TSGD: Alışveriş merkezleri yerli markaların önünü kesiyor

ANKA
18.07.2007 - 11:11 | Son Güncelleme: 18.07.2007 - 11:11

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Kumbaracı, Alışveriş Merkezlerinin yerli markaların önünü kestiğini belirterek, "Hem, 'Marka ve moda ihraç edin' diyorlar hem de yerli markaları alışveriş merkezlerine kabul etmiyorlar. İçeride önü kesilen yerli marka nasıl dünyaya açılsın" dedi.

TGSD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Kumbaracı, ANKA Ajansı'na yaptığı açıklamada, tekstil ve hazır giyim sektörünün dünyada 450 milyon dolarlık bir potansiyele sahip olduğuna dikkat çekerek, Türkiye'nin bu pastadan yüzde 5'lik pay aldığını kaydetti.

"DOLARIN DÜŞMESİ SİYASİLERİN İŞİNE GELİYOR"

Tekstil ve hazır giyimde ihracatın hızla artmasına rağmen kurlar nedeniyle karlılık paylarının düştüğünün altını çizen Kumbaracı, "Dünyadaki rekabet gücümüz azalıyor. Üretmek için çalışırken, seçim öncesinde doların düşmesini siyasilerin işine geliyor" diye konuştu. Kumbaracı, siyasilerin stratejik alanlara öncelik vermesi gerektiğine işaret ederek, seçimlerin yatırımlarını etkilemediğini söyledi.

İÇERİDE ÖNÜ KESİLEN YERLİ MARKA NASIL DÜNYAYA AÇILSIN

Alışveriş merkezlerinin yerli markaların önünü kestiğine dikkat çeken Kumbaracı, "Hem, 'Marka ve moda ihraç edin' diyorlar hem de yerli markaları alışveriş merkezlerine kabul etmiyorlar. Alışveriş merkezlerinde yabancı markalar mağaza açabiliyor. İçeride önü kesilen yerli marka nasıl dünyaya açılsın. Bunu alışveriş merkezleri ve markalar birliği ile masaya yatırmamız gerekiyor. Haksız bir rekabet varsa bu tartışılmalı" dedi.

Kumbaracı, belediyelerle anlaşıp alışveriş sokakları kurulabileceğini dile getirerek, bundan herkesin kazançlı çıkabileceğini sözlerine ekledi.

 

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı