BALIKESİR HABERLERİ

Tüketici şikayetlerinde telefonla ihbar dönemi

AA / Devrim Derin
09.12.2014 - 12:21Son Güncelleme :

- Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Mehmet Aşuk: - "Güvensiz ürünlerin bildirimi için kurulan 'Alo 130 Ürün Güvenliği Şikayet Hattı, faaliyete geçti. Tüketiciler, ürünlerle ilgili telefonla ihbarda bulunabilir"

YEREL HABERLER BALIKESİR

AA / Devrim Derin

BALIKESİR (AA)- Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Mehmet Ali Aşuk, güvensiz ürünlerin bildirimi için kurulan "Alo 130 Ürün Güvenliği Şikayet Hattı"nın faaliyete geçtiğini belirterek, "Tüketiciler, ürünlerle ilgili telefonla ihbarda bulunabilir. İhbar ve şikayetler, en kısa sürede işleme alınacak ve sonuçlandırılacak" dedi.

Aşuk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, şikayet hattı ile piyasada güvenli ürünlerin dolaşımının sağlanmasının amaçlandığını ifade ederek, tüketicilerde de güvenli ürün bilincinin oluşturulması hedeflendiğini söyledi.

Yaklaşık 3 yıl önce kurulan Sanayi Ürünleri Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü ile denetim faaliyetlerine başlandığını da anlatan Aşuk, Balıkesir'de 2014 yılının 10 aylık döneminde yaklaşık 3 bin 352 ürünün denetlendiğine dikkati çekti.

Denetimler neticesinde yaklaşık 164 bin lira para cezası uygulandığını vurgulayan Aşuk, "Bakanlığımız 45 farklı ürünle ilgili toplatma kararı verdi ve ayrıca ilimiz ve ilçelerinde yapılan denetimler sonucunda 66 ısıtıcı, 33 levha reflektör ve 450 metre şerit reflektörün toptancı ve imalatçılarına iade ettirilmesi sağlandı" dedi.

Denetimlerin risk analizleriyle belirlenen ürünler üzerinde yoğunlaştırıldığına dikkati çeken Aşuk, özellikle tüketicilerden ürünlere ilişkin gelen ihbar ve şikayetlerin dikkate alındığını belirtti.

Vatandaşların gerçekleştirilen denetimlerin bir parçası olmasını istediklerini dile getiren Aşuk, şunları kaydetti:

"Güvensiz ürünlerin bildirimi için kurulan 'Alo 130 Ürün Güvenliği Şikayet Hattı, faaliyete geçti. Tüketiciler, ürünlerle ilgili telefonla ihbarda bulunabilir. Vatandaşlarımız asansör ve teleferiklerin yanında otomobille ilgili far, emniyet kemeri, hava yastığı ve lastik gibi her türlü aksamla ilgili ihbarda bulunabilir. Buhar ve kalorifer kazanları, set üstü ocak, fırın, kombi, şofben gibi gaz yakan cihazlar ile elektrik motorları, oda ve su ısıtıcıları, kaynak, tost, çay kahve makineleri gibi elektrikli ekipmanların, örneğin enerji verimliliği ile ilgili sorunları şikayet edilebilir. Tarım, iş, inşaat, kırtasiye, tekstil makineleri, sanayi ve tıbbi gaz tüpleri, mutfak tüpleri, yangın söndürücü gibi basınçlı ekipmanlar, sigorta, alarm cihazı, lamba gibi ürünlerde meydana gelen sorunlara ilişkin ihbar yapılabilir."

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Hurriyet.com.tr’nin Balıkesir haberleri bölümünde, DHA’nın abonelerine gönderdiği Balıkesir haberleri otomatik olarak derlenmektedir. hurriyet.com.tr editörleri otomatik akış içinde Tüketici şikayetlerinde telefonla ihbar dönemi haberine editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriklerinden hukuken ilgili ajanslar sorumludur.

BALIKESİR NAMAZ VAKİTLERİ
24 Kasım 2017, Cuma
  • İmsak
    06:12
  • Guneş
    07:56
  • Öğle
    13:06
  • İkindi
    15:39
  • Akşam
    17:56
  • Yatsı
    19:28
Diğer iller için Namaz Vakitleri »
Sayfa Başı