Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Toplumu saran magazin merakı ve gerçekler

KANAL D’de Beyaz’ın müzikli söyleşisine Sezen Aksu katılınca gecenin izlenme rekorları kırılmış.<br><br>Dünkü gazeteler bu haberi ayrıntılı bir şekilde verdi.

Ben söyleşiyi izlemediğim için bu konudaki bilgileri gazete haberlerinden en ince ayrıntısına kadar öğrendim.

Beyaz’ın programının böylesine ilgi görmesi halkımızın magazine ne kadar meraklı olduğunu tartışmasız olarak bir kez daha ortaya koydu.

Bunun bir başka göstergesi de hem televizyonlarda, hem de gazetelerde magazin haberlerinin giderek daha fazla yer bulması...

Ama işin ilginç yanı kiminle konuşsanız şu tür şikayetlerle karşılaşıyor insan:

"Nedir bu rezalet? Televizyonlar ve gazetelerde magazinden geçilmiyor. Hiçbir ciddi haber yok."

Şimdi bu yakınmaların ne tarafını düzelteceksiniz.

Televizyonlar ve gazeteler halkın büyük ilgisi nedeniyle bu haberlere geniş yer vermek zorunda kalıyorlar.

Örneğin hemen bütün televizyonlarda göbekli eğlence programları sabahtan akşama kadar sürdüğü halde büyük seyirci topluyor.

* * *

Örneğin son zamanlarda en fazla izlenen programlar İbrahim Tatlıses ile Yıldız Tilbe’nin show’ları.

Bu iki program rakip tanımıyor, birbirleriyle yarışıyorlar.

Hülya Avşar, Gülben Ergen, Petek Dinçöz hemen her gün televizyon ekranlarını ve gazetelerin sayfalarını dolduruyor.

Onlar da bunu gayet iyi bildikleri için bu ortamı çok ustaca kullanıyorlar.

Birbirlerine sataşıyorlar, çamur atıyorlar. Sonra da birbirlerine yanıt veriyorlar.

Böylece inanılmaz şekilde kendi reklamlarını yapıyorlar ve gündemden düşmüyorlar.

Artist ve şarkıcıların gündemde kalması çok önemli.

Artist takımı ne kadar gündemde kalmayı başarırsa bu onların film, dizi ve sahne fiyatlarının yükselmesine neden oluyor.

Televizyonlar ile gazeteler açısından bakarsanız onlar da bu üçlü arasındaki anlaşmalı atışıp takışmadan memnun.

Bu üç şarkıcının dışındakiler ise kıyıdan köşeden gündeme girebilmek için yoğun çaba harcıyorlar.

* * *

İşin şaşılacak bir yönü daha var.

Magazin programlarının ve haberlerinin en fazla bizim "AB grubu izleyici" diye nitelediğimiz toplumun en üst gelir düzeyine sahip kesiminde ilgi görmesi.

Yani magazinden en çok şikayet edenler, bu tip haberleri rezalet olarak niteleyenler ve bunun için medyayı ağır dille suçlayanlar bunları en çok izleyen kesimi oluşturuyor.

Bu olgu sosyal bilimciler tarafından ciddi olarak mercek altına alınmalı ve incelenmeli.

Sanırım bu araştırmalardan çok önemli sonuçlar çıkacaktır.

Büyük olasılıkla magazin düşkünlüğünün nedenleri toplumun kendi varlığını tehdit eden sorunlara bile bigane kalışının gizemli şifresini çözecektir.

Dış politikada endişe verici gelişmeler, Kıbrıs sorunu, terör, iç politikada laik demokratik cumhuriyet rejimine yönelik tehditler halkın çok büyük bölümünün neden umurunda değil?

Hiç kuşkusuz insanlarımızdaki bu duyarsızlık havası durup dururken oluşmadı.

Kimsenin kuşkusu olmasın, Türk toplumu bilinçli bir strateji uygulanarak bu noktaya getirildi.
X