"Vahap Munyar" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Vahap Munyar" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Vahap Munyar

TOKİ’nin övündüğü kavşak TEM’i iyice kilitledi

İKİ yıl önce Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanı Erdoğan Bayraktar, 3-4 yıl önce Hürriyet’i ziyaret etmiş, İstanbul Halkalı ve Bahçeşehir bölgesine dönük projelerini anlatmıştı:

- Halkalı ve Bahçeşehir’de çok güzel kavşaklar yapacağız. Bizim konut projelerimizle büyüyen iki bölgenin artacak trafik sorununu o kavşaklarla çözeceğiz.

Bayraktar’la iki yıl önce iftarda buluştuğumuzda TEM’in Mahmutbey gişelerine yakın noktasında Halkalı köprülü kavşağı tamamlanmış, bağlantı yollarının yapımı sürüyordu. Bahçeşehir’e Ispartakule’den bağlanacak iki büyük kavşağın bitmesine de üç aylık süre kalmıştı.

Erdoğan Bayraktar, Bahçeşehir’i rahatlatacak kavşakla ilgili Başbakan Tayyip Erdoğan’a raporlar sunmuş, önerisini ortaya koymuştu:

- Sayın Başbakanım, Mahmutbey’deki gişelerin artık kalkması gerekiyor. O gişeler, belki Hadımköy’den de daha ileri gitmeli. Gişelerin Mahmutbey’de olması trafiği olumsuz etkiliyor. O gişeler yüzünden trafikte uzun süre bekleyen araçların yaktığı benzini-motorini düşünün.

TOKİ Başkanı’nın gişeleri Hadımköy’den de ileriyi kaldırtma çabası, her seferinde Karayolları Genel Müdürlüğü’ne takıldı:

- Gişelerin Hadımköy’den daha ileri gitmesi, gelirlemizi çok düşürür.

Durumu öğrenince Bayraktar’a sormuştum:

- Bu durumda Bahçeşehir bölgesinde iki ayrı gişe noktası mı olacak?

- Biz yeni yaptığımız kavşağa gişe falan koymuyoruz...

- Neden?

- Çünkü gişeler kalkacak...

- Karayolları Genel Müdürlüğü karşı çıkmıyor mu?

- Olabilir. Sayın Başbakanımızı ikna ettiğimizi düşünüyoruz. Sağlıklı alternatif yolunuz yoksa, insanları paralı yola mahkum edemezsiniz...

- Ya Karayolları baskın çıkarsa?

- O zaman yaptığımız kavşağı açmayız...

Sonunda Karayolları Genel Müdürlüğü baskın çıktı. TOKİ Başkanı, o kavşağı gişeli şekilde hizmete açmak zorunda kaldı.

Ancak, yeni kavşak, hiç de Erdoğan Bayraktar’ın hedeflediği rahatlığı sağlamadı. Belki Bahçeşehir’e giriş-çıkışlarda bir rahatlama oldu ama TEM’in Ispartakule’ye paralel noktası, yeni “kilit bölge”ye dönüştü...

Oysa Bayraktar ne kadar da iddialıydı:

- Açıldığında o bölgede yaşayanlar kavşağın farkını anlayacak...

Esenyurt-Bahçeşehir bölgesinde yaşayanlar, TOKİ Başkanı’nın, “Kavşağı gişeli açmam” sözüyle umutlanmış, trafik sıkıntısından ve para ödemekten kurtulacakları beklentisine girmişlerdi.

Gişeler kalkmadı, Bahçeşehir bölgesi “çifte gişeli” oldu...

Trafik rahatlayacağına, TEM o bölgede yaşayanlar için tam anlamıyla “paralı işkence”ye dönüştü...

Oysa Bayraktar ne güzel altını çizmişti:

- Sağlıklı alternatif yoksa, insanları paralı yola mahkum edemezsiniz...

Gelir bir kere daha düşünün, Erdoğan Bayraktar’ı dinleyin...

Madem insanlar işkence çekecek, hiç olmazsa günde 2.80 liralarını almayın...

Fabrikaların yeri aniden yeşil alan ilan edilir mi

İSTANBUL Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri’nin (İMMİB) düzenlediği iftardayız...

Masamızda İMMİB Başkanlar Kurulu Başkanı Serdar Koçtürk, Türk Mücevherciler Birliği Başkanı İmam Altınbaş, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanvekili Adnan Ersoy Ulubaş, İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kahyaoğlu, İstanbul Demir, Demirdışı Maden İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin Öztiryaki ve İstanbul Tekstil Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle var.

Serdar Koçtürk, Adnan Ersoy Ulubaş ve İsmail Gülle arasında TİM Yasası’nın getirdiği yeni kurallar üzerinde yoğun bir tartışma sürerken Tahsin Öztiryaki bana döndü:

- 1/100.000 ölçekli İstanbul İl Çevre Düzeni Planı konusunda ne düşünüyorsun?

Öztiryaki’nin Beylikdüzü’nde, TÜYAP Fuar Merkezi’nin yanıbaşında bulunan fabrikasının plan kapsamında olup, olmadığını bilmediğim için soruyla yanıt verdim:

- Sizi de kapsıyor mu plan?

- Kapsamaz olur mu, elbette kapsıyor...

- Yani, fabrikayı oradan taşımak zorunda mı kalacaksınız?

- Şimdilik taşıma zorunluluğu yok. Ancak, plan bu haliyle devreye girerse, bölgedeki birçok fabrikanın yeri “yeşil alan” ilan edilecek...

- Bu aslında İstanbullular için iyi haber... Yeşil alanlar genişleyecek o zaman...

- Yeşil alanların genişlemesine kimsenin itirazı yok. Ancak, yıllardır faaliyet gösterilen yer bir anda yeşil alana dönerse, o fabrika sahibi ne yapacak?

- Belediye karşılığını öder herhalde...

- Arsanın değeri 5’se anında 1’e iner...

- Sizin fabrikanın yeri ne durumda?

- Bizim yerimiz fuar alanı görünüyor...

- Belki TÜYAP’la pazarlığa oturursunuz...

- Soruna kendi açımdan bakmıyorum. Bölgemizde 40-50 fabrika var. Hepsi tedirgin.

Öztiryaki’yle konuştuktan sonra İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın bu konudaki sözlerini taradım: “5 bin 400 kilometrelik alanı kapsayan bu planı hep birlikte tartışmalıyız.”

1/100.000 ölçekli İstanbul... Tartışalım, kimseye zarar vermeden en doğruyu bulalım...

X