GeriSeyahat Tura çıkmadan önce bilmeniz gerekenler
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Tura çıkmadan önce bilmeniz gerekenler

Tura çıkmadan önce bilmeniz gerekenler

Seyahat öncesi gerekli ön bilgileri eksik aldığınızda, seyahat acentesi, otobüs-havayolu şirketiyle ilişkilerde, pasaport, vize işlemlerinde sorun çıktığında, seyahat sırasında aksiliklerle karşılaştığınızda, tatiliniz bir kabusa dönüşebilir. Baracuda Tur’un sahibi Cem Polatoğlu, yolculuk öncesi beklenmedik sorunlara karşı hazırlıklı olmanız için bir rehber hazırladı.

Tura Çıkmadan isimli rehberde, acente seçimi, yurtdışına çıkarken dikkat edilmesi gerekenler, seyahatten memnun değilseniz yapabilecekleriniz gibi farklı konularda faydalı bilgiler veriliyor. İşte seyahatte dikkat etmeniz gerekenler.

ACENTEYİ SEÇERKEN 

Tura çıkacağınız seyahat acentesini seçerken, acentenin A, B veya C Grubu Seyahat Acenteliği İşletme Lisansı’na sahip olmasına dikkat edin. Acentede çalışan görevlilerin turlar hakkında ne kadar bilgili olduklarını ölçün. Acente size, yalnız tur paketi satışında değil, seyahat dönüşü de müşterilerin yanında olduğunu hissettirmeli, yardımsever, güleryüzlü ve müşteri odaklı olmalı. 

Büyük gazete ilanı büyük acente anlamına gelmez. Dikkat etmeniz gereken nokta, acentenin yalnız bayram ve tatillerde değil, 12 ay-365 gün boyunca tur düzenleyebiliyor olması. 

Tatilinizi deniz, kum, güneş, macera, keşif, kültür, sanat, alışveriş, hobi, spor, aktivite ve buna benzer ilgi alanlarına göre seçin. Tatile kiminle gideceğiniz çok önemli. Kendi beklentileriniz kadar yanınızdaki kişinin beklentilerini de hesaba katın.

 Peşin ve taksitli ödemelerde fiyat farkı vardır. İlanlarda yer alan fiyatlar her zaman peşin-nakit fiyatlardır. Kredi kartıyla taksit yapıldığında, hatta karttan tek seferde bile çekilse fiyat değişir. 

Opsiyonlu rezervasyon; herhangi bir ücret ödemeden seçtiğiniz tur paketinin belli bir süre için sizin adınıza tutulması ve başkasına satılmaması anlamına gelir. Uçuş rezervasyonlarında opsiyonlar sezonun yoğun olup olmamasına bağlı olarak günlerce tutulabilir ama tur paketlerinde bu süre genellikle saatlerle sınırlıdır. Tatil köyleri rezervasyonları için çoğunlukla opsiyon tanınmaz. Bu sebeple tatil paketleri için genellikle tespit edilmiş kaparoyu yatırmalı ve yerinizi güvence altına almalısınız.

YURTDIŞINA ÇIKARKEN

 Yurtdışı gezilerinde, rezervasyon tutarının tamamını ödediğinizde size bir tahsilat makbuzu ve Tur Kayıt Formu (TKF) verilmesi gerekiyor. TKF’nin arka yüzünde yer alan müşteri sözleşmesi, seyahat süresince gerçekleştirilecek hizmetler için, tur operatörüyle aranızda meydana gelebilecek her şeyi yasal kurallar çerçevesinde belirler. Bu sebeple müşteri sözleşmesini imzalamadan önce dikkatle okumalısınız. Tur süresince gittiğiniz otellerde, aldığınız rehberlik gibi hizmetlerde bu belge sizden talep edilir ve nüshaları alınır. Bu sebeple TFK’yı kaybetmemeli, yanınızdan ayırmamalısınız.

 Pasaportunuz çıkış tarihinden en az altı ay süreyle geçerli olmalı. Dönüşte kapıda kalabilirsiniz. Pasaporttaki isimle, uçak biletindeki isim birbirlerini tutmalı. 

Schengen vizesini ilk defa alacaksanız kendiniz başvuru yapmak zorundasınız. Eğer bir kere reddedildiyseniz yine aynı konsolosluktan vize almalısınız. 

Paket tura katılacak kişi sayısı yeterli değilse, yedi gün öncesinden tur iptalinin bildirilmesi gerekiyor. Acente, içeriği aynı kalmak koşuluyla tur güzergahını değiştirebilir. 

Dış hatlarda en az iki buçuk saat önce havalimanında bulunmalı ve ilgili havayolunun kontuarında check-in işlemlerinizi başlatmalısınız. Kontuarla ilgili bilgileri rezervasyon esnasında acente yetkilisinden alabilirsiniz. Economic class yolcusuysanız 20, business class 30 ve first class yolcusuysanız 40 kg’a kadar bagaj taşıma hakkınız var. Belli bir ölçü ve ağırlığı geçmeyen el bagajlarınızı yanınızda bulundurabilirsiniz.

 Yurtdışına çıkarken, pasaportunuzu, biletlerinizi ve gerekli olan tüm evrakları yanınıza aldığınızdan emin olun. Seyahatten önce gideceğiniz ülkenin koşullarına kendinizi alıştırmak için ülkeyle ilgili detaylı bilgi edinmeye çalışın, iklim koşulları, para birimi, saat farkları, giyim, önemli telefonları bilmelisiniz. Batıya veya doğuya seyahat ederken zaman farklılıklarını hesaplamak için gideceğiniz yere ulaşana kadar saatinizi ayarlamayın. 

Seyahat ederken yanınıza ekstra para alın. Uluslararası kredi kartı, seyahat çekleri ve döviz beklenmeyen durumlardaki ekstra harcamalarınızı karşılar. Otelden ayrılırken her zaman yeterli paranızın olduğundan emin olun. Ara öğünler, telefon konuşmaları ve toplu tuvaletleri kullanmak için geçerli bozuk paraları yanınıza aldığınızdan emin olun.

 Her TC vatandaşı için uygulanan yurtdışı çıkış harç pulu vergisi, Türk Lirası olarak, havaalanında bulunan veznelere veya Ziraat Bankası şubelerine yatırılır. Çıkış yaparken, alınan pulun veya makbuzun ibraz edilmesi gerekir.

SEYAHAT ESNASINDA

 Check in tesise giriş, check out ise tesisten ayrılış işlemlerinizi ifade eder. Her iki işlem de tesislerin resepsiyon bölümlerinde yapılır. Tüm tesislerde, tesise giriş saati 14.00, ayrılışı 12.00’dir. Yarım pansiyon konaklamalarda her gece için bir kahvaltı ve bir akşam yemeği hakkına sahipsiniz. Konaklamalar akşam yemeğiyle başlar. Bu nedenle çok erken hareketli turlarda önce şehir turları gerçekleşir, daha sonra otele yerleşilir. Erken hareket saatli turlarda, check-in saatine kadar beklemek gerekir. Ama rehber check-in saatinden önce, boşaltılmış ve temizliği bitmiş odalar varsa bunları yaşlı, hasta, çocuklu aileler öncelikli olmak üzere yerleştirebilir. 

Erken ayrılmak isterseniz, öncelikle tur rehberinizle görüşerek nedeninizi açıklayın ve rehberin vereceği bilgilere göre ayrılma işlemlerinizi yapın. Rehberinizle görüşmeden tesisten ayrılmayın.

 Öncelikle yola çıkmadan cüzdanınıza adınız, adresiniz, telefon numaranız, acil durumlarda aranacak bir başka numara, hastalıklarınız ve kan grubunuzun bulunduğu küçük bir kağıt parçasını yerleştirin. Başınıza gelebilecek tıbbi olaylar için elinizde geçerli bir sigorta sistemi olmasına dikkat edin. Özel sigortanız varsa kartınız veya emekli sandığı, SSK, Bağ-Kur belgeniz, memursanız kimlik bilgileriniz yanınızda olsun. Yurtdışına seyahat ediyorsanız mutlaka bir uluslararası geçici sağlık sigortası yaptırmalısınız. Eğer süregen bir hastalığınız (diyabet, astım, guatr gibi) varsa, tatile çıkmadan bir check-up yaptırmalısınız. Mümkünse bir haftayı aşacak tatiller için bir diş hekimi muayenesinden geçebilirsiniz. Sürekli hastalığı olanlar veya önceden önemli bir ameliyat geçirenler eski kayıtlarının bir özetini yanlarında taşımalı. Eğer bulaşıcı hastalık riski taşıyan ülkelere veya yurt içindeki bölgelere gidiyorsanız, eksik aşılarınızı tamamlamalısınız. 

Seyahatten memnun değilseniz, otel yetkilileri ve rehberinizle irtibat kurun. Rahatsızlığınızı açık olarak yazdığınız bir tutanağı, tesis işletmecisi ve acente yetkilisi gibi eksiklikleri gören kişilere imzalatın. İddianızı kanıtlamak için fotoğraf çekin. Seyahatin bitiminde şikayetlerinizi dile getirmek için, tur şirketiyle temasa geçip, hazırladığınız belgeleri sunun ve eksiklerin tazmin edilmesini isteyin. Talepleriniz müşteri sözleşmesi ve TÜRSAB Kütahya Çizelgesi’ne göre değerlendirilerek en kısa sürede yanıtlanır. Tur şirketinizden şikayetçisiyseniz, tüm acentelerin bağlı olduğu TÜRSAB’ın Tüketici Sorunları Bölümü’ne müraacat edebilirsiniz.

KONAKLAMA ŞEKİLLERİ

Oda kahvaltı: Fiyata sadece konaklama ve sabah kahvaltısı dahil.

Yarım pansiyon: Sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil konaklama.

Tam pansiyon:
Sabah, öğle ve akşam yemeğini içeren konaklama.

Her şey dahil: Sabah, öğle ve akşam yemeklerine ilave olarak geç kahvaltı, gün boyu alınan yerli olmak kaydıyla alkollü alkolsüz tüm içecekler, beş çayı ve kuru pasta ikramı, gece çorbası gibi hizmetleri de içerir.

Ultra her şey dahil: Her şey dahil servise ek olarak gün boyu alınan tüm yabancı içecekler, tesise göre motorlu su sporları da dahil. Ayrıca yemek esnasında tüm içecekler masaya servis edilir.
False