Toyota Türkiye 2005'te de ihracat lideri

A.A.
24 Ocak 2006 - 13:12Son Güncelleme : 24 Ocak 2006 - 15:55

2005 yılında, Toyota Türkiye'nin toplam ihracat geliri artarak, 2.3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Başta Almanya, Fransa ve İtalya olmak üzere, Avrupa'ya 144 bin adedin üzerinde otomobil ihraç etti. Şirket bu başarısını 2006 yılında da sürdürmeyi amaçlıyor.

Toyota Türkiye'nin Genel Müdürü ve üst yöneticisi (CEO) Kazuhiro Kobayashi, yaptığı yazılı açıklamada, 2005 yılı hedeflerine ulaştıklarını belirterek, “Misyonumuz, ihracat yoluyla Türk toplumuna katkıda bulunmaktır. Bu misyonu gerçekleştirme yolunda verimli bir yıl geçirdik” dedi

Toyota Türkiye olarak, sürekli yüksek standartları ve en iyi kaliteyi sağlamak için çaba gösterdiklerini belirten Kobayashi açıklamasında şunları kaydetti:  “2005 yılında, Toyota Türkiye'nin toplam ihracat geliri artarak, 2.3 milyar dolar olarak gerçekleşti. Başta Almanya, Fransa ve İtalya olmak üzere, Avrupa'ya 144 bin adedin üzerinde otomobil ihraç etti. Toyota Türkiye, 2006 yılında da Türkiye'nin ihracat lideri olmayı hedeflemektedir. 2002 yılında ihracata başlayan ve Toyota'nın Avrupa üretim üslerinden biri olarak, Corolla Sedan, Wagon ve Verso modellerinin üretim ve ihracatını gerçekleştiren Adapazarı fabrikasında halen 3500 civarında personel çalışmakta ve kuruluşundan bu yana gerçekleşen yatırım, 700 milyon euronun üzerindedir.”

İstanbul Sanayi Odası'nın “Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu” araştırmasında da Toyota Türkiye'nin ihracat başarısı dikkati çekiyor. 2002 yılında 400 milyon 387 bin dolar ihracatla 15., 2003 yılında 831 milyon 170 bin dolar ihracatla 4. sırada bulunan Toyota Türkiye, 2004 yılında 2 milyar 156 milyon 128 bin dolar ihracata imza atarak 1. sıraya yükselmişti.

AVRUPA'DA 2005 YILI RAKAMLARI, 2006 HEDEFLERİ

2005 yılında 964 bin 208 araç satışı ile Toyota'nın Avrupa'da ard arda 9. kez satış rekoruna ulaştığını ifade eden Kobayashi açıklamasında şu bilgileri aktardı: “Satışla, toplam pazar dikkate alındığından geçen yıla göre yüzde 5 arttı. Pazar payı yüzde 0.2 artarak, şimdiye kadar Toyota'nın Avrupa'daki pazar payı için erişilmiş en yüksek değer olan yüzde 5.1 olarak gerçekleşti. Toyota, Avrupa'da, İngiltere, Fransa, Türkiye, Polonya ve Çek Cumhuriyeti'ndeki fabrikalarında toplam 638 bin araç, 588 bin motor ve 337 bin şanzıman üretti. Toyota 2006 yılında Avrupa'daki hedeflerini 806 bin araç, 860 bin motor ve 575 bin şanzıman üretimi ve 1 milyonun üzerinde araç satışı olarak belirledi.”
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı