Tofaş’ta Doblo’yu yarattım PO’yu F1’le dünyaya açıyorum

Murat TOSUN
15 Şubat 2006 - 00:00Son Güncelleme : 15 Şubat 2006 - 00:45

Yılbaşında Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinin isim hakkını alan Petrol Ofisi dün de, Formula 1’in bir alt kategorisi GP2’de yarışacak Fisichella Motorsport International (FMS) takımına sponsor oldu. Petrol Ofisi Genel Müdürü Jan Nahum, "Benim bir tane ışığım var. Tofaş’ta Fiat Doblo’yu getirirken, şu anda Tofaş’ın üreteceği Minicargo ve D200 projelerini İtalya’da planlarken hep Türkiye’nin başarısı için uğraştım. Şimdi Petrol Ofisi’nde böyle bir imkan çıktı" dedi.

PETROL Ofisi, Jan Nahum’un Genel Müdürlüğünde Formula 1 atağına devam ediyor. Ocak ayı başında Formula 1 Türkiye Grand Prix’sinin isim hakkını alan Petrol Ofisi dün de, Formula 1’in bir alt kategorisi GP2’de yarışacak Fisichella Motorsport International (FMS) takımına sponsor olduğunu açıkladı. Takımın ismi bu yıldan itibaren iki yıl geçerli olmak üzere GP2 yarışlarında Petrol Ofisi FMS olurken, takımın pilotlarından biri de Türk olacak. Dün sponsorluk anlaşması için Swissotel’de düzenlenen törene, Petrol Ofisi Genel Müdürü Jan Nahum, FMS takımının sahibi Formula 1 Renault takımının İtalyan pilotu Giancarlo Fisichella, FMS takımı adına yarışacak Türk pilot Jason Tahincioğlu, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, FMS’nin diğer pilotu Luca Filippi ve takım direktörü Enrico Zanarini katıldı.

BİR TANE IŞIĞIM VAR:

Petrol Ofisi Genel Müdürü Jan Nahum toplantı sonrasında yaptığı açıklamada, tüm meslek hayatı boyunca Türkiye’nin başarısı için uğraştığını belirterek, "Benim bir tane ışığım var. Tofaş’ta Fiat Doblo’yu getirirken, şu anda Tofaş’ın üreteceği Minicargo ve D200 projelerini İtalya’da planlarken hep Türkiye’nin başarısı için uğraştım. Şimdi Petrol Ofisi’nde böyle bir imkan çıktı. Bir Türk şirketi bunu yapmalıydı" dedi.

SÜTÇÜ OLSAYDIM DÜŞÜNMEZDİM:

Doğru yerde resmi ortaya çıkartmanın yolunun bu tip anlaşmalar olduğunu kaydeden Nahum, "Ben sigara, süt ya da başka bir sektörde olsaydım bunu düşünmeyebilirdim. Ancak Petrol Ofisi bu işle ilgili doğal bir uzantı. Benim hayalim çok geniş. Ben Türkiye’nin Formula 1’de yarışmasını çok isterim. Bunu benim ya da başka birinin yapması önemli değil, biri yapsın" diye konuştu.

TEK ŞARTIMIZ JASON’DU:

Nahum, Petrol Ofisi’nin Formula 1’in başarılı pilotlarından Fisichella’nın kurmuş olduğu takımın sponsoru olduğunu belirterek şöyle konuştu: "Onlar sponsor arıyordu, bizde bu işe girmek istiyorduk. Sonuçta böyle bir birliktelik doğdu. Bu işte bizim için önemli olan Türk pilotu Jason Tahincioğlu ile birlikte olmaktı. Şartlarımızdan bir taneside Jason’dı. Sonuçta biz güçlerimizi birleştirdik." Formula 1’de bir takımın maliyetinin 25 milyondan başlayıp 100 milyon Euro’ya hatta daha yukarısına çıkabildiğini belirten Nahum, "GP2 ise bundan çok daha ucuz bir organizasyon. GP2’de yarışmak 10 milyonun altında bir iş. Biz Petrol Ofisi olarak buraya yatırılan paraya destek verdik" dedi.

F1 DİPLOMAMIZI ALDIK:

Petrol Ofisi’nin bu alanda 3-4 hedefi olduğunu ifade ederek, "Türkiye otomotivde çok büyük aşamalar kaydetti. Ama bu dünyada çok fazla bilinmiyor, hissedilmiyor. Biz Türkiye’de İstanbul’da Formula 1 yarışını başarıyla yaparak bu işi yapanlar arasındaki diplomamızı aldık. Şimdi bu fırsattan istifade başarıyı adım adım dışarıya çıkarmak lazım" diye konuştu.

OMV’YE KAPTIRMADIK:

Petrol Ofisi ile işbirliği yapmaya hazırlanan Avusturya’yı OMV şirketinin bu sponsorlukla ilgisi olmadığını da kaydeden Nahum şunları kaydetti: "OMV ülkemizde düzenlenen Formula 1 yarışının isim hakkını almak üzereydi. Petrol Ofisi olarak isim hakkını başka bir yabancı şirketin almasını istemiyorduk ve biz aldık. OMV ile stratejik işbirliği konusunda çalışmaktayız. Evlilik değil ama bu işbirliği her türlü yöne doğru gidebilir. Bu gelişmelerden onların haberleri yok."

Kırmızı beyaz araçlarda Türk pilotu

PETROL Ofisi’nin sponsorluğuyla birlikte bir Türk pilotu daha GP2’de yarışacak. Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Başkanı Mümtaz Tahincioğlu’nun oğlu olan Jason Tahincioğlu 2006 sezonunda Petrol Ofisi FMS takımıyla GP2’de yer alacak. Geçtiğimiz yıl Can Artam’ın yarıştığı GP2’de bu yıl böylelikle bir Türk pilotu daha sahne almış olacak. Takımın sponsor olduğu FMS (geçtiğimiz yıl Coloni Motorsport’du) tarafından GP2’de kullanılacak iki otomobil ise kırmızı beyaz renklere boyandı. Nahum, otomobillere Türk bayrağı koymayı da düşündüklerini belirtti.

Fisichella: Petrol Ofisi ile 2007’de şampiyon oluruz

FSM
takımının sahibi F1 pilotu Giancarlo Fisichella ise İstanbul’da bulunmaktan dolayı mutlu olduğunu kaydederek, "Çok önemli bir gündeyiz. Petrol Ofisi’ne bu fırsatı verdiği için teşekkür ediyorum. Petrol Ofisi ile FMS’yi yarattık ve genç pilotlara Formula 1 yolunda yarışma fırsatı vereceğiz" dedi. Daha önce F1 pilotlarının takım satın aldıklarının, ancak başarısız olduklarının hatırlatılması üzerine Fisichella, "Ben ekibi korumak ve Luca ile Jason gibi genç pilotlara fırsat sunmak istiyorum. Amacım genç pilotları yetiştirmek, bu yıl olmasa bile gelecek sezon şampiyonluğu hedefliyoruz" diye konuştu. Takım direktörü Enrico Zanarini ise Fisichella ile GP2’de takım kurmaya karar verdiklerini kaydederek, "Bir ortak bulmamız gerekiyordu. Bizi anlayacak bir şirket arıyorduk. Bir gün Türkiye’den telefon geldi ve çok ilginç bir öneri aldık. Türkiye’ye geldim ve ortak bir dost buldum, o da Petrol Ofisi oldu. Bizi çok iyi anladı" diye konuştu.

GP2’de bir takımın maliyeti 5 milyon Euro

TOSFED
Başkanı Mümtaz Tahincioğlu, Petrol Ofisi’nin sponsorluğundaki olayın yalnızca oğlu olmadığını belirterek, "Her Türk genci için bunu düşünürdüm. Burada birbirine geçmiş birçok halka var. Burada Türk firması Petrol Ofisi takıma adını verdi. Otomobillerin rengini değiştirdik. Kırmızı beyaz yaptık ve bunların içine bir Türk sürücüsü koyduk. Sonuçta ortaya çıkan bu tablo çok değerli. Bu işin sonundaki hedefimiz Formula 1" dedi. GP2’de takım yarıştırmanın maliyetinin 4 ile 5 milyon Euro arasında olduğunu kaydeden Tahincioğlu, "Bu söylediğim fiyata her şey dahildir, yemek bile. 4 ile 5 milyon Euro arasındaki bütçe yalnız sponsorlarla olmuyor, takımın da bu bütçeye bir şeyler katması gerekmektedir" dedi.

Montezemolo: Doblo Fiat’ın lokomotifi

İTALYA
Sanayiciler Konfederasyonu Başkanı Luca Cordero di Montezemolo, "Doblo, Fiat’ın lokomotifi oldu. Harika bir araç" dedi. Luca Cordero di Montezemolo yaklaşık üç ay önce İtalya Cumhurbaşkanı Carlo Azeglio Ciampi’nin Türkiye’ye yaptığı resmi ziyareti sırasında İtalyan iş adamlarının Türkiye çıkartmasını değerlendirirken "Daha ertesi günden itibaren bu misyonun meyvelerini almaya başladık" hatırlatması yaparak "Şimdi hedefimiz özelleştirmede yatırımlarla en iyi partneriniz olmak" diye konuştu. Aynı zamanda Fiat ve Ferrari Otomobil fabrikalarının da başkanı olan Luca Cordero di Montezemolo, Palermo’da düzenlenecek Akdeniz Ekonomi Forumu’na İtalya dışında 13 Akdeniz ülkesinin katılacağını, amacın geniş bir bölgedeki ülkeleri birbirine kaynaştırmak olduğunu ve karşılıklı ticaret yapma olanağını sağlamak için TÜSİAD Başkanı Ömer Sabancı ile ortaklaşa gerçekleştirilen çok önemli bir misyon olduğunu belirtti.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı