beklentilerine en iyi şekilde çözüm üretmeye çalışıyoruz. Yılbaşı tatili dışında ocak ve şubat ayları en düşük kapasiteye sahip olduğumuz dönemler. Ancak kapasitemizin en düşük olduğu bu aylarda bile yüzde 65-70 doluluk oranıyla sezonu kârlı geçiriyoruz. İstanbul’da çok doğru pozisyon aldığımıza inanıyoruz. Son iki yılda Türk Hava Yolları, Arap Baharı ve Türk dizileri sayesinde Türkiye’ye gelen yoğun turist akını, bizim de rekor kırmamızı sağladı.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı