Türk Milli Takımı bizi aşar

Hüseyin Koyuncuoğlu / hurriyet.com.tr
25.05.2010 - 14:40 | Son Güncelleme:

Dünya genelinde 85 milyon müşterisi bulunan Hollanda merkezli ING Bank, dünyada spora büyük destek veren şirketlerden bir tanesi. Formula 1'den atletizme kadar birçok spor dalında sponsorlukları bulunan ING Bank'ın Türkiye CEO'su Wilfred Nagel, bankanın Türkiye'deki sponsorluk stratejilerini açıkladı.

Türkiye pazarına 2007 yılında giren ve yakın gelecekte Türkiye'nin en büyük 5'inci bankası olmayı hedefleyen ING Bank, Türkiye'de geçen iki yılını düzenlediği basın toplantısıyla değerlendirdi. Basın toplantısında son yıllarda Türkiye Kupası'na sponsor olan bankaları hatırlattığımız ING Bank'ın Türkiye CEO'su Wilfred Nagel, böyle bir sponsorluğu şu aşamada düşünmediklerini söylerken kulüp sponsorluğunun da şirketleri için çok riskli olacağını belirtti.

Bütçelerini daha çok ticari yatırımlarda kullanmayı hedeflediklerini belirten Nagel, "Herhangi bir takımla yapılacak olan sponsorluk anlaşması diğer takımları işin dışında bırakmak anlamına geliyor. Diğer takımları destekleyen taraftarları kaybetmeyi kısaca taraf olmayı istemediğimiz için böyle bir yatırımı şu anda düşünmüyoruz" şeklinde konuştu. Klüpler dışında geriye futbol adına sponsor olabilecekleri sadece milli takım kaldığını söyleyen Nagel, Türkiye Milli Takım sponsorluğunun çok yüksek bütçe gerektirdiğini ve şu aşamada da böyle bir bütçeleri olmadığını ifade etti.

Formula 1 takımlarından Renault ile sponsorluk anlaşması geçtiğimiz günlerde sona eren ING Bank, 2010 Dünya Kupası'na katılacak olan Hollanda Milli Takımı'nın da ana sponsoru.
/images/100/0x0/55ea4ea7f018fbb8f8774fa6
HEDEF 5'İNCİ BÜYÜK OLMAK

Oyakbank'ı 2.7 milyar liraya satın alarak Türkiye pazarına giren Hollanda merkezli ING Bank 2 yıllık markalaşma sürecinin ardından yeni yatırımlarını hızlandırmayı hedefliyor. Nagel, “Krize rağmen altyapımızı iyileştirmek için kayda değer yatırımlar yaptık, uluslararası iyi uygulamaları Türkiye’ye getirdik ve şimdi bir sonraki aşamaya hazırız. Hedefimiz Türkiye’nin en büyük 5. özel bankası olmak,” şeklinde konuştu.

Avrupa’nın 7. dünyanın ise 17. en büyük ekonomisi olan Türkiye’nin özellikle de bankacılık açısından gelişmeye ve büyümeye çok açık olduğunu belirten Nagel, “Türkiye Avrupa’nın en büyük ikinci nüfusuna sahip. Ve bu nüfusun %50’si 28,5 yaşın altında. Bu genç nüfusun %17,8’inin İstanbul’da ve toplam Türkiye nüfusunun % 75,5’inin kentlerde yaşadığını dikkate alarak, bankacılık açısından büyük bir potansiyel görüyoruz. Avrupa ülkelerine kıyasla Türkiye’de bankacılığın önü çok açık.” dedi.

BİN KİŞİLİK YENİ İSTİHDAM YARATACAK

ING Bank Genel Merkezi'nin Türkiye ile yatırımlarına tam destek verildiğini ifade eden Nagel, ING Bank'ın Türkiye'de 359 olan şube sayılarını en kısa zaman içerisinde 450 şubeye ulaştıracaklarını bunun içinde yeni istihdamlar yaratacaklarını açıkladı. 40 ülkede 105 bin kişinin çalıştığı ING Bank, Türkiye'de 6 bin olan çaılşan sayısında yeni açılan şubelerle birlikte yaklaşık bin kişilik ilave istihdam yaratmayı hedefliyor.  

KRİZ DÖNEMİNDE PLANLARIMIZI DEĞİŞTİRMEDİK SADECE ERTELEDİK

ING Bank Türkiye’nin, Türk bankacılık sektörü gibi global krizi hafif sıyrıklarla atlattığını belirten Wilfred Nagel, "Kriz döneminde sadece zaman kaybettik. Planlarımızda hiç bir değişiklik olmadı ve gerçekleştirmeyi düşündüğümüz projelerimizi 18 ay gecikmeler oldu. Bu krizde sadece planlarımızı istediğimiz zaman ve istediğimiz gibi yapamayacağımızı kabul ettik." dedi. Şirketin bütün büyüme planlarını Türkiye'ye güvenerek yaptıklarını da söyleyen Nagel, Türkiye'de krizin etkilerinin Avrupa'ya göre çok daha hızlı bir şekilde azaldığını ve bu azalmayla birlikte var olan planlara geri döndüklerini söyledi.

TÜRKİYE'DE MORTGAGE UZMANI KİMLİĞİMİZİ DE DESTEKLEDİK

Mortgage kredilerinde %4’lük, taşıt kredilerinde ise %10’luk pazar payına ulaştıklarını vurgulayan Nagel, ticari kredilerin de ING Bank içinde büyük ve çok önemli bir paya sahip olduğunu söyledi.

Özellikle mortgage alanında, ING Grubu’nun uluslararası tecrübesini de kullanarak sektör için birçok ilke imza attıklarını söyleyen Wilfred Nagel, “Mortgage Zirvesi, Mortgage Barometre ve çok yeni lanse ettiğimiz Her Keseye Mortgage ürünümüz ile, konut finansmanı alanında “Dünya Mortgage Uzmanı” kimliğimizi destekledik. Bu alanda 2009 yılında %20,2’lik bir büyüme gösterdik. Türkiye mortgage kredileri için büyük bir potansiyele sahip. 10–20 yıl içerisinde pazarın Avrupa ve Amerika standartlarına ulaşacağını öngörüyoruz ve yatırımımızı bu yönde yapıyoruz,” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı