Teknoloji Haberleri

    Türk işi Instagram geliyor!

    Hürriyet Haber
    31.05.2017 - 10:29 | Son Güncelleme:

    Instagram gibi fotoğraf paylaşma uygulamaları son yıllarda epey popüler. Murat Özer, Fatih Yıldızhan ve Ertunç Kırgül isimli 3 Türk girişimci tarafından kurulan Momentcraft da bu uygulamaların arasına eklenen yepyeni bir Türk girişimi. Peki nedir Momentcraft? Gelin, geliştiricilerinin ağzından bu uygulamayı yakından tanıyalım.

    Momencraft, 2014 Mayıs ayında yakın arkadaş olan Murat Özer, Fatih Yıldızhan ve Ertunç Kırgül tarafından kuruldu. Ekibin yeteneklerini basitçe tarif etmek gerekirse, ‘mekanik, elektronik ve mobil teknolojiler’ hakkında hatırı sayılır derecede bilgili ve tutkulu olduğumuz söylenebilir. Yola çıkma amacımız, donanım ve yazılım kullanarak insanlara daha önce görmedikleri bir deneyimle günlük faydalar sunacak ürünler geliştirmekti.

    Garajımız olmadığı için, şirketimizi Fulya’da hep birlikte yaşadığımız öğrenci evinde kurduk. Bu sırada ekibin iki üyesi çalışma hayatına atılmış, diğeri ise okulu bitirmek üzereydi. Hayatımıza kendi projelerimizle devam etmek üzere masaya oturduğumuzda çalışanlar işlerinden ayrılmış, öğrenci de mezun olmuştu.

    Momencraft’ta kim kimdir?

    Ertunç, Mekanik ve Tasarım, Fatih, Yazılım Geliştirme, ben, yani Murat ise Ürün Geliştirme üzerinde çalışmaya başladık. 1 yıl boyunca görsel ve işitsel medyayla ilgili donanım ve yazılım prototipleri tasarladık, bu prototipleri ürettik ve elde ettiğimiz deneyimle Momentic üzerinden devam etme kararı aldık.

    Momentic nedir?

    İnsanların dijital devir öncesi oluşturduğu foto-kitapların, sonrası Facebook ile oluşturduğu fotoğraf albümlerinin, yeni ve hızlı fotoğraf paylaşımları - Instagram, Snapchat ile anlamını kaybettiği bir dönemdi. İçerik sayısı inanılmaz bir hızla artarken anlamları azalıyordu. Momentic, hayatı basitçe hikayeleştirmeye yarayan bir görsel sosyal ağ olarak geliştirildi. Momentic’in ilk versiyonunu yalnızca iOS üzerinde geliştirdik ve yakın arkadaşlarımızdan oluşan bir kullanıcı grubuyla test etmeye başladık. Elimizde birbirinden tamamen farklı yaşamlara sahip insanlardan oluşan bir liste vardı, uygulamanın ilk versiyonu böylece gelen geri bildirimler ve geliştirmelerle ortaya çıktı.

    2015 Mayıs ayında Fulya’daki öğrenci evinden çıkıp, Esentepe’de tuttuğumuz ofsimize geçtik. Bu sırada ekibimize Yazılım geliştirme ve İçerik ve İletişim alanında çalışan 3 arkadaş daha katıldı. 

    2016 Mayıs ayında 250 bin liralık ilk yatırımımızı aldık. Momentic iOS uygulaması kullanıcı ve içerik kazanırken, zaman kaybetmeden Apple Watch ve Apple TV uygulamalarını geliştirdik. Amacımız, Apple ekosistemini tam olarak kuşatarak kullanıcı deneyimini üst seviyeye çıkarmaktı. Apple platformlarını tamamlandıktan sonra Android versiyonunu yayınladık. 2016 yılı boyunca kullanıcıların paylaştığı hikayelerin çeşitliliği ve sayısı artmaya başladı. Elimizdeki sınırlı kaynağı kullanmak için iki seçeneğimiz vardı: ya ürünü geliştirmeye devam edecek ya da bir pazarlama bütçesi oluşturacaktık. İlkini tercih ettik ve ürünü olgunlaştırmaya odaklandık.

    Momentic, anlık içerik ve hikaye paylaşımı yapılan büyük sosyal mecralarla rekabet etmek için tasarlanmadı. Platformdaki içeriği bu kullanıcı deneyimine göre kurgulamak amacıyla 5 farklı kanal açtık ve bu kanallarda düzenli içerik üreten kullanıcıları basitçe birer ‘fenomen’ olarak konumladık. Örneğin, düzenli ve belli bir editöryel kaliteyi koruyacak şekilde seyahat içeriği paylaşan kullanıcılara ‘Traveler / Gezgin’ rozeti verdik ve platforma yeni katılan insanlara bu kullanıcıları öncelikli olarak göstererek içerik yapısını kanallara doğru yönlendirmeyi hedefedik.

    Tasarladığımız içerik kanallarının amacı, Momentic’in geleceği hakkında bi ipucu sayılabilir: Daha rafne içeriklerin biriktiği, sakin fakat mobil bir mikro-blog platformu olmak. 2016’nın sonunda, Momentic’in hikaye anlatım yeteneklerini tanıtmak amacıyla 7 önemli Instagram kullanıcısı ile ‘7 Kıtadan 7 Hikayeci’ isminde bir iletişim kampanyası düzenledik. Kampanyada, seyahat üzerine değerli içerik üretimi yapan Instagram kullanıcıları ile ‘Gezgin’ rozetlerini ve Momentic’in içerik kanallarını tanıtmayı amaçladık. Kullanıcılar, dünyanın her kıtasından hikayeleriyle bir bakıma hayalimizdeki Momentic’i sundular.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı