Turistlerin posta şikayeti Bakanlığı harekete geçirdi

Hürriyet Haber
20 Nisan 1998 - 00:00Son Güncelleme : 20 Nisan 1998 - 00:01

Tatil için Türkiye'ye gelen turistlerin şikayetleri, Turizm Bakanlığı'nı harekete geçirdi. Turistler ülkelerine gönderdikleri kartpostal, mektup gibi gönderiler adreslerine ulaşmayınca Turizm Bakanlığı'na şikayette bulundular. Bunun üzerine bir genelge yayınlayan Turizm Bakanı İbrahim Gürdal, turizm sektör temsilcilerini ve il turizm müdürlerini uyardı.

Gürdal, genelgesinde, bakanlığının, otel işletmeleri ve Posta İşletmesi Genel Müdürlüğü ile görüştüğünü belirterek, yapılan inceleme sonucunda, ‘‘Posta Kanunu’’ uyarınca açık ve kapalı mektup gönderilerinin PTT'nin tekelinde olduğunu kaydetti. Diğer hiçbir özel kuruluşun bu hizmeti göremeyeceğini vurgulayan Gürdal, sadece koli, paket gibi gönderilerin özel kuruluşlarca taşınabileceğini bildirdi. Turizm Bakanı Gürdal, bazı özel kuruluşların, 5584 sayılı Posta Kanunu'nun 2'nci maddesi hükmüne aykırı olarak açık ve kapalı mektupların da taşıma ve dağıtımını yaptıklarına dikkat çekti. Bu kuruluşların, posta pulu yerine kullanılmak üzere küçük etiketler bastırarak belli komisyon karşılığında konaklama tesislerine dağıttıklarına değinen Gürdal, turistlerin bu etiketleri posta puluyla karıştırdıklarını ve bu nedenle posta hizmetinde aksaklıklara yol açıldığını söyledi. Bu tür aksaklıkların, Türkiye'nin prestij ve imajını olumsuz etkilediğini belirten Gürdal, aksaklıkların önlenmesi için, özel kurye şirketlerinin açık-kapalı mektup taşıma ve dağıtım yapmalarına izin verilmemesi gerektiğine değindi. Gürdal, posta gönderimi için gerekli tedbirlerin alınmasını ve belgeli tüm işletmelerin de bu uyarılmasını istedi.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı