Turizmde bakanlık kültürden ayrılsın

Hürriyet Haber
14 Ağustos 2006 - 00:00Son Güncelleme : 13 Ağustos 2006 - 20:04

Sungate Port Royal otelinin de sahibi olan Cengiz Grup’un Yönetim Kurulu Üyesi Kazım Cengiz, Türkiye’de turizmin bugünkü anlayışın ötesinde çağın gereklerine uygun yaklaşımlarla yönetilmesi gerektiğini belirterek, "Artık turizm ile kültürün bakanlık olarak birbirinden ayrılmasının zamanı gelmişti " dedi.

CENGİZ Grup yönetim kurulu üyesi Kazım Cengiz, geçen yılki turizm patlaması sonrasında bu yıl yaşanan sıkıntıyla birlikte Türk turizminin kırılma noktasına geldiğini söyledi. Türkiye’de turizmin bugünkü anlayışın ötesinde çağın gereklerine uygun yaklaşımlarla yönetilmesi gerekliliğinin zorunluluk haline geldiğinin söyleyen Cengiz, "Türkiye’de artık turizm ile kültürün bakanlık olarak birbirinden ayrılmasının zamanı gelmiştir. Turizm ise konusunu çok iyi bilen uluslararası tecrübeye sahip profesyonellere bırakılmalıdır" dedi.

MUHATAP ALMIYORLAR: Grup yöneticiliğinin yanı sıra Antalya’daki Sungate Port Royal otelinin Yönetim Kurulu Başkan vekilliği görevini de yürüten Cengiz, "Türkiye, son yıllarda turizmde bilgi birikimi olarak çok üst düzey profesyonel yöneticileri yetiştirdi. Olağanüstü turizm potansiyeline sahip olan ülkemiz artık turizmini ticari bir zihniyetle yönetim anlayışına büründürmelidir. Bu zihniyet yurt dışı temsilciliklerimizden, gümrükteki görevliye, bakanlıklardaki görevlilerden otel yöneticilerine kadar ciddi biçimde aktarılmalıdır. Çünkü bu ülke bugün, turizmden kazanabileceği parayı minimum düzeyde kazanmaktadır. Öyle bir duruma geldik ki, Avrupalı turizm yöneticilerinin konuyu bilmeyen Türk yöneticileri muhatap bile almadığına şahit oluyoruz" dedi.

BORU HATTI: Cengiz, tam 15 yıldır Türkiye’nin gündeminde yer alan Bakü-Ceyhan boru hattının açılışı nedeniyle Türkiye ile çevre ülkelerin üst düzey devlet yöneticilerinin seferber olduğuna işaret ederek "Elbette çok önemli bir proje hayata geçirildi. Stratejik önemi, büyük tonajlı gemilerin boğazı daha az kullanımı gibi çevresel kriterleri pozitif açıdan etkilemesi nedeniyle gerçekten önemli bir gelişme. Ama bakıyorsunuz, ana fikirde çağın projesi olarak nitelenen boru hattının Türkiye’ye yıllık kazandırdığı para sadece 300 milyon dolar. Oysa turizmde geçen yıl rekor dediğimiz 16 milyar doları profesyonellerle 20-25 milyar dolarlar seviyelerine çok rahat çıkartabiliriz. Yapacağımız ise sadece turizme biraz daha önem vermek" dedi. Cengiz şöyle devam etti: "Dünyanın en büyük ve en önemli turizm fuarının yapıldığı Berlin’de adeta şoka uğradık. Yunanlılar fuar bölgesinde kaldırımları bile mavi-beyaz renklere boyamışlar, işi çok iyi bilenlerle kendilerini anlatan mükemmel standlar kurmuşlar. Yaşlı insanların bulunduğu Türk standını ise yoğurt firmaları ile üçüncü sınıf oteller işgal etmişti. Türkiye kendini uluslararası platfomda böyle anlatmamalıdır."

ÇOK UCUZ: Türkiye’nin uluslarası turizm platformunda giderek ucuz pazar imajına büründüğünü de sözlerine ekleyen Cengiz, İspanya ve Yunanistan’da bulunan otellerin Türkiye’dekilerin kalite ve hizmet açısından yarısı bile olmadığı görüşünü savunarak "Bugün dünyada artık tek tek otel isimlerinden çok bölge olarak markalaşma ön plana çıkmaktadır. Türkiye ise maalesef ne Antalya’yı, ne Bodrum’u ne de bir başka turizm bölgesinde markalaşma başarısını gösteremedi. Burada en önemli sıkıntıların başında çarşıda pazarda hanutçu zihniyetiyle ticaret yapmaya çalışan, turisti göz göre göre kazıklayan küçük esnafın rolü büyük oldu. Koskoca Antalya’da büyük alışveriş merkezi olarak sadece Migros var" dedi.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı