Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Tüketici Sorunları

    Hürriyet Haber
    12.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme: 12.12.2000 - 00:01

    İthal parça

    Yaklaşık 12 yıl önce Arçelik marka çamaşır ve bulaşık makinesi satın aldım. Daha sonra çamaşır makinesini elimden çıkardım. Bulaşık makinesini de zaman zaman kullanmıştım. Yani yıpranmamıştı. Ancak, 1,5 ay önce arızalandı. Evime gelen teknik servis su tesisatının bozuk olduğunu söyledi. Bunun üzerine tesisatı yaptırdım. Fakat, bulaşık makinem yine çalışmadı.

    DEĞİŞMESİ GEREKLİ

    Tekrar gelen servis görevlileri, kontrol panelinde arıza olduğunu bir parçanın değişmesi gerektiğini belirttiler. Bu parçanın ithal olduğu ve 104 milyon liraya mal olduğunu ifade ettiler. Benim gibi pekçok vatandaş tamamen yerli parça kullanıldığı ve ucuz yedek parça bulabileceğimiz için bu markayı tercih etmiştik. Oysa bu makineyi alırken, yabancı parça kullanıldığı bize belirtilmedi.

    Erengül Hatipoğlu

    Yetkili diyor ki

    Arçelik Bölge Mühendisi Tansel Baydar, ‘‘Müşterimiz ile yakından ilgilendik. Kullandığı bulaşık makinesi satışının üzerinden 10 yıl geçmiş, demode olmuş bir ürün. Bu yıllarda tamamen yerli parça kullanılmıyordu. Bosch lisansıyla üretim yapılıyordu. Müşterimizin makinesini test ettik. Revüzyonlu ürünler geldiğinde ücretsiz olarak parça değişikli yapacağız’’ şeklinde konuştu.

    Ceket renk attı

    Bir yıl önce Adam Mağazası'ndan, 180 milyon liraya siyah takım elbise aldım. Takım elbiseyi sadece bir kez giymiştim. İkinci giyişimde yağmur suyu gören ceket renk attı. Bunun üzerine mağazaya başvurdum. Buradaki görevliler bu ceketin yağmurda giyilmemesi gerektiğini söylediler.

    Kaliteli diye satılan bir ürünün yağmur suyundan bu kadar çabuk etkilenmesi beni şaşırtmıştı. Üstelik takım elbiseyi alırken, yağmurda giymemem gerektiği bana belirtilmedi. Ceketimin değiştirilmesini istedim, ancak tarafıma olumlu yanıt verilmedi.

    Yahya Vurar

    Yetkili diyor ki

    Adam Mağazası yetkilisi Kazım Tuğcu, ‘‘Müşterimizin şikayeti üzerine, ceketi ilgili firmaya gönderdik. Firma, ceketteki deformenin kullanım hatasından kaynaklandığına kadar verdi. Bu nedenle değiştirme yapamıyoruz’’ diye konuştu.

    Garip fark

    Antsu'dan ev adresime bırakılan makbuzda su saatimi değiştirmem gerektiği belirtiliyordu. Bunun üzerine 30 Kasım 2000 tarihinde Antsu'ya gittim. Sayacın değiştirilmesi için 10 milyon 500 bin lira ödemem gerektiği söylendi. O gün için yanımda bu kadar para yoktu. Ben de ertesi gün yani, 1 Aralık 2000'de tekrar Antsu'ya gittim. Burada beni şaşırtan bir durumla karşılaştım. Yetkili kişiler 14 milyon 500 bin lira ödeme yapmam gerektiğini ifade ettiler. Bir günde bu kadar fark oluşmasını aklım almadı. Neye dayanılarak bu ücret bizden isteniyor? Ergun Onan

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı