Tüketirken...

Güncelleme Tarihi:

Tüketirken...
Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2000 00:00

Haberin Devamı

‘Hizmet’ satın alırken

- Bir hizmet karşılığında ödemede bulunduysanız (örneğin; bir kuru temizleme işine, ayakkabı tamirine veya kuaföre) o hizmetin tam olarak yerine getirilmesini talep etme hakkına sahipsiniz. Satın aldığınız hizmet; sözleşmede belirtilen, satıcı tarafından vaat edilen, standardına uygun olmayan nitelik veya miktara aykırılıklardan hizmetten beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden birini taşıyorsa bu hizmet ayıplıdır.

Verilen hizmetin ayıplı olduğunu anlamanız halinde, hizmet verildiği tarihten itibaren 15 gün içinde satıcıdan: Hizmetin yeniden yapılmasını, ödediğiniz bedelin iade edilmesini ya da ayıbın neden olduğu değer kaybının ödediğiniz bedelden indirilmesini isteyebilirsiniz. Hizmet alımında mümkünse yazılı sözleşme yapınız ve bir nüshasını saklayınız.

Satıcıyla yaptığınız tüm görüşmeler sonucunda sorununuz çözüme ulaşmamışsa;

Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri'ne başvurabilirsiniz. Bilirkişi incelemesi yapılan uyuşmazlıklar hariç buşvurunuz en geç bir ay içerisinde karara bağlanır. Başvurulardan herhangi bir ücret alınmaz. Bunun yanı sıra Asliye Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemeleri ile Sanayi Ticaret İl Müdürlükleri ile tüketicinin korunmasına yönelik faaliyet gösteren dernek veya vakıflara başvurabilirsiniz.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!