'Toplumsal baskıları kırıp sadece kendini dinle dediğimiz bir yıldı'

Hürriyet Haber
26.06.2017 - 23:28 | Son Güncelleme: 26.06.2017 - 23:28

Wanda Digital Eş Başkanı Burçak Günsev Magnum'la 'En İyi Mobil Site Ödülü'nü alma hikayelerini anlattı.

EN İYİ MOBİL SİTE / MAGNUM – İÇİNDEKİ SENİ SERBEST BIRAK

2016 Magnum için “İçindeki Seni Serbest Bırak” ve toplumsal baskıları kırıp sadece kendini dinle dediğimiz bir yıldı. “Sen” ve “İçindeki Sen” ikilisini, yarı insan yarı yırtıcı hayvan konseptiyle anlattık. Hem görsel olarak hem de müziğiyle reklam kuşağında ayrışan televizyon filmini de second screen olarak mobile bağlama kararı aldık.  Çünkü Magnum, kadın hedef kitleye konuşuyordu ve bu kitlenin en önemli alışkanlıkları arasında göze çarpan 2 şey vardı: “Televizyon karşısında sürekli mobil telefonlarını kullanmak” ve “Fotoğraf filtreleriyle kendini şımartmak”... Bu iki kullanıcı alışkanlığını merkeze alarak, kullanıcı dostu bir mobil site hayata geçirdik. İkonik reklam müziğimiz shazam’landığında kullanıcılar direkt olarak mobil sitemize ulaşabildi – tek adımda ve herhangi bir uygulama indirmeye gerek kalmadan... Böylece bounce rate olmadan maksimum reach’e ulaşabildik. Reklamda farklı kadınlar ve “İçindeki Sen”leri gören kadınlar, mobil sitemizde testle bu sefer kendi “İçindeki Sen”i ve yırtıcı hayvanlarını keşfettiler. Devamında ise, oluşturduğumuz fotoğraf düzenleme aracıyla, başka yerler bulamadıkları bir fotoğraf editleme tekniği ile, yarı insan yarı hayvan avatarlarını oluşturabildiler. Böylece sadece tek yönlü iletişim değil çift yönlü iletişim yaptık, paylaşılan fotoğraflarla WOM yarattık, ve ulaştığımız milyonlarca kadının “Daha Fazlasına Cüret Et”mesini sağladık.

Toplumsal baskıları kırıp sadece kendini dinle dediğimiz bir yıldı

TÜRK REKLAM SEKTÖRÜNDE YARATICILIK

Aslında Türk reklam sektörünün yaratıcılık açısından önünün çok açık olduğunu düşünüyorum. Çünkü konuştuğumuz hedef kitle, yani Türk milleti oldukça yaratıcı. Özellikle Twitter’da gördük ki, milletçe müthiş bir mizah kabiliyetimiz var. Mizah yönü bu kadar güçlü olan kitleyi, komedi unsuru yüksek ve yaratıcı işlerle yakalayabilme şansımız var. Aynı zamanda kolektivist kültüre sahip Türk milletinde insan ilişkileri, bağlar ve duygusallık da çok ön planda. Dolayısıyla duygusal yoğunluğu işler çalışıyor ve bizlere yaratıcı olmak için alan sağlıyor. En önemlisi de, Türkiye dünyada sosyal medyayı en fazla kullanan ülkelerden biri. Bu yüzden sadece geleneksel değil, dijitalde ve mobilde de “non-traditional” işler yapma potansiyelimiz yüksek.

KIRMIZI İLE AJANS TANIŞMASI, SEKTÖRE KATKISI, NEDEN KIRMIZI OLMALI

Kırmızı’yı Wanda Digital kurulduğundan beri biliyorduk ve severek takip ediyorduk. Fakat eskiden dijital kategoriler olmadığı için katılamıyorduk, takip etmeye devam ediyorduk. Kırmızı’yla gerçek anlamda tanışmamız ise, dijital alanda da kategorilerin açılması ve işlerimizle katılma şansını elde etmemiz ile oldu. Farklı kulvarlarda yarışmaların olması, yaratıcı ekipleri besleyen önemli bir unsur. Fikrin içeriği kadar sanat ve uygulamada mükemmelliğin de öncülerinden olan Kırmızı, bu bağlamda sektörü daha da motive ediyor ve yaratıcılığı tetikliyor.



    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı