Trafik tıkanıklığı harcı

Ayşen GÜR
Haberin Devamı

DÜN ulaşım açısından önemli bir gündü. Çünkü otomatik paralı geçiş uygulaması ilk kez Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde başladı.

Bu yöntem ileride başka amaçlarla da kullanılacak. Bunu bana bir resmi yetkili söylemedi; ama mantığıma dayanarak iddia ediyorum:

Dünyanın bütün kalabalık kentlerinde trafik sıkışıklığına çare aranıyor. Bulunan en önemli çare, trafik sıkışması için otomobillerden belli bir harç almak. Bunun teknik olarak yöntemi de, tıpkı Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde olduğu gibi otomobillere bir elektronik araç yerleştirerek, ödenecek harcı otomatik olarak banka hesabından düşmek.

Örneğin Vatan Caddesi'ni ele alalım ya da Halaskargazi Caddesi'ni. Buralarda sabah ve akşam saatlerinde korkunç bir trafik oluyor. O saatlerde bu caddelere giren araçlardan para alınacak. Bir bariyer filan olmayacak. Elektronik araç takılı olmayan otomobiller videoyla tespit edilecek, ödemeleri gereken para trafik cezası gibi kesilecek...

İETT’nin sabırsızlığı

İlçe belediyelerine uyguladığımız testi Büyükşehir'e bağlı kurumlarda da yaptık: Bu kurumlar, şikayet için arayan vatandaşlara nasıl davranıyorlar?

Testten genelde iyi bir sonuç aldık. Yalnız İETT'de arkadaşımız Metin'in karşısına çıkan görevli farklıydı. Yapılan şikayete ‘‘Katlanacaksınız, ne yapalım!’’ diye cevap verdi.

Şikayet dinlemek dünyanın en zor işidir, biliyoruz; çünkü biz de her gün sayısız okurumuzun telefonlarına cevap veriyoruz. Bazılarından da iyi azar işitiyoruz doğrusu!

Haberin Devamı

Böyle bir kuruma nasıl telefonlar yağdığını tahmin edebiliyoruz. Bazen insan çileden çıkabilir. Ayrıca, İETT çalışanlarının büyük bir maaş sorunu yaşadığını da biliyoruz. Ancak bir anlık sabırsızlık, yıllarca düzeltilemeyecek bir kırgınlık ve güvensizlik yaratabilir.

Yazarın Tüm Yazıları