Tomtom neden Milano olmasın?

Elif ERGU
07.05.2017 - 21:16 | Son Güncelleme:

İLKİ geçen yıl yapılan Tasarım Tomtom Sokak’ta etkinliği bu yıl 2 kat büyüdü. 11-14 Mayıs tarihlerinde gerçekleşecek olan etkinliğe 200 sanatçı, marka, atölye katılıyor. Beyoğlu’nun Tophane’ye yakın mahallesinde gerçekleşen tasarım etkinliğini bu yıl QNB Finansbank da destekliyor. Perakende ve AVM dünyasının yakından tanıdığı isim Hakan Kodal, Bahar Korçan, Serra Arıkök ve Ayşegül Temel’in İcra Kurulu’nda olduğu etkinliğin İstanbul kültür ve sanat yahatında uzun soluklu olması hedefleniyor.

Etkinlik tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıya QNB Finansbank Genel Müdür Yardımcısı Enis Kurtoğlu ve İcra Kurulu üyeleri katıldı. Toplantıda konuşan Bahar Korçan, “Geçen yıl insanların sokağa çıkmaya korktuğu bir dönemde yaratıcılıkla insanları sokağa davet ettik. Tomtom Sokak’ta 5 ayrı yerde genç, yaratıcı kimliklerin ürünlerine, eserlerine yer veriyoruz. Milano Tasarım Haftası da 1961 yılında küçük bir sokakta hatta bir garajda sanatçıların eserlerinin sergilenmesiyle başladı. Milano Tortona’dan doğan tasarım haftası şehrin en önemli etkinliği oldu. Yaratıcılık her şeye ve her yere değer katar. Biz de bu sokakta başlattığımız enerjinin İstanbul’a yayılacağına inanıyoruz” dedi.

AVM CİROSU 4 GÜNDE

Hakan Kodal da, geçtiğimiz yıl 15 bin kişinin ziyaret ettiği etkinlik alanında bu sene daha çok ziyaretçi beklediklerini, geçen yıl katılan genç tasarımcılar arasında birçok ismin bu etkinlik sayesinde ayakta kalmayı başardığını anlattı. Katılan tasarmcıların cirolarının yüzde 85’ini yeni müşterilerinden yaptıklarını söyleyen Kodal, “Ümit Ünal gibi bir tasarımcımız burada tüm stoklarını eritti, yüksek performans sağladı. Aynı şekilde yarışmamızda birinci olan ve daha sonra tasarımları Harvey Nicholas’ta da satışa sunulan tasarımcı arkadaşımız Aralık ayında bir ay boyunca bir AVM’de yaptığı performansı 4 günde Tomtom’dan sağladığını söyledi. Tomtom genç tasarımcılar için çok önemli, bu yüzden de her şeyi uzun soluklu düşünüyoruz” dedi.

QNB Finansbank Geneş Müdür Yardımcısı Eniz Kurtoğlu da, “Şehrin kültür ve sanat etkinlikleriyle canlanmasını önemsiyoruz. Biz farklı alanlarda sosyal sorumluluk projeleri yürütüyoruz. Bu tarz bir etkinlik biizm için de ilk oldu. Uzun soluklu düşünüyoruz. Etkinliğin etkisinin de büyüyeceğini düşünüyoruz” dedi.

Jotun, Mastercard, Mudo, Orta Anadolu, Tomtom Gardens’ın da sponsor olduğu etkinlik Moda Tasarımcıları Derneği, İtalyan Lisesi, Tasarım Vakfı ve White and Soft iş birliğiyle gerçekleştiriliyor. Bu yıl etkinlik Beyoğlu Belediyesi himayesinde gerçekleşecek, Tescilli Markalar Derneği de tasarım ödüllerini verecek.

Son Dakika Haberler


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı