Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Trafikte herkes için eşitlik

    Hürriyet Haber
    28.04.2004 - 00:00 | Son Güncelleme: 28.04.2004 - 00:01

    Trafik kazaları sadece Türkiye'nin değil, tüm dünyanın sorunu. Trafik kazalarının faturası hem manevi hem de maddi olarak çok yüksek.Her yıl ortalama 1.2 milyon kişinin öldüğü ve 50 milyon kişinin yaralandığı trafik kazalarının ekonomik maliyeti yılda 518 milyar doları buluyor. Oto Yaşam'ın haber sayfalarında bu konuyla ilgili ayrıntılı araştırmamızı okuyabilirsiniz. Ancak bu araştırmanın en ilginç tarafı, ölümlü trafik kazalarının gelişmekte olan ülkelerde artması. Bozuk yollar, kötü işaretlendirmeler, otomobillerin gerekli güvenlik donanımlarının olmaması ve sürücülerin trafik kurallarına uymaması gibi nedenler, gelişmekte olan ülkelerdeki kaza oranlarını artıyor.Türkiye de trafik sorunuyla başı dertte olan ülkelerden birisi... Trafik sorunu çözmek için yapılması gereken çok şey var. Bugüne kadar birçok yöntem uygulandı ancak çözüme yaklaşılamadı. Bence yapılması gereken ilk şey; trafikte herkesin eşit olmasını sağlamak... Türkiye'de trafikte ‘‘kim ne suç işlerse cezalandırılacağını, herkesin trafikte eşit’’ olduğu mesajını vermek lazım. Eğer bu gerçekleşir ve bakan, milletvekili, belediye başkanı, sanatçı, işadamı, polis, kim ne kariyere sahip olursa olsun, suç işlediğinde cezalandırılırsa, trafik sorunuyla ilgili önemli bir mesafe alınacağına inanıyorum. Gerekli olmadığı sürece kimse emniyet şeridini kullanmazsa, bundan cesaret alıp başka sürücüler de ‘‘onlar nasıl olsa kullanıyor, benim de tanıdıklarım var’’ deme cesaretini gösteremeyecek. Emniyet şeridinden gidenleri, pusuya yatıp ceza kesmekle önlemek mümkün değil. Bu konuyu düşünmekte fayda var.Sözde ‘Trafik Yılı’Bu yıl sözde ‘‘Trafik Yılı’’... Sözde trafik yılı çünkü, ortada elle tutulur bir çalışma yok. Sadece afişlerde, sürücülere trafikle ilgili uyarılar yapılıyor. Yapılan farklı bir şey varsa, lütfen bilgilendirin...Otomotiv canlandı ortalık galeri dolduOtomotivcilerin uzun süreden beri ilk defa yüzü gülüyor. Üretimde, satışlarda ve ihracatta yeni rekorlar kırılıyor. Sektörde yaşanan bu hareketlilik, başka sektörleri de dolaylı olarak etkiliyor. Bankalar, sigortacılar, taşıt kredisi veren kuruluşlar, oto yıkamacılar, kaportacılar, oto tamirciler, ikinci el otomobil satışı yapan galericiler, otomotivdeki canlanmadan olumlu etkilenenlerin başında geliyor. Bu canlanma, otomotive olan ilgiyi de artıyor. Herkes otomotivle ilgili iş yapıp, bu canlanmadan nasibini almaya çalışıyor. Öncelikle otomotiv firmalarına yeni bayiilik için yapılan başvurular artmış. Bu başvuruların çoğu otomotiv dışında çalışanlardan geliyormuş. Dikkati çeken ikinci bir konu da ikinci el oto işi yapan galerilerin sayısındaki artış. Her köşe başında yeni bir galeri açıldığı görülüyor. Hatta oto yıkaması yapanlar bile dükkanlarının bir bölümünü ayırıp, ikinci el otomobil satışı yapıyorlar.Otomotiv sektörünün canlanmasından en olumlu etkilenen Maliye olsa gerek. Satışlardaki artış öncelikle Maliye'nin kasasını dolduruyor. Ne diyelim, herkes kazanıyor...Honda’dan ‘Jazz’ yapmaya devam Bir gün geçmiyor otomotiv sektöründe yeni yatırım açıklanmasın... Yeni model yatırımlarına son olarak Honda Türkiye de eklendi. Türkiye'de Şekerpınar tesislerinde Honda Civic modelini üreten Honda, şimdi de Jazz'ın Sedan modelini üretmek için çalışmalara başlamış. Ekonomist Dergisi'nin uzman otomotiv yazarı Halil Okşit'in haberine göre, Honda Jazz'ın Sedan modelini öncelikle iç pazar için üretecekmiş. 10 milyon dolarlık yatırımla üretim kapasitesini 50 bin adede çıkarmayı planlayan Honda Türkiye, üretime 2005 yılının Eylül ayında başlayacakmış. Bir başka güzel haber de A segmentinde yer alacak yeni bir modelin üretimi için Türkiye ile İngiltere arasında bir yarış başlamış olması. Avrupa pazarları için geliştirilen yeni modelin üretimi 2006 yılında başlayacakmış. Umarım finishi Türkiye görür...
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı