Türk kahvesi zirveye taşıdı

JALE ÖZGENTÜRK
04.08.2015 - 01:22 | Son Güncelleme:

ALMAN perakende devi Tchibo’nun Türkiye Genel Müdürü Şenay Küçük Tanşu markanın global genel merkezinde yönetim kuruluna girdi. Türk kahvesini Hamburg’daki üretim bandına ‘Tchibo Türk Kahvesi’ olarak yerleştirmeyi başaran Tanşu, “Global düşündük, yerel davrandık. Başarılı olduk” diyor.

TÜRKİYE’de uluslararası markalarının yönetimine giren kadın sayısı hızla artıyor. Serpil Timuray, Ayşegül İldeniz, Ümran Beba, Canan Özsoy gibi isimlere şimdi de ünlü Alman perakende markası Tchibo’nun global merkezinde yönetim kuruluna giren Şenay Küçük Tanşu eklendi. Türkiye kurucu genel müdürü olan Tanşu, Hamburg Genel Merkez Yönetim Kurulu’nda Gıda-Dışı birimi Yönetim Kurulu üyesi oldu. Tchibo Almanya’da 1949 yılında Postacı Max Herz tarafından mektupla kahve satmak için kurulmuş. Bugün her hafta değişen temalı mağazacılık konseptine sahip bir perakende devi. 8 ülkede binden fazla mağazası, 26 bin satış noktası var. 3.5 milyar Euro cirolu şirketin dünyada çalışan sayısı 12.500.


EN GÜÇLÜ 50 LİSTESİNDE


E-ticaret ve öğütülmüş kahve ile Avrupa ülkelerinde farklılaşan Tchibo’nun Türkiye’ye gelişi ise 2005 yılında Şenay Küçük Tanşu’nun çabaları sonucu gerçekleşmiş. Bugün 12 ilde 55 mağaza ile hizmet veriyor. Tchibo’yu 10 yılda Türkiye perakende sektörünün önemli markalarından biri haline getiren Şenay Küçük Tanşu’nun yeni görevi 1 Temmuz’da başladı. Tanşu, 1990 sonlarında perakende sektörüne Zara Türkiye’nin oluşumuna katkıda bulunarak girerken 2001- 2004 yılları arasında ise İspanya’da Inditex Group’a bağlı Zara International’da Orta ve Kuzey Avrupa’nın dokuz ülkesinden sorumlu uluslararası yönetim takımında direktörlük yapıyor. Daha sonra da Tchibo’nun Türkiye’ye gelmesinde öncülük yapan Tanşu, Fortune Dergisi’nin “Türkiye’nin En Güçlü 50 İş Kadını” listesinde de yer alıyor.


TÜRKİYE KOLEKSİYONU


Türkiye’ye giren birçok yabancı perakende zinciri başarısız olurken Tchibo’yu Türkiye’de başarılı kılan ve bu başarısı ile şirketin zirvesine giden Tanşu ile yönetim kuruluna giden yolda neler yaptı, stratejileri neler oldu konularını konuştuk. “Temel ilkemiz global düşünüp yerel davranmak oldu. Bu anlamda yerel tüketim alışkanlıklarımızdan ve geleneksel lezzetlerimizden ilham aldık” diyen Tanşu, kahvesi ile tanınan markada en önemli adımın Türk kahvesi ile atıldığını anlatıyor. “Pazarda yüzde 51 oranıyla lider konumda bulunan Türk kahvesini genel merkezimiz Hamburg’daki üretim bandına ‘Tchibo Türk Kahvesi’ olarak yerleştirmeyi başardık” diyor. Yerelleşme adımlarından bir diğeri ise giyim alanında olmuş. Tanşu, “2015 yılında, Türkiye’ye özel bir giyim koleksiyonu hazırladık. Nisan ayında satışa sunduğumuz Türkiye’ye özel ilk koleksiyonumuzda, Türk kadınının stil anlayışı doğrultusunda fiziksel özelliklerini dikkate alarak ilerledik ve başarı sağladık” diye devam ediyor.


Çok hızlı değil kontrollü büyüdük


MARKANIN iddialı olduğu e-ticaret alanında da Türkiye’de önemli adımlar attıklarını söyleyen Tanşu, “Türkiye’nin her yerinden 7/24 erişilebilen internet mağazamız ile ülkemizin her noktasına hizmet sağlamayı hedefledik. Hali hazırda; dijital kanallar üzerinden satışlarımızın yaklaşık yüzde 75’i internet mağazamızdan, 14’ü mobil uygulamalardan, 11’i ise mobil sitemizden elde ediliyor” diyerek şöyle devam ediyor. “Tchibo olarak, Türkiye pazarında çok hızlı büyümek yerine, kontrollü ve sağlam bir büyüme grafiği çizmeyi hedefledik. Faaliyet gösterdiğimiz 10 yıl süresince dijitalleşme, inovasyon ve eğitim konularını önceliklendirdik. Bu stratejiler doğrultusunda, “gelecek geçmişten gelir” bakış açısıyla Türkiye pazarındaki başarılarımızın katlanarak artacağına inancım sonsuz.”


Yeni genel müdür Tuba Yapıncak


ŞENAY Küçük Tanşu’nun Hamburg Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyeliği terfisinin ardından Tchibo Türkiye Genel Müdürlük sorumluluklarını 9 yıldır Tchibo Türkiye’de görev alan ve hali hazırda Ürün Planlama Departman Yöneticisi olan Tuba Yapıncak yürütecek.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı