Turizm fuarında lezzet yarışı

A.A
12.12.2009 - 12:38 | Son Güncelleme: 12.12.2009 - 12:38

İzmir'de düzenlenen Travel Turkey fuarı, Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden katılan kentlerin geleneksel lezzetlerinin yarıştığı bir rekabet ortamı yarattı.

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen sektörün en büyük ikinci fuarı Travel Turkey fuarı, bu yıl krize rağmen önemli bir büyüme yaşadı. Geçen yıla göre 324 olan katılımcı sayısının 430'a ulaştığı fuarda, bu yıl özellikle illerin yaptığı tanıtım çalışmaları dikkati çekiyor.

Ağırlıklı olarak profesyonel ziyaretçilerin tercih ettiği ilk günde ziyaretçi sayısının 3 bin 700'e ulaştığı fuarda, iç turizme hizmet veren seyahat acentelerinden temsilcilerin yanında özellikle Ortadoğu, Doğu Avrupa ve komşu ülkelerden turizmcilerin ziyaretleri dikkati çekiyor.

Fuarda standların önemli bir bölümü kentler veya turistik ilçeler tarafından tutuldu. 28'i vilayet standı olmak üzere toplam 52 ilçe ve bölge standının kurulduğu fuarda Anadolu'nun kültürel zenginliği sergileniyor.

Fuarda illerin geleneksel lezzetlerini ön plana çıkarması dikkati çekiyor. Ziyaretçilerin yöresel lezzetlerden tadım yapabildiği stantlarda kentlerde yer alan otel ve acentelerin yanında gıda ve tekstil üreticisi şirketler de tanıtım yapıyor.

KEBAPTAN KURABİYEYE, LOKUMDAN TARHANAYA

Fuara gelen ziyaretçiler Kahramanmaraş standında biber ve kurutulmuş tarhana, Osmaniye standında çikolata kaplı yer fıstığı, şalgam, Manisa standında mesir macunu, Ayvalık standında zeytin-zeytinyağı ve sakızlı kurabiye, Afyonkarahisar standında lokum, Kütahya standında tarhana, Amasya standında elma, Iğdır standında Nabat şekeri, Seferihisar standında mandalina, Gümüşhane standında pestil ve köme, Bitlis standında ceviz ve Bursa standında kestane şekeri, kebap tadımı yapabiliyor.

İller ayrıca geleneksel el sanatları, takılar ve tarihi evlerin maketleriyle de sunumlar yapıyor. Fuarda Ordu, “O2” sloganıyla temiz havası, Kastamonu şapka, Sivas kangal köpekleri ve Sinop maket tekneleriyle ziyaretçilerin ilgisini çekmeye çalışıyor.

Stant yetkilileri, tanıtımda gıda ürünlerinin öne çıkmasında lezzet ve kent algısının iç turizmde çok önemli olmasına bağlıyor. Bir çok ziyaretçinin, gideceği kentte öncelikle özel lezzetler bulunup bulunmadığını merak eden yetkililer tüm kentlerin lezzet zenginliklerini en iyi şekilde anlatmaya ve markalaşmaya çalıştığını belirtiyor.

SON GÜNDE YENİ UYGULAMA

Fuarla ilgili İZFAŞ bu yıl yeni bir uygulamayla İzmirlilerin ilgisini fuara çekebilmek amacıyla davetiye dağıtımı yaptı. Girişin ücretli olduğu fuar için açılıştan iki hafta önce iskeleler, metro istasyonları ve alışveriş merkezlerinde açılan tanıtım stantlarında vatandaşlara sadece fuarın son günü olan Pazar günü için davetiye dağıtımı yapan İZFAŞ, ziyaretçilere çekilişle hediyeler ve erken rezervasyon imkanları sunan bir paket hazırladı. Acente ve turizmcilerin yanında halka yönelik tanıtım yapmak isteyen bazı stantların da Pazar günü özel etkinlikler düzenleyeceği belirtildi. Fuara giriş ücreti ise 2 lira olarak belirlendi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı