Tüketicinin Erkan Abisi

Erkan ÇELEBİ
Haberin Devamı

Blue jean'de çivi garantisi

Black Ice marka blue jeanleri üreten Karabuz Tekstil, ürünlerini ‘‘Çiviye takılma’’ ve ‘‘Çamaşır suyu damlatma’’ya karşı garantiye alıyor. Black Ice marka blue jeanler, bir yıl içersinde çamaşır suyu damlatılsa, çiviye takıp yırtılsa bile garanti belgesiyle başvurulduğu taktirde yenisiyle değiştiriliyor.

TEKSTİL sektöründe ilk kez ‘‘Düğme yutma sigortası’’nı başlatan Tekinel Bebe'nin ardından şimdi de Black Ice marka blue jeanleri üreten Karabuz Tekstil, ürünlerini ‘‘Çiviye takılma’’ ve ‘‘Çamaşır suyu damlatma’’ya karşı garanti kapsamına almaya başladı. Tüketiciler aldıkları Black Ice marka blue jeanlerine kazara çamaşır suyu damlatır ya da çiviye takıp yırtarsa ellerindeki garanti belgesiyle firmaya başvurduğu taktirde yenisini alabiliyor.

Buna benzer bir uygulamayı daha önce Tekinel Bebe başlatmıştı. Tekinel Bebe, ürünlerini kullanan çocukları, üründen kaynaklanabilecek herhangi bir zarara karşı sigortalıyordu. Şayet, ürün bebeklerde alerji yapar, fermuarı bir yerini keser ya da bebek kopan düğmeyi yutarsa, oluşan tüm zararı ve tedavi masraflarını firma üstleniyordu.

Black Ice'ın uygulaması hastane masraflarını kapsamıyor ama, kullanım hatasından kaynaklansa dahi bir yıl içinde üründe oluşabilecek her türlü hasar, garanti altına alınıyor. Firma, bunun için bir de garanti belgesi oluşturmuş. Bu belge, garanti süresi içinde üründe oluşabilecek her türlü zararın güvence altına alınmasını sağlıyor.

KOŞULSUZ MEMNUNİYET

Arkadaşımız Fadime Çoban'ın görüştüğü Karabuz Tekstil'in ortaklarından İbrahim Kilimci, ‘‘Aslında ürünlerimiz üretim hatasına karşı garanti kapsamı altında. Ancak, koşulsuz müşteri memnuniyetini sağlamak amacıyla, garanti kapsamını genişlettik. Buna, kullanımdan kaynaklanan hataları da dahil ettik. Hiç bir müşterimizin ürünümüzden dolayı üzülmesini istemiyoruz. Çiviye takıp yırtsa, çamaşır suyu damlatıp lekeletse dahi ürünü yenisiyle değiştiriyoruz. Çünkü, biz bir tek müşterimizi bile kaybetmek istemiyoruz. Bu uygulamayla bizim fazla bir kaybımız yok ama, müşterinin güvenini kazanıyoruz. Zaten, böyle bir hatadan ötürü müşteri bir kez ürünü geri getirir. İkinci kez aynı hatayı yapmaz’’ dedi.

FARKLI FİYAT YOK

1996 yılından itibaren tekstil sektöründe faaliyet gösteren firmanın ürünleri, 300 ayrı satış noktasından tüketiciye ulaştırılıyor. Firma, hasarlı ürünü garanti kartıyla birlikte bayiye getiren tüketicisinin memnuniyetini 15 gün içinde gidermenin yanı sıra, bayiler arasında farklı fiyat uygulanmasına da izin vermiyor. Yüksek fiyat uygulayarak, tüketiciyi aldatma yoluna giden bayiye de göz yumulmuyor. Kilimci, ‘‘Ürünlerimizin fiyatı her yerde aynı. Şayet, bir bayimizin aynı ürünü diğer bayilerden farklı bir fiyatla sattığını tespit edersek, ürünü pahalı satan bayinin bayiliğini anında iptal ediyoruz. Müşterilerimizden de pahalı fiyatla satış yapan bayilerimizi mutlaka bize bildirmelerini istiyoruz’’ diye konuştu.

Belge almak için artık Ankara'ya gidilmeyecek

SANAYİ ve Ticaret Bakanlığı belgelendirmeyle ilgili tüm yetkileri il müdürlüklerine devretti. Bu uygulamayla Bakanlığın ‘yerinden’ yönetim amacını taşıdığı ve hem belgelendirme hem de denetimin il müdürlüklerince yapılmasıyla sorunların daha kolay çözümleneceğine inandığı belirtildi.

Yetki devriyle bundan böyle garanti belgesi, cayma bildirim belgesi, araçlara takılan LPG donanımı için imalat yeterlilik belgesi, basınçlı gaz tüpleri periyodik muayene deney ve bakım yeterlilik belgesi, yangın söndürücüler dolum ve bakım yeterlilik belgesi, LPG tüpleri muayene-deney ve bakım yeterlilik belgesi, ölçü aletleri ile ilgili alım satımda kullanılmak üzere ithal müsaadesi işlemleri ve sanayi sicil belgesi il müdürlüklerince verilecek.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketici ve Rekabetin Korunması İstanbul İl Müdürü Hilmi Sezer, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, bu kararının tüketicinin korunmasına etkisi olacağını söyledi.

CEZAİ YAPTIRIM VAR

Sezer ‘‘Ankara'ya gitmeye üşenen firmalar belge almaktan kaçınıyordu. Belgelerin il Müdürlüklerince verilmeye başlamasıyla firmalar da artık daha hassas davranacaklar. Ayrıca biz de bunları hem belgelendireceğiz, hem de denetleyeceğiz. Özellikle tüketicilerden en fazla şikayet alan sektörleri tarayıp onların belgelendirilmesine çalışacağız. Bunun içinde sektör temsilcileriyle irtibata geçeceğiz. Odaları ve birlikleri aracılığıyla bunları bilgilendirip belgeleyeceğiz. Sonra da bunların denetimlerini yapıp cezai yaptırımlar uygulayacağız’’ dedi.

Hilmi Sezer, büyükşehir belediyesi olan il müdürlüklerine bakanlıkça hizmet birimleri açma yetkisi de verildiğini belirterek, İstanbul'da da Bakırköy, Kadıköy ve Perpa'da şube müdürlükleri açılacağını söyledi. Sezer ‘‘Önümüzdeki yıldan itibaren İstanbul'da firmaların ve tüketicilerin sorunlarını il müdürlüğü olarak dört merkezde bizden hizmet vermeye başlayacağız. Böylece hem merkezdeki yığılma azalacak hem de firmalar ve tüketiciler kendilerine en yakın müdürlükte işlem yaptırabilecekler.’’ dedi.

Makine çalıştı evi su bastı

SERVİSİN çamaşır makinesini yanlış monte etmesi sonucunda evini su basan İhsan Memiş, tüm zararını mahkeme kararıyla firmaya ödetti. Memiş'in çamaşır makinesini monte eden Dikmen Arçelik Yetkili Servisi, hortum bağlantılarını gevşek yapınca, evi su bastı. Oda parkeleri kabaran, yeni aldığı mobilyaları zarar gören Memiş, firmadan zararının telafi edilmesini istedi. Firma ile yaptığı görüşmelerden sonuç alamayan Memiş, firma hakkında Ankara Dördüncü Sulh Hukuk Mahkemesi'nde dava açtı. Mahkemeninin verdiği karar sonucunda Arçelik bilirkişi hasar bedelini ödedi.



Yazarın Tüm Yazıları