TTNET, ‘Herkes İçin İnternet’ projesiyle 10 milyon kişiyi hedefliyor

Çilem KAYA / NEW YORK
23.09.2013 - 01:38 | Son Güncelleme:

BM, TTNET’in kalkınmada öncelikli bölgeler için hazırladığı ‘Herkes için internet’ projesini dünyaya örnek gösterildi.TTNET Genel Müdürü Abdullah Orkun Kaya, “Bu projeyle 10 milyon kişiye ulaşmayı ve dijital uçurumu kapatmayı hedefliyoruz” dedi.

TÜRKİYE’nin en büyük internet servis sağlayıcı şirketi TTNET, “Herkes İçin İnternet” projesiyle New York’ta düzenlenen Birleşmiş Milletler Genel Kurulu Haftası’na katıldı. BM’nin şirketleri kalkınma etkisi yaratacak iş modelleri geliştirmeleri için teşvik eden ‘Business Call to Action’ (BCtA) organizasyonuna kabul edilen ilk Türk şirketi olan TTNET, diğer ülkelere örnek gösterilen projesini tanıttı. BM Genel Kurulu Haftası’na katılan TTNET Genel Müdürü Abdullah Orkun Kaya, örnek gösterilen projenin detayları anlattı.

İNTERNETLE TANIŞTIRACAK

Kaya, söz konusu projeyle Türkiye’de internetle hiç tanışmamış 10 milyon kişiye ulaşmayı ve dijital uçurumu kapatmayı hedeflediklerini anlattı. Kaya, “İnternet ve internet tabanlı dijital platformların yaygınlaşması, Türkiye’nin yakaladığı ekonomik gelişmenin sürekliliğine önemli bir katkı sağlıyor. İnternetin kapılarını herkese açtık. Geleceğin dijital yaşam biçiminin; başta müşterilerimiz ve yaşadığımız toplum olmak üzere tüm paydaşlarımız için erişilir hale gelmesi amacıyla çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Ülkemizin ekonomik kalkınmasına katkı sağlayan ve eğitimi de destekleyen projemiz Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı tarafından örnek gösterildi. Böylelikle BCtA organizasyonunun tarihinde ilk kez bir Türk şirketi olarak yer aldık ve bundan büyük onur duyduk” diye konuştu.

UÇURUM AZALACAK

Business Call to Action Direktörü Sahba Sohbani ise bugüne kadar aralarında Microsoft ve Pfizer gibi birçok önemli şirketinde aralarında bulunduğu 82 firmanın projelerinin bu kapsamda değerlendirildiğini söyledi. Sohbani, “Tüm gelir gruplarına hitap edecek şekilde tasarlanmış bu program ile TTNET’in sunduğu genişbant hizmetinin Türkiye’deki çeşitli bölgeler arasındaki sayısal uçurumu azaltabilecek itici bir güç olacağına inanıyoruz” diye konuştu.

Eğitim hedefi 12 bin kişi

“HERKES için internet” yaklaşımı doğrultusunda, internet erişimiyle ‘Sebit’ tarafından geliştirilen online eğitim platformu Vitamin’i birleştirdiklerini ifade eden Kaya, online nüfusu arttırmayı, daha geniş kitleleri dijital dünya ile tanıştırmayı hedeflediklerini söyledi. Kaya, “Herkes için internet” bölgesel bir kampanya. 30 bin civarında haneye ulaştık. Eğitim ayağında 2014’te 12 bin kişiye ulaşmayı hedefliyoruz. Farklı bölgelerden talep gelirse erişim sağlarız” dedi. Kaya, dijital iş fikirlerine destek olarak Türkiye’nin internet alanında icatlar çıkarmasının önünü açmak istediklerini kaydederek, “Yakında bir kuluçka merkezi açmayı planlıyoruz. Özellikle gençlerin dijital fikirleriyle kapımızı çalmasını istiyoruz” diye konuştu.

BCtA nedir?

2008 yılında kurulan BCtA, Birleşmiş Milletler’in Binyıl Kalkınma Hedefleri’ne (MDGs) ulaşmak üzere, şirketleri ticari başarıyla birlikte kalkınma etkisi yaratacak iş modelleri geliştirmeleri için teşvik etmeyi amaçlıyor. Mottosu, “Good business, good for society!” (İyi toplum için iyi iş modeli) olan ve kâr amacı gütmeyen BCtA’daki üye şirketler, her sene düzenlenen BCtA Annual Event’te iş modellerini diğer üyelere sunuyorlar. İş modellerini uygulamaya başladıktan sonra düzenli olarak BCtA’ya raporluyorlar ve her yıl düzenlenen etkinliklerle tüm BCtA üyesi şirketler biraraya gelerek deneyim paylaşımında bulunuyorlar.



EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı