Türk-Alman Bilim Yılı değerlendirildi

AA
08.01.2015 - 09:25 | Son Güncelleme: 08.01.2015 - 10:05

Almanya Eğitim ve Araştırma Bakanı Johanna Wanka, Almanya'da yaşayan yaklaşık 3 milyon Türk kökenlinin birçoğunun topluma uyum sağladığını söyledi.

Wanka, Türk-Alman Ticaret ve Sanayi Odası (TD-IHK) tarafından düzenlenen Türk-Alman Gazeteciler Yuvarlak Masası'nın 8 toplantısında, 2014 Türk-Alman Bilim Yılı ve iki ülke arasında bu alandaki işbirliğine ilişkin bilgiler verdi.

Bilim Yılı kapsamında Almanya ile Türkiye arasındaki ilişkileri derinleştirmek ve güçlendirmeyi amaçladıklarını ifade eden Wanka, iletişime ve iş birliğine yatırım yapılması gerektiğini kaydetti.

Bakan Wanka, insanların geçen yıl Berlin'de yapılan Bilim Yılı açılışına büyük ilgi gösterdiğini, bunun çok memnuniyet verici olduğunu ve farklı bir değer taşıdığını dile getirdi.

Bilim Yılı çerçevesinde birçok projenin başlatıldığını ancak bunun getirisinin henüz görülemeyeceğine dikkati çeken Wanka, bunun daha fazla gelecek yıllarda ortaya çıkacağını ifade etti.

Türk-Alman Bilim Yılı değerlendirildi

GELENLER YURT EDİNSİN
Almanya'da yaşayan Türk kökenlilere de değinen Wanka, "Almanya'da yaklaşık 3 milyon Türk kökenli yaşıyor. Bunlar uzun yıllardan beri burada yaşıyor. Bunların birçoğu iyi bir şekilde topluma uyum sağlamış durumda" dedi. Wanka, Türk kökenlilerin sadece kültürel açıdan ülkeyi zenginleştirmediklerini belirterek, "Bizim yanımıza gelenlerin burayı yurt edinmelerini istiyoruz. Geçici gelmelerini değil. Göçe ihtiyaç duyduğumuzu biliyoruz" ifadesini kullandı.

TÜRKİYE'YE SIĞINAN ALMAN BİLİM ADAMLARI
Bilim ve araştırma alanı söz konusu olduğunda Almanya'da nasyonalsosyalizm döneminde Türkiye'ye giden ve orada kendilerine fırsat verilen Alman bilim adamlarının da konuşulması gerektiğini vurgulayan Johanna Wanka, bunun bilim alanında Türkiye ile Almanya arasındaki ilişkilerde önemli bir temel oluşturduğunu bildirdi.

Türk-Alman Bilim Yılı değerlendirildi

DEĞİŞİM PROGRAMLARI DÜNYA GÖRÜŞÜNÜ DEĞİŞTİRİYOR
ki ülke arasında öğrenci değişiminin de diyalog için önemli olduğunu anlatan Wanka şöyle konuştu:

"Başka bir ülkeye, özellikle de Türkiye'ye giden üniversite öğrencileriyle konuştuğumda, onların dünya görüşünün hızlı ve güçlü bir şekilde değiştiğini gözlemliyorum. Bundan dolayı değişim programları, yüksekokullar arasında işbirlikleri önemli unsurlar."

Bilim Yılı kapsamında geçen yıl iki ülke cumhurbaşkanları tarafından açılışı yapılan Türk-Alman Üniversitesi hakkında bilgi veren Bakan Wanka, söz konusu üniversite ile gurur duyduklarını söyledi. Üniversitede orta vadede 5 bin öğrencinin eğitim almasının amaçlandığını bildiren Wanka, burada bazı alanlarda iki diploma alma imkanın da verilmesinin ön görüldüğünü ifade etti.

ARAŞTIRMA KURUMLARI TÜRKİYE'YE AÇILACAK
Üniversitenin bulunduğu yerde, ekonomi alanına bilim transferi yapan Frauenhofer Enstitüsünün de kurulmasının talep edildiğini bildiren Wanka, sadece üniversitelerin değil, aynı zamanda araştırma kurumlarının da Türkiye'ye açılmak istediğini belirtti.

Wanka, ekonomik gelişmelere bakıldığında Türkiye'nin araştırma sonuçları ve teknoloji transferi konusunda ilgi çekici bir partner olduğunu kaydetti.

TÜRKLERE AİT 80 BİN ŞİRKET
Almanya'da kalifiye elemanlara ihtiyaç duyduklarını, ülkedeki Türklere ait 80 bin şirketin gençlere meslek eğitimi vermesini isteyen Wanka, göçmen kökenli şirketlerin gençlere meslek eğitimi vermesine destek olmak için program başlattıklarını aktardı.

Johanna Wanka, bilim alanının her zaman iki ülke arasındaki ilişkilerde sağlam ve denge getiren bir unsur olduğunu ifade ederek, bilim alanında işbirliğinin devam etmesi konusunda iki ülkenin önemli kurumlarının dahil edildiği bir anlaşma imzalandığını bildirdi.

Türk-Alman Bilim Yılı değerlendirildi


AŞIRI SAĞ İLE MÜCADELE
Aşırı sağcılıkla mücadeleyi sürdürdüklerini, bu konuda daha fazla Gençlik Bakanlığının programlar yaptığını anlatan Wanka, Almanya'nın göç ülkesi olarak çok sevildiğini, ülkenin imajını düzeltilmesi konusunda büyük çabalar sarf edildiğini dile getirdi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı