Türk modası İsrail’de şov yaptı

Hürriyet Haber
11.02.2000 - 00:00 | Son Güncelleme:

İSRAİL'de Türk modacıların ilk kez düzenlediği fuar büyük ilgi gördü ve sektörün yeni umut kapısı oldu.

Tel Aviv'de Türkel Fuarcılık tarafından 6-9 Şubat tarihleri arasında düzenlenen ‘Fashion Show 2000’de, Türk modacılar Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, Devlet Bakanı Hasan Gemici ve Dış Ticaret Müsteşarı Kürşat Tüzmen'in de desteğiyle İsrail'e çıkarma yaptılar.

112 kumaş, deri, ayakkabı, hazır giyim, triko, spor giyim, iç çamaşır ve yan sanayi üreticisinin katıldığı fuara, İsrail firmaları, Türk modacıların bile beklemediği bir ilgi göstererek önemli iş bağlantıları yaptı. İsrailliler, Türkiye ve İsrail'de ortak üretim yaparak ABD'ye ihracat yapma önerileri de getirdiler.

Fuar süresince yapılan defileler ise İsrailliler'in büyük ilgisini çekti. Her gösteride defilenin yapıldığı salon tıka basa dolarken, İsrailliler Buket Saygı, Ebru Ürün, Deniz Pulaş, Pınar Altuğ, Pınar Teczan, Murat Mısırlı, Sinem Öztufan ve Şenol İpek'in sunduğu Türk modasını ayakta alkışladı. Beylerbeyi Sabancı Kız Teknik Öğretim Olgunlaşma Enstitüsü'nün hazırladığı Osmanlı-Türk koleksiyonu ise izleyicileri heyecanlandırdı. İsrailliler, Mehter Marşı ve seçkin klasik Türk müziği eserleri eşliğinde sunulan defileyi nefeslerini tutarak izlediler ve ayakta alkışladılar.

DOSTLUK GENİŞLİYOR

Ulaştırma Bakanı Enis Öksüz, ilk kez düzenlenen bu fuarla, İsrail ile askeri ve siyasi alanda başlayan dostluk ve işbirliğinin, ticari alana da taşındığını söyledi.

İsrail ile yapılan serbest ticaret anlaşmasıyla, 1 Ocak 2000 tarihinden itibaren sanayi ve tekstil ürünleri için gümrükler sıfırlanmıştı.

İtalyanlar’dan Türkiye çıkarması

ÖCALAN krizi ile yaşanan Türk -İtalyan gerginliğinin büyük ölçüde hafiflemesi üzerine İtalyan ekonomistler Türkiye'yi 2000'li yılların en stratejik ve en gözde partneri ilan ettiler.

İtalya Dış Ticaret Bakanı Piero Fassino'nun beraberinde Sanayici ve İşadamları Birliği'nin üyeleri ile önümüzdeki hafta Türkiye'yi ziyaret ediyor. Bu ziyaret ikili ilişkilerde bir dönüm noktası olarak görülüyor.

‘Türkiye’nin Batı'ya açılmasından daha çok Batı'nın Türkiye'ye açılması' ilkesini savunan İtalyan işadamları, ilişkilerin bir an önce daha da gelişmesini bekliyor.

Türkiye'yi 63 milyonluk nüfusuyla büyük bir tüketim gücü ve en kısa zamanda keşfedilmesi gereken bir AB adayı olarak gören İtalyanlar, şimdi Türkiye'ye yatırım yapmanın yararlarını tartışıyor.

Asya krizi ve deprem felaketine rağmen Türk ekonomisinin hala ayakta olduğuna dikkat çeken İtalya'nın önde gelen ekonomi gazetelerinden İl Sole 24 Ore, ‘Türkiye vazgeçilemez bir partner’ yorumunu yaptı.

Türkiye'nin Çin Halk Cumhuriyeti ve Rusya'dan daha önemli olduğunu savunan gazete, Türk-İtalyan ticaret ortaklıklarının bir gelenek olduğunu da vurguladı. Gazete 28 Şubat'ta Türkiye ile ilgili bir ekonomi eki vereceğini de duyurdu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı