Türk markalardan 25-26 milyar dolar ciro

A.A.
27 Şubat 2011 - 11:30Son Güncelleme : 27 Şubat 2011 - 11:30

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Yılmaz Yılmaz, bu yıl BMD üyesi markaların toplam 25-26 milyar dolar civarında ciroya ulaşmasını beklediklerini bildirdi.

Yılmaz, yaptığı açıklamada, 2011 yılında Türkiye'de TÜİK rakamlarına göre yaklaşık 40 milyar liralık hazır giyim perakende beklentisi olduğunu söyledi.

BMD üyesi markaların yurt dışındaki mağaza sayısının 2 bin olduğunu, bunun 2023 yılında 20 bine ulaşmasını beklediklerini ifade eden Yılmaz, Türk markaların şu anda yurt dışında 1 milyar doların üzerinde ciroları bulunduğunu kaydetti.

Yılmaz, BMD markalarının yurt içinde 180 bin, yurt dışında ise yaklaşık 6-7 bin kişiyi istihdam ettiklerini vurgulayarak, “Bu yıl dernek üyesi markaların toplam cirosunun 25-26 milyar dolar civarında olmasını bekliyoruz. Geçen yıl BMD üyesi markaların Türkiye'deki mağaza sayısı 40 bindi. 2011 yılını 50 bin civarında mağazayla bitiririz” diye konuştu.

Türk markalarının özellikle yurt dışında tanınması için yapılan çalışmalara işaret eden Yılmaz, Türk markaları açısından en büyük desteğin liberal ticaret ve adil rekabet ortamının sağlanması olduğunu vurguladı.

“İŞLER İYİ GİDERKEN, YENİ VERGİLERLE MÜDAHALE EDİLMEMELİ”

Özellikle dünya ile Türkiye moda perakendesi ve tekstil sektörünün bağlarını koparacak, gelişmesini engelleyecek, ticareti kısıtlayacak yeni vergiler gibi kararların gelmemesinini istediklerini dile getiren Yılmaz, şöyle devam etti: “Dolayısıyla destekten ziyade adil rekabet beklentimiz var. Her şeye rağmen şirketlerin daha karlı ve başarılı olduğu bir 2 yılı geçiriyoruz. Karlı olan şirketler sezon indirimlerine erken başlamıyorlar. Piyasa koşulları içinde bu da bir dengeye oturdu ve bir problem olmaktan çıktı. Önümüzdeki dönemde Shopping Fest olacak. Bu organizasyonla hedefimiz, çevre ülkelerden gelecek turistlerin de faydalanacağı bir eğlence, festival havası yaratarak İstanbul'daki ticareti artırmak. Bu sayede İstanbul'a gelen bir turistin 600 dolar olan kişi başı harcamasını, 1.000 dolar seviyesine çıkarmayı öngörüyoruz.”

Son dönemlerde tekstil üretiminde Türkiye'nin tekrar ön plana çıkmasına ilişkin de Yılmaz, “Çin pahalılanıyor. Dünyada ham maddelerdeki pahalılanma, ucuz emeğin etkisini üretimde azaltıyor. Türkiye, pazarlara yakın olmanın avantajını daha iyi kullanmaya başladı. Dolayısıyla hazır giyim ve tekstilde Türkiye'nin şansı çok arttı. İhracat hızla artıyor. Bundan dolayı zaten işler iyi giderken, yeni vergilerle bunlara çok fazla müdahale etmemek gerektiğini düşünüyorum” dedi.
BMD Başkanı Yılmaz, üzerinde çalıştıkları “ortak satın alma projesi”ni rekabet hukuku açısından hala incelediklerini belirterek, “Henüz hayata geçiremedik. Rekabet hukuku çerçevesi içine girmekten çekiniyoruz. Ama bir şekilde rekabet hukukuna bulaşmadan hayata geçireceğiz” diye konuştu.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı