« Hürriyet.com.tr
MENÜ

TT Arena'ya en kolay nasıl gidilir

Tarihi başarılar elde ettiği Ali Sami Yen Stadı'na elveda diyen Galatasaray, şimdi Türk Telekom Arena için geri sayıma geçti. 15 Ocak Cumartesi, Sarı-Kırmızılılar tarihi akşamlarından birini daha yaşayacak.

Hürriyet Haber
SON GÜNCELLEME

Türk futbolunun en büyük zaferlerine ev sahipliği yapan Ali Sami Yen, dün akşam muhteşem bir törenle kapılarını kapattı. Sarı-Kırmızılı taraftarlar, gözyaşlarıyla, hüzünlü bir şekilde eski mabetlerine veda ederken, yenisi için de geri sayıma başladı. Avrupa’nın sayılı statlarından biri olan Türk Telekom Arena, cumartesi akşamı Türk futbolunun hizmetine girecek. Sarı-Kırmızılılar bu kez de sevinç gözyaşları dökecek.

İşte Türk Telekom Arena Stadı ile ilgili önemli detaylar…

Kapasite: 52.650
Localar: 157
VIP Koltuklar: 5.500
Stat içi otopark kapasitesi: 2.900
Katlar: Üste doğru 5, yerin altına doğru 4 kat
Catering alanları: VIP salon, VIP market alanı, Premium Food Court
Özel alanlar: Galatasaray Müzesi, Galatasaray Mega Store
Saha ölçüleri: 105x68 metre

METRO'YLA ULAŞIM

Arena’ya ulaşımdaki en rahat rol, metroyu kullanmak. Taraftarlar, Şişhane-Taksim-Darüşşafaka hattını kullanarak, 4. Levent’ten sonra gelen Sanayi durağında inip, Arena’ya giden metroya binerek stada ulaşabilir. Maç günlerinde, her iki dakikada bir kalkacak metrolarla, saatte 25 bin kişi Türk Telekom Arena’ya gidebilir. Taraftarlar, Balmumcu, Kabataş gibi merkezlerde bulunan otoparklara araçlarınızı park edip, raylı sistemleri kullanılabilir.

OTOBÜSLE ULAŞIM

Açıklamada İETT otobüslerini kullanmak isteyen taraftalar için özel seferlerin düzenlendiği, 2'si Avrupa, 1'i Asya Yakası'nda olmak üzere 3 buluşma noktası belirlendiği kaydedilirken, buluşma noktaları ve güzergahlar şöyle açıklandı:

“Birinci Buluşma Noktası: Avrupa Yakası'nda Beylikdüzü-Avcılar-Başakşehir-Küçükçekmece-Büyükçekmece-Bakırköy ve Esenler duraklarından Esenkent-Bahçeşehir İETT hareket amirliği noktasında ulaşan taraftarlar saat 11.45 ile 16.00 arasında yapılacak, İETT otobüs seferleriyle stada götürülecek ve Cendere yolu girişinde indirilecek.

İkinci Buluşma Noktası: Avrupa Yakası;ndan bir diğer hareket noktası da Mecidiyeköy Ali Sami Yen Stadı;nın arkasında bulunan otobüs durakları olacak. Burada toplanan taraftarlar saat 11.45 ile 16.00 arasında yapılacak İETT otobüs seferleriyle stada taşınacak.

Üçüncü Buluşma Noktası: Anadolu Yakası;ndan gelecek taraftarları içinse toplanma noktası Ümraniye – Tepeüstü olacak. Buradaki taraftarlar da saat 11.45 ile 16.00 arasında yapılacak İETT seferleri ile stada götürülecek.”

Divan Kurulu Üyeleri için Galatasaray Spor Kulübü özel sefeR düzenleyecek. Ali Sami Yen Stadı'nın önünden saat 15.00-16.00 arasında kalkacak özel otobüsler, Divan Kurulu Üyeleri'ni taşıyacak.

ÖZEL OTOMOBİLLE ULAŞIM

Sadece otopark giriş kartı tahsis edilen taraftarlar, Türk Telekom Arena'ya girebilecek. Otopark giriş kartı olmayan seyirciler otomobilleriyle park alanına alınmayacak.

Otopark giriş kartı tahsis edilen özel araçlar, TEM yolunu kullanarak stada ulaşabilecek. Stat otopark alanları saat 13.00'te, stat kapılarıysa saat 14.00'te açılacak. Otopark alanları saat 17.00'de kapatılacak.

DÖNÜŞ

Ajax maçı sonrası metroyu kullanacak olan taraftarlar saat, 02.00'ye kadar tünellerden geçerek aktarmasız, direkt seferlerle yolculuk edebilecek.

İETT otobüsleri ile stattan ayrılacak seyirciler, Başakşehir-Esenkent istikameti için stadın Batı tarafındaki Cendere yoluna iniş yaparak, Mecidiyeköy İETT durağı ve Ümraniye-Tepeüstü durakları istikametine gidecekler ise TEM üstünde bulunan Seyrantepe Köprüsü üzerinden stattan ayrılabilecek.

Statla ilgili bilgiler

Türk Telekom Arena’nın çimleri, Hollanda’da özel olarak üretildi ve 20 tırın kasasında Türkiye’ye getirildi.

Arena’da iki adet dev skorboard olacak. Bu skorboardlar da Amerika Birleşik Devletleri’nden ithal edildi.

Aslantepe’nin mekanik ve elektrik tesisatı, en son stadyum teknolojisine uygun olarak Almanya’da bu konunun uzmanları tarafından projelendirildi.

Statla ilgili en çok merak edilen ve üzerinde en çok spekülasyon yapılan konu, çatısının açılır-kapanır olup olmayacağıydı. İlk planlara göre bu sistemin maliyetini TOKİ karşılayacaktı. Ancak yönetimle TOKİ arasında yapılan özel anlaşma sonucunda, çatıyı Galatasaray yönetimi üstlendi. Adnan Polat, açılır-kapanır sistemin 2012 yılının mayıs ayında tamamlanacağını açıkladı.

Metro durağıyla, Türk Telekom Arena arasında kalan alana Aslanlı Yol yapılacak. Burada 129 metre uzunluğunda Galatasaray Duvarı olacak.

 


Bunları da Beğenebilirsiniz