Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Tofaş: Sorun yok, biz yine üretim üssüyüz

    Hürriyet Haber
    25.02.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 25.02.2005 - 00:01

    Fiat ile GM’in anlaşmasıyla İtalyan otomotiv grubu için yeni bir dönemin başladığını belirten Tofaş Ticari Grup Başkanı Müfit Ataseven, ‘Türkiye’nin üretim üssü olması konusunda en ufak soru işareti yok’ dedi.GEÇEN yılın pazar şartları bakımından çok inişli çıkışlı bir yıl olduğunu belirten Tofaş Ticari Grup Başkanı Müfit Ataseven, 2004’ün çok yüksek rakamlara ulaşıldığı, yıl sonu ile başı arasında satış miktarları açısından önemli farkların görüldüğü bir sene olarak geride bırakıldığını söyledi. Yeni Fiat Albea modelinin tanıtımı amacıyla düzenlenen toplantıda konuşan Müfit Ataseven, hurda indiriminin kaldırılması ve ÖTV oranlarındaki artışların fiyatların yükselmesine, dolayısıyla pazarda istikrarsızlığa neden olduğunu belirtti. YÜZDE 12’LİK HEDEF: Ataseven, 2005 yılı pazar beklentileriyle ilgili şunları söyledi: ‘2005’te ise toplam pazar geçen yıla göre daralacak, ama 2004’ün yıl sonuna göre de gelişmekte olan bir pazardan söz ediyoruz. Bu yıl binek otomobil pazarının 375 binler seviyesinde gerçekleşmesini bekliyoruz. Bu yıl toplamda pazar payımızı yüzde 12 seviyesine çıkarmayı düşünüyoruz.’ULUSLARARASI DEĞERLER: Fiat ürün gamında bulunan yeni ürünlerle müşterileri buluşturduklarını dile getiren Ataseven, Stilo, Panda, Idea ve Strada modellerinin ardından yeni Albea’yı da pazara sunduklarını söyledi. ‘Marka olarak uluslararası değerlerimizi ortaya koyarken, ülkemizin ihtiyaçlarını da göz önünde bulundurduk’ diyen Ataseven, ‘Bir taraftan uluslararası diğer taraftan ulusal bir marka olmak çok iddialı bir laftır. Ar-Ge bölümümüz bunun için çalışıyor. Bursa’daki fabrikamızda üretilen yeni Albea bu özellikleriyle sadece Türkiye için üretilecek’ dedi. Ataseven, Fiat Albea’nın da yer aldığı Orta C segmenti hurda indirimiyle geçen yıl büyük bir gelişme gösterdiğine işaret ederek, yeni Fiat Albea ile de bu segmentin gelişmesine katkıda bulunmak istediklerini kaydetti. RASYONEL TERCİH: Türkiye’nin bir sedan otomobil pazarı olduğunu vurgulayan Ataseven, şöyle konuştu: ‘Bu pazarda da Albea’nın önemli bir yeri var. Yeni Albea’nın da bulunduğu ‘Orta C’ segmentinde tüketicilerin rasyonel tercihleri ön plana çıkıyor. Bu segmentteki araçların ekonomik bir aile otomobili olması arzulanıyor. Bu nedenle de iç hacim ve bagaj genişliği gibi özellikler önemli oluyor. Albea’da bu segmentte bir farklılık yaratmak için yola çıktık. Yeni Albea deyince hakiki bir C segmenti otomobilden beklenen özelliklerin karşılınması amacıyla iç tasarımı tamamen değiştirilmiş modern bir araç bahsediyoruz.’‘OLAY BUDUR’ DENECEK: Fiat ve General Motors (GM) arasında yapılan anlaşmayla ilgili bir soruyu da yanıtlayan Ataseven, şunları söyledi: ‘Fiat ve GM anlaşmaya vardılar. GM’nin 2 milyar dolar ödemesiyle karşılıklı pay alımı konusuna bir nokta konulmuş oldu. Artık Fiat Grubu, ilerisi için daha dinamik hissediyor. Böylece, daha belirgin bir yol ortaya çıktı. Bu yeni süreçte, Türkiye’nin üretim üssü olması konusunda ise en ufak bir soru işareti yoktur. Grubumuz çok önemli yatırım hamleleri içerisinde. Bu nedenle de yatırım ve alt yapı çalışmalarının yapıldığı yeni bir döneme girdik. ‘Olay budur’ denmesi için de çalışmalar yapılmaktadır.’ 21 bin 350 YTL’den başlıyor4 Mart’tan itibaren Tofaş yetkili satıcılarında satışa sunulacak olan yeni Albea’nın anahtar teslim satış fiyatı 21 bin 350 YTL’den başlıyor. Yeni Albea’da, 1.3 litre 70 beygir multijet dizel, 1.2 litre 60 beygir, 1.2 litre 16V 80 beygir ve 1.6 litre 16V 103 beygir olmak üzere dört farklı motor saçeneği bulunuyor. Yeni Albea, ‘Active’ ve ‘Dynamic’ donanım seçenekleriyle satışa sunuluyor.
    Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı