Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Tüketiciler çareyi internette arıyor

    A.A
    28.07.2007 - 12:35 | Son Güncelleme:

    Tüketiciler Birliği'ne yılın 6 aylık döneminde yapılan şikayetlerin yüzde 50'si internet üzerinden gerçekleştirildi.

    Birliğin Başvuru Merkezi Başkanı Uğur Zincir, ilk 6 ayda 5 bin 481 başvuru geldiğini ve bunlardan 2 bin 770'inin internet  üzerinden yapıldığını belirtti. Zincir, şikayetlerin 1596'sının telefon, 944'ünün bizzat kuruma gelerek, 159'unun e-yardım hattı, 12'sinin ise PTT aracılığıyla yapıldığını bildirdi.

    Zincir, internet aracılığı ile yapılanların toplam başvuruların  yarısından fazlasını oluşturduğunu ifade ederek, “İnternet üzerinden  yapılan başvurular, düzenli raporlamanın yapıldığı 2001 yılından bu yana  dikkati çekici şekilde artmış ve toplamın çoğunluğunu oluşturacak  seviyeye gelmiştir” dedi.

    Başvuru merkezine birkaç yıl öncesine kadar şikayetlerin telefon veya  faks üzerinden yapıldığını, ancak internet üzerinden de şikayet almaya  başlamalarının ardından tüketicilerin çağın gereği olarak teknolojik  sisteme yöneldiğini belirten Zincir, sanal ortam üzerinden yapılan  şikayetlerde geçen yıllara oranla yüzde 100'e varan artış olduğunu  söyledi. Zincir, başvuruda bulunanların klasik tüketici profilinin terk  ettiklerini ifade ederek, şunları kaydetti:

    “Tüketici, artık bilinçli, haklarına vakıf, internet üzerinden başvuru  yapabilen, küresel dünyaya ve bilgi düzenine ayak uydurmuş hale geldi.  İnternet üzerinden şikayetlerin artması, artık tüketicimizin istediği  zaman rahatlıkla bilgiye ulaşabilen ve başvuru merkezlerini bulabilen,  daha bilinçli ve hak aramakta daha gönüllü bir profil çizdiğini  göstermektedir.”

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı