Topatan: Ürünleri makul fiyatla sattık Avrupa’nın en hızlı büyüyeni olduk

Hürriyet Haber
08.12.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Bugün Türkiye’deki 13’üncü mağazasını Pendik’te açacak olan Media Markt, yatırımlarını sürdürme hazırlığı yapıyor.

Açılış öncesinde yatırım hedefleri konusunda bilgi veren Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, yeni mağazanın toplam 4 bin 800 metrekare alanda kurulduğunu ve yaşanan ekonomik krize rağmen 2009 sonuna kadar toplam 15 Media Markt’a ulaşacaklarını belirtirken, 2010 yılında sektörün ciro birincisi olmayı hedeflediklerini açıkladı. Dünyanın 573’üncü Media Markt mağazası olan Pendik Media Markt’tan sonra 10 Aralık’ta Ankara, 17 Aralık’ta da Beşiktaş mağazalarının açılacağını belirtirken, 2010 yılı içerisinde de mağaza açmaya devam edeceklerini belirtti.
2009 yılında Türkiye’de 100 bin metrekare mağaza büyüklüğüne ve bin 300 kişilik istihdam sayısına ulaşacaklarının altını çizen Topatan, şöyle devam etti: “Avrupa’nın en hızlı büyüyen Media Markt zinciri, Türkiye’deki Media Markt’lar oldu. Biz, bu harika sonucu ‘bakmadan almayan’ müşterilerimize borçluyuz. Müşterilerimiz, Media Markt’ları ziyaret ederken, tüm dünya markalarına, en geniş ürün gamı ve en düşük fiyatlarla ulaşabileceğini çok iyi biliyor. Türkiye’de geride bıraktığımız iki yıldan bu yana yaptığımız tüm reklam kampanyalarında bu kadar sıradışı olmamızın sebebi, müşterilerimizi her şeyden değerli görüyor olmamızdır. Müşterilerimizin kısıtlı imkanlarla yüksek fiyatlarda bir ürünü satın almalarına göz yummak bize yakışmazdı. Biz, Media Markt ekibi olarak bu gerçeği en yüksek sesle haykırmak için teknoloji tutkunlarının bize kolaylıkla ulaşabileceği en merkezi noktalarda Media Markt’lar açtık. Pendik mağazası açılışımızda da toplam 50 bin ürün sergileyeceğiz.”
Hedef ciroda lider olmak
Türkiye’deki Media Markt’ların iki yılını ve teknoloji perakendeciliği sektörünü değerlendiren Topatan, Media Markt’ın, fırtınayı arkasına alarak nihai hedefine doğru koştuğunu bildirdi. Topatan, teknoloji perakendeciliği pazarı düşünüldüğünde 2010 yılında sektörün en hızlı büyüyen markası olacaklarını ifade ederek, “Geçen sene 123 milyon Euro ciro yapmıştık. Mağaza sayımız daha azdı. Şimdi bu 123 milyonda kalmayacağız. Daha da fazla yapacağız. Mevcut mağazalarda ciro düşüşü yok. Bizim hedefimiz 2010 yılında sektörün ciro birincisi olmak” diye konuştu.
Topatan, sektörde rekabetin arttığına dikkat çekerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu müşterilerimizin kazanacağı bir yoldur. Böylece, müşterilerimiz en bol seçeneğe ve en düşük fiyata ulaşacaklar. Her gün basında onlarca firma, ‘en iyi biziz’ diyerek mağaza açıyor. Ancak, açtıkları mağazalara rağmen müşterilerin gün geçtikçe azalan ilgileri karşısında diyecek hiçbir kelime bulamıyorlar. Üstelik şirketler yeterince tercih edilmemelerinin faturasını, ekonomik krize kesiyorlar. Dudak uçuklatan kampanyalarımız sayesinde iki yılda, toplam 85 bin metrekare alanda, 36 milyon ziyaretçiye ulaşarak, milyonlarca ürünü müşterilerimizle buluşturduk.”

Şimdilik Ankara’nın ilerisi düşünülmüyor

NURİ Topatan, son 10 yılda tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de teknolojik ürünlere ve internete yönelik yoğun bir talep olduğuna dikkat çekerken, müşterinin tercihleriyle birlikte, teknoloji perakendeciliğindeki rekabetin daha da kızıştığını belirtti. Topatan, bu nedenle elektronik perakendeciliği sektöründe lider firmaların Türkiye pazarına girme kararı aldıklarını bildirdi. İlk hedeflerinin İstanbul, Ankara ve İzmir olduğunu belirten Topatan, “Şu anda Ankara’dan ilerisini düşünmüyoruz. Birkaç yıl sonra Anadolu’ya da gideceğiz” diye konuştu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı