Türk kadınına göre buzdolabı üretti 15 ülkede satacak

Hülya GÜLER
29.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Samsung beyaz eşyada pazar payını artırmak için Türk kadınlarının ihtiyaçlarına göre buzdolabı tasarlayıp üretti. Samsung Türkiye Başkanı Sung Yong Hong, “Samsung 30 milyon dolar yatırımla ilk kez bir ülkeye özel ürün geliştirdi. Türkiye Samsung için önemli pazar. 2012’de yatırım için düğmeye basılır” dedi.

TÜKETİCİ elektroniği ve elektrikli ev aletleri üreticisi Samsung, Türk kadının ihtiyaçlarını göz önüne alarak tasarlayıp, ürettiği yeni model buzdolabını başta Ortadoğu ve Doğu Avrupa olmak üzere 15 ülkede satacak. Samsung Türkiye Başkanı Sung Yong Hong, Samsung’un ilk kez bir ülkenin tüketicilerinin ihtiyaçlarına göre model geliştirdiğini belirterek, “Türk kadınları evlerine, mutfaklarına çok düşkünler. Türkiye beyaz eşya pazarında ciddi potansiyele sahip. Bu pazardan pay alabilmek için özelliklerini Türk kadınlarının belirlediği bir buzdolabı geliştirdik. Ortaya çıkan ürün çok beğenildi, şimdi bunu tüm dünya pazarında satışa sunuyoruz” dedi.

Akıllı buzdolabının tasarım ve üretiminde Türk kadınının eğilimlerinin göz önüne alınmasını, ‘Türkiye’nin Samsung için önemini gösteriyor’ şeklinde değerlendiren Hong şunları söyledi: “Türkiye beyaz eşyada Avrupa’nın 6’ıncı büyük pazarı. Hane sayısı Avrupa ortalamasının altında, her yıl yeni evli çiftlerin sayısı artıyor. Üstelik nüfusu çok genç, gelir düzeyi yükseliyor. Buradan ihracat olanakları da düşünüldüğünde Samsung’un genel merkezinde Türkiye’ye yatırım ciddi olarak planlanıyor. Türkiye’ye yatırım düşünme aşamasını geçti, planlama aşamasında. Yatırım konusunda hükümetle gerekli temaslar kuruldu. Hangi ürün için, nerede, nasıl ve ne kadar büyüklükte bir yatırım yapılacak, bu araştırılıyor. Yatırım için bir yıl içinde düğmeye basılır.”

Enerji ve tıbbi cihaz

Samsung Grubu’nun elektronik ve beyaz eşyanın yanı sıra enerjiden, sağlık alanına birçok farklı sektörde faaliyetleri bulunduğunu hatırlatan Hong, “Türiye’de ilk etapta enerji ve tıbbi cihaz üretimi konusunda adım atılabilir. Etüdler devam ediyor. İlk olarak hangi üretim alanı ile başlamak gerektiğine bakılıyor. Ancak şunu söyleyebilirim, Samsung bir ülkede sadece bir ürünün üretimini yapmıyor. Genellikle bir ürünle başlayıp daha sonra bunu çeşitlendiriyor. Türkiye’de de öye olacktır diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

Samsung olarak Türkiye’de buzdolabında yüzde 6, çamaşır makinesinde yüzde 8 pazar payına sahip olduklarını belirten Hong, “2012 sonunda beyaz eşyada yüzde 10 pazar payı ile ilk üç arasında yer almayı hedefliyoruz. Bunun için Türkiye çapında yaygınlığımızı artırıyoruz. Ağırlıklı olarak alışveriş merkezlerinde olan Samsung Shop’ların sayısı 110’u buldu. Ayrıca karma bayilerle Türkiye’nin her yerinde ürünlerimizi bulmak mümkün. Bir yere gitmeden önce satış sonrası hizmetleri götürüyoruz. Teknoloji marketlerin yaygınlaşması ile tüketicinin her ürüne istediği noktada ulaşması mümkün” dedi. 

Buzdolabı içinde değişiklik yaptık

SAMSUNG Türkiye Beyaz Eşya Pazarlama Müdürü Özlem Koçdar, Türk kadınlarına yönelik 2010’da yapılan pazar araştırmasından elde edilen sonuçlara göre üretilen ‘Smart Freezer’ın gelişim sürecini ve özelliklerini şöyle anlattı: “Türkiye’de erkekleri ve gençleri yeni teknoloji için tavlamak kolay. Ancak Türk kadınları evlerine ve özellikle mutfağa çok önem veriyor. O nedenle Türk kadınlarının buzdolabında ne aradıklarını ortaya çıkaran bir araştırma yaptık. Gördük ki kadınlar buzluktan çok dolabı seviyor. Daha büyük bir buzdolabı istiyor ancak buna mutfakta ayrılan yer 70 santimetre ile sınırlı. Buzdolabı boyutlarını standartlara uygun tutup içinde bazı değişikliklerle kullanım alanını genişlettik. Ortaya buzluk ve buzdolabının büyüklüğüne kadınların karar verebileceği bir model çıktı. Smart Freezer’da buzluk bölümü tek düğmeyle buzdolabı bölümüne eklenebiliyor. Buzdolabı tek tuşla komple soğutucuya dönüşebiliyor. Böylelikle yüzde 20 enerji tasarrufu sağlamak da mümkün. Üründe bulunan “Hemen Soğutma” bölümüne buzdolabının sistemine zarar vermeden istenilen sıcaklıkta yemek konabiliyor ve soğuması sağlanıyor.”

Evde kimse yokken temizlik yapan ‘robot süpürge’

SAMSUNG’un Türkiye’de satışa sunduğu robot süpürge Navibot ile ilgili de bilgi veren Sung Yong Hong, “Cihazın, navigasyon programının arkasında beyin görevi gören iki CPU kontrol yongası var. Bunlar NaviBot’un evi gördükten sonra hatırlamasını, objelerin ve şarj yuvasının yerini öğrenmesini sağlıyor. Küçük entegre kamera, odanın saniyede 30 fotoğrafını çekiyor. NaviBot en hızlı ve en güvenli güzergâhı hesapladıktan sonra evi temizliyor. Eğer şarjı yeterli değilse, şarj yuvasına dönüyor. Navibot evsahibinin programladığı saatte evde kimse olmasa bile yerinden çıkıp gidip evi kendi kendine süpürüp yine yerine geçebiliyor.”

Yüzde 25 pazar payı hedefliyor

SAMSUNG Türkiye Direktörü Lemi Paksoy, “Türkiye’de yılda ortalama 1.5-1.6 milyon buzdolabı satılıyor. Fiyatı 1.650 ile 2 bin 650 TL arasında değişen Smart Freezer serisi çok kısa bir süredir pazarda olmasına rağmen yoğun ilgi gördü. Kayra adını verdiğimiz bu seriden yılda 100 bin adet satmayı planlıyoruz. Hedefimiz 2 yıl içinde yüzde 25 pazar payı yakalamak” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı