Türk malı oto için çalışan çok, birkaç marka çıkarabiliriz

Hürriyet Haber
19.01.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, “Eğer Fiat ve Tofaş Türkiye’de böyle bir ortaklığı tesis etmek, tasarımı Türkiye’de yapılmak, önemli parçaları Türkiye’de üretilmek ve Türkiye’den bir marka ve modeli Türkiye ve dünya pazarlarına sunmak üzere anlaşmışlarsa bundan büyük bir mutluluk duyarız” derken, gelişmenin bundan ibaret olmadığını da belirtti.

Ergün, başka firmaların da yerli otomobil üzerinde çalıştıklarını, Türkiye’nin önümüzdeki bir kaç yılda sadece bir markayı değil birden fazla markayı ve modeli piyasaya sunabilecek imkan ve kabiliyete sahip olduğunu vurguladı. Ergün, “Bunu görüyoruz, bundan da memnuniyet duyuyoruz” dedi.
Otomobil sektörünün Türkiye’deki durumuyla ilgili önceden çok kapsamlı açıklamalar yaptıklarını ve bu dönemde hükümet programında da ifade ettikleri gibi bu kadar güçlü olan bir sektörün merkezine mutlaka yeri bir marka ve yeni model otomobiller koymak icap ettiğini söylediklerini anımsatan Ergün, “Bunun  için gereken destek ve teşvik mekanizmalarını da oluşturuyoruz” dedi. Ergün, yerli otomobil üretimiyle ilgili şunları söyledi: “Bunun çok değişik yolları, çok değişik modelleri olabilir, çünkü baştan beri ifade ettiğimiz sektör her türlü yatırımı yapabilecek güce sahiptir. Hem ekonomik güce sahiptir hem teknolojik birikime sahiptir hem de yetişmiş insan gücüne sahiptir. Bunu yaparken bir girişimci de tek başına bunu yapabilir ya da Türkiye’de bu sektörde olanlar veya sektöre yeni girmek isteyenler bir araya gelip de yapabilirler veya uluslararası sermaye ile işbirliğiyle de yapılabilir. Önemli olan Türkiye’den yeni bir marka ve model çıkarmaktır.”
Fiyatı piyasa belirler
Yerli otomobilin fiyat aralığının 20-25 bin lira olarak telaffuz edildiğinin hatırlatılması üzerine Bakan Ergün, fiyatı belirleyecek olanın kendisi olmadığını, fiyatı piyasanın belirlediğini söyleyerek, şöyle devam etti: “Elbette birtakım maliyetler hesap edilecektir. Üretici piyasadaki  araştırmasına göre fiyatını belirleyecek. Ama Türkiye’de tüketilen arabaların nasıl arabalar olduğuna baktığımızda, iç pazarda otomobil olarak baktığımız zaman yüzde 70’i ithal araçlardan oluşuyor.”

Tofaş’ta Pandır gitti Başaran CEO oldu

TOFAŞ’ta 1 Kasım 2006 tarihinden bu yana CEO’luk görevini yürüten Ali Pandır, 20 Ocak 2012 tarihi itibariyle görevini Kamil Başaran’a devredecek.
3 yıldan 5 yıla uzatılan görev süresini tamamlayan Ali Pandır, Fiat Grubu içerisinde yeni sorumluluklar üstlenecek. Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, “Ali Pandır, Tofaş’ın tüm dünyada ilgiyle takip edilen başarı öyküsüne önemli katkılar sağladı. Yaklaşık 21 yıl Tofaş’ta çalışmış  Kamil Başaran’a da yeni görevinde başarılar
diliyorum”  dedi.

Türkiye oto satışında Avrupa’da ilk 5’i gördü

TÜRKİYE, Avrupa otomobil satışları sıralamasında, 2011 Aralık ayında 5. sıraya, 2011 Ocak-Aralık döneminde ise 6. sıraya yükseldi. Türkiye, Avrupa otomobil satışları sıralamasında 2010 yılında 8. sırada bulunuyordu. Türkiye’de Ocak-Aralık döneminde 593 bin 519 adet satış olurken, bir önceki yıla göre değişim yüzde 16.4 oldu. Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) verilerine göre, AB ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomobil pazarı 2011 yılı Aralık ayında, 2010 yılı Aralık ayına göre yüzde 5.8 küçüldü ve 995 bin 404 adet seviyesinde pazar gerçekleşti. 2011 yılı Avrupa otomobil pazarında ekim ayında başlayan daralma, kasım ve aralık aylarında da devam etti.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı