'Böyle bir yarışmanın olması yaratıcılık açısından oldukça önemli'

Hürriyet Haber
26.06.2017 - 00:04 | Son Güncelleme: 26.06.2017 - 16:25

Saysen Anaokulları için hazırladıkları “Atlama” çalışması ile Kırmızı Bölge / Hizmet kategorisinde Kırmızı kazanan MandalAjans Başkanı Serkan Saysen; 'Amacımız; ‘’Atlama’’ sloganıyla insanların farkındalıklarını arttırıp, okul öncesi eğitim almış/almamış bir çocuğun ileriki hayatındaki başarılarını ne denli etkileyeceğini vurgulamaktı' ifadesinde bulundu.

Bu yıl Kırmızı Bölge / Hizmet kategorisinde Kırmızı kazandığınız Saysen Anaokulları için hazırladığınız “Atlama” çalışması ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?

Okul Öncesi Eğitimin önemi ülkemizde birçok insanın bakış açısını yeterli derece değiştirebilmiş değil. Ne yazık ki hala -ne gerek var- düşüncesiyle karşılaşıyoruz. Biz de Saysen Anaokulları ile aslında o işin öyle olmadığını ifade etmek için böyle bir yol izledik. İlanda metafor olarak örgüyü kullandık. Örgü örerken farketmeden atlayacağınız ve sonrasında sıkıntı olmaz gözüyle baktığınız tek bir ilmek sonucunda ördüğünüz materyalin ne kadar değişebileceğini ancak örgünüz bittiğinizde farkedersiniz. Bir çocuk yetiştirmek örgüyü bozup baştan örmek kadar kolay değildir. Okul öncesi eğitim aileye ve çocuğa destektir. Amacımız; ‘’Atlama’’ sloganıyla insanların farkındalıklarını arttırıp, okul öncesi eğitim almış/almamış bir çocuğun ileriki hayatındaki başarılarını ne denli etkileyeceğini vurgulamaktı.

Böyle bir yarışmanın olması yaratıcılık açısından oldukça önemli

Türk reklam sektöründe yaratıcılığa ilişkin genel olarak görüşlerinizi paylaşabilir misiniz?

Yeterince özgür olabildiğimizde ‘Türk aklı’ durumumuz da var olduğundan oldukça yaratıcı olduğumuzu düşünüyorum.

İstanbul dışında faaliyet gösteren reklam ajanslarının yaratıcılığı hakkında ne düşünüyorsunuz?

İstanbul ve diğerleri olarak ayırırsak tabi ki çalışan insan sayısı, markalar, müşteriler ve bütçe olarak ciddi farklılıklar devreye giriyor. En önemlisi de kullanabildiğimiz mecralar. İstanbul dışındaki ajanslar tabi ki İstanbul ajanslarıyla eşit şartlara sahip değil fakat kendi içlerinde en az İstanbul ajansları kadar iyi olduklarını düşünüyorum.

Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı, neden önemli?

Mandal Ajans olarak ilk Kırmızı maceramız 2012 yılında başladı ve 2 başarı ödülüyle döndük. Başlangıca göre bizim için heyecan vericiydi. Böyle bir yarışmanın var olması hem ajansların birbirlerini tanıması hem de yaratıcılık açısından oldukça önemli. Normal hayatta müşteriye yaptığınız iş ile yarışmaya katıldığınız iş arasında farklılıklar oluyor. Bu durumda da özgürleşiyorsunuz ve dolayısıyla yaratıcılığınızı etkiliyor. Sonrasında da sektörden isimlere ve işlere daha çok aşina oluyorsunuz. Bu da her anlamda büyük bir avantaj sağlıyor. Hepsi birbirini tetikleyen şeyler. Her zaman devam etmesi gerektiğini düşünüyorum.

*Haber görselinde MandalAjans çalışanları ve MandalAjans Başkanı Serkan Saysen ödül alıyor.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı