Güncelleme Tarihi:
Dün akÅŸam bir grup basın mensubuyla biraraya gelen Turhan, EFT Krizi'nin yaÅŸandığı dönemde Merkez Bankası'nda bilgi teknolojileri konusunda sorumlu kiÅŸi olduÄŸunu hatırlattı.Â
Turhan, Merkez Bankası'nın EFT işlemleri için kullandığı yazılımın yabancılardan alındığını, sorun yaşandığında Londra'daki uzmanlardan destek aldıklarını bunun da işlerini çok zorlaştırdığını söyledi.
'BÄ°R UZMANIN KAHVE MOLASINI BEKLEDÄ°K'
Turhan krizin yaşandığı gün Londra'da bulunan ilgili kişiye ulaşmak için yoğun çaba sarf ettiklerini ve Türk bankacılık sektörünü adeta kilitleyen bu arızanın giderilmesi için bir uzmanın kahve molasının bitmesini beklediklerini açıkladı.
Turhan, "2011 yılında haziran başında EFT sistemi çalışmadı. Sistemin yeniden çalıştırılması için yoğun çaba sarf ederken, Londra'da bir uzmanın kahve molasını bitirmesini bekledim" dedi.
BÃœYÃœK DERS OLDU
Bu olayın kendisi için büyük bir ders olduğunu belirten Turhan, Borsa İstanbul'un teknolojik alt yapısı için çalışmalar sürdürülürken ve stratejik ortak aranırken, benzer bir durumun yaşanmaması için başkalarına bağımlı kalınmayacak şekilde anlaşmayı şart koydukları bilgisini paylaştı.
3 Haziran 2011'de Merkez Bankası'nın EFT sisteminde meydana gelen arıza nedeniyle Türkiye genelinde bankalardan fon transferleri gerçekleştirilememişti. Sisteminin çökmesiyle Türk bankacılık sistemi genelinde gerçekleşen günlük ortalama 900 milyon TL para transferi trafiği aksamıştı.