Toyoda’yla görüşüp ‘motive’ oldu Türkiye’de destan yazmaya soyundu

Emre Özpeynirci
07.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ekim ayı başında Japon Toyota’nın Türkiye temsilciliğini Sabancı Holding’ten 85 milyon dolara alan ALJ Grup, işe hızlı girişti. Toyota Türkiye’nin CEO’su da olan ALJ Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, “Japonya’da görüştüğümüz Toyota’nın onursal başkanı Dr. Toyoda ile oğlu olan yeni başkanı Akio Toyoda hedeflerimize inandı. Türkiye’de destan yazacağız” dedi.

2 ay önce Japon otomotiv devi Toyota’nın Türkiye distribütörlüğünü Sabancı Holding’den 85 milyon dolara alarak dikkatleri çeken ALJ Grup’un Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, “Geçen 60 günde Toyota’nın Japonya, Avrupa ve Türkiye’deki yetkilileriyle görüştük. Dr. Toyoda ve Toyota’nın yeni başkanı olan oğlu Akio Toyoda da hedeflerimize inandı ve bizi motive etti. Biz planlarımızı birkaç yıllık değil, kuşaklar boyunca devam edecek bir başarı hikayesi, destan yazmak adına yapıyoruz” dedi.

Bayiler en kuvvetli noktamız

Toyota Türkiye’nin de CEO’su olan Ali Haydar Bozkurt, amaçlarının dünyanın en çok tercih edilen otomobil markasını, Türkiye’de de liderliğe taşımak olduğunu vurguladı. Bozkurt, şöyle konuştu: “Bayi ziyaretleri ve bölgesel bayi toplantı yaptık. Gelecek dönem stratejilerinin oluşturulması için öncelikle bayi ağımızı tanıyıp, dinlemek ve anlamak gerektiğine inanıyorum. Çünkü bayi ağını iyi anlamayan ve bayi ağı ile iyi iletişim geliştiremeyen markaların başarılı olma şansının olmayacağını düşünüyorum. Bayilerimiz, markamızın yüzü olarak müşterilerimizle yüzyüze ve birebir iletişim içerisinde olan en kuvvetli noktamız.”

Kuşaklar boyunca devam

Şu anda, Türkiye’nin hemen hemen her kentinden çok fazla bayilik başvuruları aldıklarını kaydeden Bozkurt, şunları dile getirdi: “Bu başvuruları yılbaşından itibaren ciddi bir şekilde değerlendirerek, ihtiyaç duyulan bölgelerde yeni bayilikler vereceğiz. Bugün, mevcut Toyota bayiliklerinin bir çoğu ailelerin ikinci hatta üçüncü kuşakları tarafından yönetilmeye başlanmış. Bu bizim grup olarak değer verdiğimiz bir kriter. Biz, Toyota için planlarımızı birkaç yıllık değil, kuşaklar boyunca devam ettirilecek bir başarı hikayesi, bir başarı destanı yazmak adına yapıyoruz. 50 bin adetlik iç pazar satışına 2014’te ulaşırız.”

Toyoda bizi motive etti

Japonya seyahatleri sırasında Toyota’nın tüm üst düzey yöneticileriyle ayrı ayrı görüşme şansını yakaladıklarını kaydeden Bozkurt, şunları anlattı: “Toyota’nın onursal başkanı Dr. Toyoda ve şu anda şirketin başkanı olan oğlu Akio Toyoda’nın da katılımlarıyla tüm üst düzey yöneticileri ile ayrı ayrı toplantılar yapıp, Türkiye otomotiv pazarını ve pazarın temel dinamiklerini aktardık. Dr. Toyoda ve Akio Toyoda’nın yeni vizyon ve hedeflerimize aynı inançla yaklaştığını görmek bizleri mutlu ve motive etti.”

Ünlü’den daha çok araç istedik

ALİ Haydar Bozkurt, Toyota Türkiye fabrikasının yöneticileriyle de biraraya geldiklerini belirterek, “Toyota’nın Türkiye’deki üretiminin ve ihracatının artması, aynı zamanda da Türkiye’de üretilen modellerin iç pazarda satılan adetlerinin artırılması konusunda görüştük. Bu görüşmeleri periyodik olarak devam ettirmeyi ve ortak stratejiler geliştirmeyi amaçlıyoruz” dedi.

Lexus gecikmez

LEXUS’u Türkiye’ye getirmek için çalışmalara başladıklarını da kaydeden Ali Haydar Bozkurt, “Lexus’la ilgili yılbaşından hemen sonra görüşmelere başlayacağız. Biz istekliyiz. Şartlar uygun olursa çok fazla geciktirmeden Türkiye’de faaliyete geçireceğiz” dedi.

Prius hayranları elini çabuk tutsun

TOYOTA’nın 1997 yılından bu yana 1.5 milyon adet sattığı dünyanın en çok tercih edilen hibrid otomobili olan Prius’u Türkiye’de yeni pazara sunduklarını söyleyen Ali Haydar Bozkurt, “Ancak bu yıl içerisinde üretim kapasitesi ile alakalı olarak 50 adet araç alabiliyoruz. 2010 yılında ise yaklaşık 100 adet kadar Prius getirebileceğiz. Bu nedenle Prius hayranlarının bu konuda bir miktar elini çabuk tutması gerekiyor” dedi. Toyota’nın yeni modeli iQ’nun da yoğun talep gördüğünü ifade eden Bozkurt, “Oldukça inovatif ve beğenilen bir model. Avrupa’da yılın aracı ödülünü kıl payı kaçırdı. Türkiye’de iQ satışına başlayabilmek için Toyota Avrupa ile yeni yıl itibariyle görüşmeler yapacağız” diye konuştu.

Alfa Romeo ‘Giulietta’sını buldu

147’nin yerine ilk olarak ‘148’, daha sonra da ‘Milano’ ismi ile yollara çıkacağı söylenen, ancak son kararla Giulietta adını alan Alfa Romeo’nun yeni kompakt modeli, 2010 yılının ikinci çeyreğinden itibaren Avrupa’da yollara çıkacak. Giulietta adını, Alfa Romeo’nun 1950’li yıllarda ilk olarak tanıttığı ‘Giulietta’ model ailesinden alıyor. Giulietta, markanın sınırlı sayıda üretilen süper spor otomobili 8C Competizione’den esintiler taşıyor. Genel olarak bakıldığında sivri profile sahip olan araç, LED farları ve ‘Trilob’ şekilli klasik Alfa ızgarasıyla öne çıkıyor. Alfa Romeo, Giulietta’da ikisi benzinli olmak üzere dört farklı motor seçeneği sunuyor.

Yeni A8, lüksün en cimri modeli olacak

AUDİ’nin amiral gemisi A8 yeni yüzünü gösterdi. 2010 Mayıs’ta Türkiye’de satışa sunulacak yeni A8’nin önden çekişli 3.0 litre TDI dizel motoru kilometrede sadece 159 gram CO2 salınımı gerçekleştirirken, 100 kilometrede 6.0 litrelik yakıt tüketimiyle lüks segmentte en düşük tüketim oranına sahip.

VW’nin ilk pick-up’ı ‘Amarok’ gün sayıyor

ALMAN Volkswagen, ‘Amarok’ ile, dünya çapında yılda iki milyon adetlik bir pazarı temsil eden orta boy pick-up sınıfına giriyor. Almanya’da geliştirilen ilk orta boy sınıfındaki pick-up olma özelliğini taşıyan Amarok’un üretimine başlanıyor. Araç, 2011 model olarak önümüzdeki yıl Türkiye’de satışa sunulacak. 163 beygir gücünde 2.0 TDI motorun yer aldığı araç, 6 ileri vitesli düz şanzımanla satışa sunulacak. Volkswagen Amarok’ta güç aktarımı bakımından üç farklı kavram sunuluyor; sürekli dört tekerlekten çekiş, isteğe bağlı dört tekerlekten çekiş ve arkadan itiş. Arka diferansiyel kilidi ise bütün versiyonlarda opsiyonel sunuluyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı