Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Toyota'dan tedarikçilere ucuzlatın ültimatomu

    Financial Times
    23.12.2009 - 10:45 | Son Güncelleme:

    Otomobil sektöründe kârlılıktaki liderliğini yeniden elde etmeyi amaçlayan Japon otomobil devi Toyota, otomobilin parça üreticilerine önümüzdeki birkaç yıl içinde büyük indirimlere gitmesi için baskı yapıyor.

    Financial Times'ta yer alan bir haber analizde, şirketin bu hafta içinde yaptığı bir açıklamada, 2013 yılında piyasaya süreceği yeni modeller için kullanacağı parçalara yüzde 30 oranında daha az ücret ödemek istediği belirtildi.

     

    Haber analizde otomobil devini fiyat indirimi istediği lastik, motor, cam, aks, metal gibi tedarikçilerin çoğunun, şirketin aynı zamanda iştirakleri de olması nedeniyle bu isteğin bir anlamda 'emir' tonunda olduğu da ifade edildi.

     

    Toyota'nın Salı günü tedarik faaliyetlerini yürüten birim sayısını üçten, ikiye indirmesi de Haziran ayında şirketin CEO'su Akio Toyoda tarafından istenen yönetim zincirinin modernizasyonu faaliyetinin bir parçası olarak yorumlandı.

     

    RAKİPLERİNE GÖRE YAVAŞ KALMIŞTI

    Toyota, diğer Japon otomobil üreticilerine göre küresel krizdeki çöküşe ayak uydurmada yavaş kalmıştı.

     

    Şirket maliyetlerini düşürmek için uzun zamandır çaba sarf etse de en büyük ilerlemeyi bu sene sağladı. Yöneticiler ikramiyelerini almazken, saat başı ücret alan işçiler ücret kesintilerine katlandı. Hatta, elektrik faturasından tasarruf etmek için yönetim merkezindeki asansörlerden bazıları çalıştırılmamıştı.

     

    Şirket, ayrıca geçen sene tasarruf amacıyla, takımını Formula 1'den çekeceğini de açıklamıştı.

     

    Dünya genelinde hükümetler tarafından uygulamaya konulan teşvik paketleri, Toyota'nın faaliyet gösterdiği pazarlarda yaşanan hızlı talep düşüşünü engellese de şirket Mart ayına kadar olan dönemde 2.2 milyar dolar zarar edeceğini tahmin ediyor.

     

    EN YÜKSEKLERDEN BİRİ

    Uzmanlar, Toyota'nın tedarikçilerden talep ettiği indirimin şirketin önceden istenenlerin en yükseklerinden biri olduğunu belirtti.

     

    Küresel çapta resesyon yaşanmadan dünya otomobil sektörünün en karlı şirketi ünvanın yıllarca elinden bırakmayan Toyota, bu dönemden sonra ve özellikle Japon yeninde görülen yükseliş sonrası bu ünvanını kaybetmişti.

     

    Uzmanlar ayrıca şirketin gerekli tasarrufu sağlamak amacıyla tedariğinin bir kısmını Çin'de gerçekleştirme seçeneğini de değerlendireceğine işaret etti.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı