Gündem Haberleri

GÜNDEM

    "Tüketiciyi önce cezbedeceksin"

    Hürriyet Haber
    20.11.2009 - 13:06 | Son Güncelleme: 20.11.2009 - 15:24

    MediaCat tarafından yılda bir kez düzenlenen ve Türkiye'nin en büyük pazarlama iletişimi buluşmalarından biri olan MediaCat Marketing Forum 2009’un sekizincisi Medyanet ana sponsorluğunda Four Seasons Bosphorus Otel’de gerçekleşti.

    KATILIMCILARIM FORUM İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ - WEB TV

     

    Bu sene pazarlama iletişiminde yeni nesil yaratıcılığın işlendiği forumu reklam ve pazarlama dünyasından katılımcılar izledi.

    Açılış konuşmasını Hanzade Doğan Boyner’in yaptığı forum, I-am Associates Direktörü ve Ortağı Pete Champion, İngiliz Marka Gurusu Mark Earls ve Facebook Stratejik Planlama Başkanı Trevor Johanson’u  gibi reklam dünyasının büyük isimlerinin konuşmacı olarak ağırladı.

     

    Ayrıca Reklam dünyasının tanıdık isimlerindenM.A.R.K.A Ajans Başkanı Hulusi Derici ve Mobilera Kurucu Ortağı ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Arda Kertmelioğlu da etkinliğin konuşmacıları arasında yer aldı.

     

    Katılımın yoğun olduğu, 'Pazarlama İletişiminde Yeni Nesil Yaratıcılık' ana temalı Mediacat Marketing Forum 2009’da konuşmacılar arasında fikir ayrılığı da gözden kaçmadı.

     

    Tüketiciyi önce cezbedeceksin

     

    "TÜKETİCİYİ CEZBEDECEK, ŞAŞIRTACAK VE HAYRETE DÜŞÜRECEKSİN" 

     

    I-am Associates Direktörü ve Ortağı Pete Champion, pazarlama dünyasının tüketicileri hayrete düşürmesi, sürprizlerle şaşırtması, meraklandırması, eğlendirmesi, büyülemesi ve beğenisini kazanması gerektiğini söyledi.

     

    Mediacat Marketing Forum 2009'a ilişkin yapılan açıklamaya göre,etkinlikte konuşan Champion, deneyimin davranışları etkilediğini, davranışların da performansa yön verdiğini belirtti.

     

    İnsanların sonradan gerekçelendirme davranışının üzerinde duran Champion, duyguların kararları etkilediğine, karar nedenlerinin ise sonradan irdelendiğine dikkati çekti.

    Müşterilerine unutulmaz deneyimler yaşatan perakende firmalarının elde ettiği avantajların rekabette nasıl farklılık yarattığını da ifade eden Champion, “kusursuz bir müşteri yolculuğu” yaratmanın adımlarını, “bilgilendirmek”, “cezbetmek”, “iyi bir başlangıç yapma”, “tarama”, “etkileşim içinde olma”, “karar verme”, “satın alma” ve “satın alma sonrası bakım” şeklinde sıraladı.

    Champion dijital deneyim ile fiziksel deneyimin bir arada kullanılmasının son derece etkin bir pazarlama gücü olduğunu da sözlerine ekledi.

    “TÜKETİCİ HAKKINDAKİ FİKİRLER YANLIŞ”

     

    İngiliz “marka gurusu” ve Herd kitabının yazarı Mark Earls da yeni nesil yaratıcılığın tüketici davranışlarını değiştirebilmek olduğunu belirterek,pazarlamanın konusu olan tüketici hakkındaki fikirlerin yanlış olduğunun gün geçtikçe daha iyi anlaşıldığını ifade etti.

     

    Earls, “İnsanlar bizim düşündüğümüz gibi bağımsız ve kendi kendine karar verebilen varlıklar değiller, aksine son derece sosyal varlıklar. Sosyal teknolojilerde yaşanan patlama da bunun en açık göstergesi” dedi.

    Tüketici davranışlarının nasıl değiştirilebileceğine de değinen ve geleneksel değişim yönetimi yöntemlerinin sonuç getirmediğini dile getiren Earls,“kalabalıkların davranışını” anlamanın pazarlamadaki önemini, insanların aslında önce harekete geçip sonra düşündüğünü ve araştırma yapılırken veya geleceğe dair tahminler yürütülürken “kalabalıkların aklı”nın da dahil edilmesi ve sosyal bilimler, antropoloji gibi verilerin de kullanılması gerektiğini vurguladı.



    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı