Türk gençleri destekleyecek orta ‘lüks’te lider olacak

Emre ÖZPEYNİRCİ
16.07.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, orta lüks sınıfta yeni modelleriyle liderlik hedeflediklerini belirterek, “Türkiye genç nüfusuyla bu sınıfta Avrupa’ya göre çok daha fazla potansiyele sahip. Yeni A Serisi’nin müşterilerinin yüzde 50’si ilk kez Mercedes kullanan gençlerden oluşacak” dedi.

MERCEDES’in baştan aşağı yenilediği A Serisi, yeni modellerle rekabetin arttığı orta lüks sınıfta dengeleri tamamen değiştirmeye hazırlanıyor. 2011 yılında dünya genelinde orta lüks sınıfta 6.5 milyon araç satılırken, bu sayının 2021 yılında 10.6 milyona ulaşmasını beklediklerini kaydeden Mercedes-Benz Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, “Biz bu sınıfta yeni modellerimizle yüzde 50’lik paya ulaşarak ezici bir liderlik hedefliyoruz. Bundan eminiz. Türkiye’de ise gençlerin desteğiyle orta sınıfta yeni A Serisi’yle atağa kalkıp, boşluğu dolduracağız” dedi.

73 bin TL’ye geliyor

Almanya’dan hedefledikleri sayıda araç almaları halinde orta sınıfta kaybettikleri liderliği 2013’te geri alacaklarını kaydeden Kurz şöyle konuştu: “Yeni A Serisi’ni Kasım ayında 73 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’ye getirip, yıl sonuna kadar 750 adet satmayı hedefliyoruz. A Serisi ile aynı platformu paylaşan B Serisi de Türkiye’de büyük ilgi görüyor ancak yeterli sayıda araç alamadığımız için müşteri kaçırdık. Eğer talep ettiğimiz kadar alabilseydik, 2 bin adet daha fazla araç satabilirdik. A Serisi’nde de aynı sorunu yaşamak istemiyoruz. Türkiye’ye daha fazla araç getirmek için Almanya ile ciddi bir mücadele veriyorum.”
Türkiye’de A Serisi müşterilerinin yüzde 50’sinin ilk kez Mercedes kullanacak gençlerden oluşacağını kaydeden Kurz, aynı talebin daralan ekonomisine rağmen Avrupa’da da olacağını şimdiden görebildiklerini belirtti. Kurz, “Dolayısıyla ne kadar çok otomobil alabilirsek Türkiye’deki rekabet gücümüz o kadar fazla olacak. Türkiye genç nüfusu ile Avrupa ülkelerine göre çok daha fazla potansiyele sahip. Avrupa’da genç yaş ortalaması 30 ve üzeriyken, Türkiye’de bu 20’li yaşlar seviyesinde. Bu otomobil gençlere hitap ettiği için, Türkiye’nin önemi bu noktada ortaya çıkıyor” diye konuştu.

/images/100/0x0/55ea2969f018fbb8f86f0243

5 yeni modele kavuşacak

B Serisi ile ilk tanıtımı yapılan önden çekişli platformun Mercedes’in 2020 hedefleri çerçevesinde geliştireceği 5 modelin temelini oluşturduğunu hatırlatan Kurz şunları söyledi: “B ve A Serisi’nin dışında, özellikle Türkiye gibi sedan ağırlıklı pazarlarda önemli başarılara ulaşabilecek dört kapılı coupe formundaki CLA, dört tekerlekten çekiş özelliğine sahip bir kompakt SUV ve sportif çizgilerle dikkat çeken bir ‘shootingbrake’ ile premium kompakt segmentin en iddialı markası olacağız. Özellikle önümüzdeki yıl tanıtılacak olan ve 1.5 litre dizel motor ile donatılacak olan CLA, C Serisi’nden müşteri çalacak. Ancak yine de C Serisi en çok satılan model olmaya devam edecek.”

Dört tekerli iPhone

A Serisi’nin en dikkat çekici özelliklerinden birini oluşturan iç mekandaki tablet bilgisayar görünümlü ekran, pek çok özelliği üzerinde barındırıyor. Orta konsoldaki ekranın akıllı telefonlar ile bağlantı kurabilmesi nedeniyle dört tekerlekli bir iPhone benzetmesi yapan Mercedes A Serisi Ürün Müdürü Johann Buss, araçla ilgili şu bilgileri verdi: “Yeni A-Serisi, araçta akıllı telefonun işletim ve görüntüleme sistemine tamamen entegre olmasını sağlıyor. Sunduğu özel uygulama sayesinde, iPhone’un (zamanla diğer akıllı telefonların) araç içerisinde bütün fonksiyonlarıyla kullanılması mümkün hale geliyor. Bu sayede Facebook ve Twitter gibi sosyal medya uygulamalarının tamamını, aracın ekranından kumanda edebiliyorsunuz. Facebook’ta arkadaşlarınızın eklediği fotoğrafları görebildiğiniz gibi, atılan Tweet’leri bu sisteme okutabiliyorsunuz. Önümüzdeki dönemde, ilk olarak iPhone 4S modelinde karşımıza çıkan sesli yönlendirilebilen ‘Siri’ asistanını da A Serisi ile kullanılabilir hale getireceğiz.”

5 motor 3 donanım seçeneği bulunuyor

ÜÇÜ benzinli olmak üzere beş farklı donanım seçeneği bulunan A Serisi’nde, start/stop sistemi standart olarak sunuluyor. Benzinli motor seçeneklerini A 180’de 1.6 litre 122 beygir, A 200’de 1.6 litre 156 beygir ve A 250’de 2.0 litre 211 beygir gücündeki versiyonlar oluşturuyor. Yeni A-Serisi’nin dizel motorları ise A 180 CDI’da 1.5 litre 109 beygir ve A 200 CDI’da ise 1.8 litre 136 beygirlik seçeneklerden meydana geliyor. Araçta ‘Urban’, ‘Style’ ve ‘AMG Sport’ olmak üzere üç farklı donanım seçeneği tercih edilebiliyor. İlk ve ikinci nesil A Serisi’nden tamamen farklı olarak tasarlanan araç, keskin hatları ve sportif tasarımı ile dikkat çekiyor. 0.27 Cd’lik rüzgar sürtünme katsayısı ile yakıt tüketimine de katkı sağlayan araç, sportif çizgilerini iç mekanda da koruyor. Yeni A-Serisi’nde, arkadan çarpma riskini azaltan fren destekli ve radar temelli çarpışma uyarı sistemi tüm versiyonlarda standart. Bu sistem, dikkati dağılmış sürücüyü tanımlanmış engellere karşı uyarmak için görsel ve işitsel uyarılar veriyor ve acil fren desteğini hazırlıyor.

/images/100/0x0/55ea2969f018fbb8f86f0245

Yeni modellerle çıtayı yükseltti hedefi 10 binden 25 bine çıkardı

AVRUPA’da satışları hızla artan Skoda’nın yeni tasarım anlayışını sergileyen ilk modeli Rapid, B Sedan sınıfında standartları belirleyen bir otomobil olarak dikkat çekiyor. Rapid, yılın sonunda Avrupa ile eş zamanlı Türkiye’de de satışa sunulacak. Skoda’nın Türkiye distribütörü Yüce Auto’nun Yönetim Kurulu Üyesi Emir Marşan Berduk, Rapid’le hem satışlarını hem pazar payını önemli ölçüde artırmayı hedeflediklerini belirterek, “Skoda’nın hedefi 2018’de dünyada 1.5 milyon adetlik satışa ulaşmak. Biz de bu yıl 10 bin adet olarak hedeflediğimiz satışımızı 2018’de 25 bin adede çıkartmak istiyoruz” dedi.

Rapid’in Slovakya’da gerçekleyen uluslararası lansmanında görüştüğümüz Berduk şunları söyledi: “2011’de 8 bini bulan rekor satışın ardından bu yıl çıtayı daha da yükselttik ve hedefi 10 bin adedin üzerine koyduk. Türkiye, Skoda’nın en önemli pazarlardan biri oldu. Genel merkez çok yakından takip ediyor ve satışları birebir izliyor. Bu yıl 10 bin adetlik satışı aşmak için her türlü desteği veriyorlar. 2013’te ise Rapid’in de desteğiyle hedefi 13 bin adet olarak belirledik.
Pazara göre bu 15 bin adede de çıkabilir. Amacımız 2 bin 500-3 bin adetlik Rapid satışı.”

20 yıl sonra ilk kez

Yüce Auto Yönetim Kurulu Üyesi Ali Yüce ise Skoda’nın Türkiye’yi çok yakından takip ettiğini ve satışları artırmak için bastırdığını belirterek, “Söylenen hedefleri tuttarmak için ay ay takip edip, her türlü desteği veriyorlar. Satışlar artıkça pazarlık şansımız artıyor ve iyi fiyat alıyoruz. 20 yıldır ilk kez direkt Skodanın finans direktörleriyle oturup, fiyat ayarlaması yapıyoruz. Ne kadar iyi fiyat verirlerse Türkiye’de o kadar başarılı olacağımızı biliyorlar. Bu yıl 10 bin adetlik hedefi tutturursak, Rapid’in fiyatını 35 bin TL’ye kadar çekebileceğiz” diye konuştu.

35 bin TL’ye geliyor

MODEL atağını Citigo ile küçük sınıfa girerek başlatan Skoda, bu atağını sedan model Rapid üretimi ile devam ettiriyor. Skoda’nın büyüme stratejisinde önemli bir yerde konumlandırılan Rapid, Fabia ve Octavia’nın bazı özelliklerini bünyesinde barındırıyor. Skoda’nın yüksek teknolojisi, düşük yakıt tüketimi ve sunduğu akıllı çözümler ile bir aile otomobili olarak da dikkat çeken Rapid, kompakt sedan segmentinde standartları belirleyecek bir otomobil hedefiyle yıl sonunda Türkiye’deki yerini alacak. Dünya otomobil pazarının segment bazında yüzde 36’sına hitap edecek olan Rapid, Türkiye’de 35 bin ile 55 bin TL arasında bir fiyatla satılacak. Uzun dingil mesafesi boyunca ve coupe şeklindeki görüntüsüyle saf bir duygu veren Rapid’in geniş bagaj kapağı işlevselliğinin yanında tasarımı bütünleştiren bir unsur olarak da otomobildeki yerini alıyor. Yeni logo ve belirgin şekilli arka farlar Rapid’in tasarımını tamamlıyor. Skoda, B sedan modeli Rapid ile beş yolcu ve bagajlarını alabilecek kapasitesi, akılcı çözümleri, mükemmel fiyat-değer oranı ve aynı zamanda eşsiz güvenlik donanımlarıyla segmentinde bir adım öne çıkıyor.
Beş benzinli ve iki dizel motor seçeneği bulunan Rapid ile Skoda, özellikle bir araçta uygun fiyat kalite ve geniş hacim arayan aileleri hedefliyor.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı