Türk malı Lescon, Adidas ve Puma’nın vatanına girdi

Hanife BAŞ
16.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 16.08.2006 - 02:02

Gaziantepli işadamı Aydın Erbay’ın sıfırdan yarattığı Lescon, Türkiye’den çıkan dünya spor markası olmayı hedefliyor. Adidas ve Puma gibi dünyanın en tanınmış spor malzemesi markalarının doğduğu Almanya’da Eintracht Frankfurt kulübüne futbol dışı branşlarda forma ve ayakkabı sponsoru da olan şirket, Avrupa’da başka kulüplerle de sponsorluk anlaşmayı yapmayı hedefliyor.

ERBAY Group, Türk spor ayakkabı ve giyim markası Lescon’u dünya markası yapmak için kolları sıvadı. Marka olma çalışmaları çerçevesinde Aydın Erbay’ın sıfırdan yarattığı Lescon, Türkiye’de 5 bin 500 amatör futbol kulübüne 600 bin YTL tutarında sponsorluk yapacak. Almanya’da Eintracht Frankfurt futbol kulübüne futbol dışı branşlarda forma ve ayakkabı sponsoru da olan şirket, Avrupa’da başka kulüplerle de sponsorluk anlaşmayı yapmayı hedefliyor.

AMATÖR KULÜPLERE SPONSOR:

Erbay Group Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Erbay, "Niye spor giyim alanında bir Türk markası olmasın, neden bir Türk markası sponsorluk işini sahiplenmesin diye düşündük. Lescon’u her şeyiyle kurumsallaştırıp dünya markası yapmak istiyoruz" dedi. Yeni başlattıkları projeyle Türkiye’de amatör futbol kulüplerinin yüzde 70’ine malzeme sponsoru olacaklarını belirten Erbay, Türkiye Amatör Kulüpler Federasyonu’yla yürüttükleri proje çerçevesinde beş yıl içinde amatör ve ikinci ligdeki bütün kulüpleri giydireceklerini söyledi. Şu ana kadar Zeytinburnuspor, Marmaris Belediye Spor ve Muğla Spor’a sponsorluk yaptıklarını dile getiren Erbay, bu sayının gelecek yıl 10 kulübe çıkacağını, her kulübün yıllık malzemesinin en az 10 bin YTL tutacağını aktardı. Erbay, yağmurluk, eşofman, tozluk gibi bir kulübün alabileceği bütün malzemeleri kapsayan her şeyi bünyelerinde ürettiklerini ve kulüplerin renklerine göre sunacaklarına işaret ederek, amatör kulüp sporcularının spor malzemesi konusunda eksiklik çektiğini ve bu alanda boşluk gördüklerini vurguladı.

ADİDAS YERİNE LESCON:

Erbay, hedeflerinin birinci lig takımlarına da sponsorluk yapmak olduğunu aktararak, "Yurtdışında da spor kulüpleriyle sponsorluk yapıyoruz. Almanya’da birinci ligde oynayan Eintracht Frankfurt’la üç yıllık anlaşma futbol, basketbol, tenis gibi bütün branşlarda takıma sponsor olduk. Bu işin önü Avrupa’da açık. Sistemde boşluklar bulunuyor ve kulüplerden ciddi istek var. Avrupa’da her kulüp için 10 bin Euro, Türkiye’de de 10 bin YTL’lik yıllık sponsorluk bedeli ödüyoruz" diye konuştu. Almanya’da sadece futbolda değil, güreş ve diğer spor dallarında kulüplerin Lescon markalı spor tekstil ürünlerini ve ayakkabıları tercih ettiğini vurgulayan Erbay, Almanya’da Güreş Milli Takımı’nın da kendi markalarını kullandığını kaydetti. Erbay, Almanya’da, voleybol, basketbol ve güreş gibi spor dallarında birçok kulübün Adidas’ı değil, kendilerini tercih ettiğinin altını çizdi.

CİRONUN YÜZDE 20’Sİ İHRACAT:

Aydın Erbay, yüzme ve deniz sporları dışında her spor branşında spor malzemesi ürettikleri bilgisini vererek, kalitelerinin iyi ve fiyatlarının da büyük markaların yarısı kadar olduğunu ifade etti. Lescon’un yıllık cirosunun 30 milyon dolara ulaştığını belirten Erbay, "Bu yıl bu rakamı yüzde 20 artırmak istiyoruz. Ciromuzun yüzde 20’si ihracat. Avrupa’daki merkezimiz Almanya. Oradan ürünlerimiz, İtalya, İngiltere, Romanya, Yunanistan’a gidiyor. Almanya’daki ciromuz 2 milyon dolar" şeklinde konuştu. Almanya’da kataloglarda yer aldıklarını ve spor kanallarına sponsor olduklarını aktaran Erbay, beş yıl içinde bu ülkede tamamen bilinir hale gelmek istediklerini, alttan gelerek sistemi oturtmaya çalıştıklarını, ilk hedeflerinin AB olduğunu daha sonra dünyanın diğer ülkelerine de iş yapmaya başlayacaklarını kaydetti.

Türkiye’den spor giyim markası çıkacak

AYDIN Erbay, hedeflerini dünya markası olarak koyduklarını belirterek, şunları söyledi: "Marka olmak için mağazalaşmaya da gidiyoruz. İlk olarak Türkiye’de 15 olan mağaza sayımızı 2 yıl içinde 50’ye çıkartacağız. Daha sonra dünya çapında mağazalar açacağız. Avrupa ve diğer ülkelerde mağazalaşacağız. Hem franchise vereceğiz, hem de kendi mağazalarımız olacak. Türkiye’den ilk defa spor giyim markası çıkacak."

Halı saha için özel ayakkabı ile başladı

İLK olarak terlik ve lastik ayakkabı üretimi ile Türk ayakkabı sanayisindeki yerini alan Erbay Ayakkabıcılık, 1992’de, ’Lescon’u Türk tüketicisiyle buluşturdu. Halı saha ayakkabısı ve krampon çeşitleri ile spor ayakkabı sektörüne giren Lescon, kısa sürede tercih edilen markalar arasında yer almaya başladı. Erbay Ayakkabıcılık, Lescon’la spor giyim sektöründen, spor ayakkabıdan, günlük ayakkabıya, erkek spor giyimden bayan spor giyime, profesyonel sporcu ürünlerine kadar Türk markası haline geldi. Bugün günde, beş bin çift ayakkabı ve 10 bin parça tekstil ürünü imalatı yapıyor.

Çin’de de üretim yapıyoruz

TEKSTİL ve ayakkabıda Çin’le rekabet edebildiklerini dile getiren Aydın Erbay, "Çin’de de şirketimiz var. Bugün günde beş bin çift ayakkabı üretimi yapıyoruz. Tasarımları Türkiye’de yapıyoruz. 15 kişilik araştırma geliştirme ekibimiz var. Ama halı saha ayakkabılarımızın tamamı Türkiye’de üretiliyor" diye konuştu.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı