BURSA HABERLERİ

Tüketicilere "dolandırıcı şebekelerine kapılmayın" uyarısı

AA / Haluk Yüksel
12.01.2015 - 14:31Son Güncelleme :

- BTD Genel Başkanı Yılmaz: "Milyarlarla ifade edilen banka masraflarından pay almak için organize olan dolandırıcı şebekeleri, 'hukuk merkezi' veya 'tüketici merkezi' adı altında tüketicileri doğrudan aramaktadır ya da mesaj göndermektedir"

Yerel Haberler
AA / Haluk Yüksel

BURSA (AA) - Bursa Tüketiciler Derneği (BTD) Genel Başkanı Sıtkı Yılmaz, "Milyarlarla ifade edilen banka masraflarından pay almak için organize olan dolandırıcı şebekeleri, 'hukuk merkezi' veya 'tüketici merkezi' adı altında tüketicileri doğrudan aramaktadır ya da mesaj göndermektedir" dedi.

Yılmaz, dernek binasında düzenlediği basın toplantısında, bankaların konut kredileri ve tüketici kredileri üzerinden aldığı dosya masraflarına, dolandırıcıların da göz diktiğini belirtti.

Tüketicileri, telefon veya mesaj yoluyla "dosya masraflarını tahsil edecekleri"ni ileten dolandırıcılara karşı uyaran Yılmaz, şöyle devam etti:

"Milyarlarla ifade edilen banka masraflarından pay almak için organize olan dolandırıcı şebekeleri, 'hukuk merkezi' veya 'tüketici merkezi' adı altında tüketicileri doğrudan aramaktadır ya da mesaj göndermektedir. Tüketicilerin cep telefonlarına 'Dosya masraflarınızı aldınız mı? 30 günde paralarınızı geri alıyoruz. Sizin adınıza işlemlerinizi biz yürütüyoruz' şeklinde mesaj göndermekte veya doğrudan tüketici aranarak aldatılmaktadır. Dosya masraflarına ilişkin tüketici adreslerine gönderilen 4-5 dilekçe örneği için tüketiciden 50-180 lira ücret almaktadırlar. Bu konudaki bilgi eksikliği nedeniyle tüketici istismar edilmektedir."

Yılmaz, gönderilen dilekçe örnekleri arasına 2008 tarihli bakanlık genelgesini koyarak tüketiciye güven verilmeye çalışıldığını ifade etti.

Tüketicilerin, dolandırıcı şebekelerinin sadece telefon numaralarını bilebildiğini aktaran Yılmaz, "Telefon numaraları dışında bir muhatap bulunmamaktadır ve telefon numaraları her defasında değişmektedir. Tüketicilerin bu konuda dikkatli olmaları, bu telefon numaralarını aramamalarını öneririz" değerlendirmesinde bulundu.

Vatandaşların, bankalardan aldığı konut ve tüketici kredileri nedeniyle kendisinden alınan masrafları ya da kredi kartı üzerinden yıllık üyelik aidatını tahsil etmek için hiçbir aracıya gerek olmaksızın doğrudan ikamet ettikleri kaymakamlık nezdinde hizmet veren hakem heyetlerine başvurabileceğini ya da en yakın tüketici derneğinden hukuki yardım alabileceğini anlatan Yılmaz, tüketicilerin bu kurumlar dışında kendisine yaklaşan fırsatçı kişi ve kuruluşlara, SMS'lere, reklamlara ve kargo gönderilerine itibar etmemesi gerektiğini vurguladı.

Sıtkı Yılmaz, tüketiciyi yanıltan, aldatan ve bilgi eksikliklerinden yararlanarak mağdur eden dolandırıcılar için bu vesileyle suç duyurusunda bulunduklarını belirterek, "Tüketicilerimiz de bu konuda hassa olmalı ve dolandırıcıları Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğüne bildirmelidir. Dosya masrafları ve tüm tüketici işlemleri için çözüm yeri; Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleridir. Tüketicilerimiz her konuda tüketici derneklerine başvurarak hukuki yardım alabilirler" ifadesini kullandı.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Bursa haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Bursa haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Tüketicilere "dolandırıcı şebekelerine kapılmayın" uyarısı haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

BURSA NAMAZ VAKİTLERİ

09 Nisan 2018, Pazartesi
  • İmsak
    05:01
  • Guneş
    06:29
  • Öğle
    13:12
  • İkindi
    16:49
  • Akşam
    19:42
  • Yatsı
    21:05
Sayfa Başı