Tofaş, Bursa’yı 2018’e kadar garantiledi ‘yenilikçi model’ ve yeni fabrika sinyali verdi

Emre Özpeynirci
10.05.2010 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tofaş CEO’su Ali Pandır, Fiat’ın dünyadaki en kaliteli ve verimli üretimini yapan en kârlı ortağı olduklarını belirterek, “Artık gecekondu gibi fabrikayı yamayarak 20-30 binli adetlerde yeni bir model üretmeyiz” dedi. ‘Ya hep ya hiç’ stratejisini uyguladıklarını kaydeden Pandır, yenilikçi bir model geliştirmeleri halinde bunu yeni fabrikada üreteceklerinin sinyalini verdi.

KÂRLILIKTA, verimlilikte ve kalitede İtalyan Fiat’ın dünyadaki en başarılı fabrikası ve ortağı olan Tofaş, çıtayı daha da yükseltti. Minicargo ve yeni Doblo’yla atağa kalkan, bu iki modelle 2018 yılına kadar Bursa fabrikasını garantiye alan Tofaş, Fiat dünyasındaki başarısını yenilikçi model ve yeni fabrikayla taçlandırmak istiyor. Tofaş CEO’su Ali Pandır, Fiat dünyasında rüştlerini ispatladıklarını ve her yıl kendi rekorlarını egale ettiklerini belirterek, bundan sonrası için de ‘Ya hep ya hiç’ stratejisini uygulayacaklarını söyledi.

Yamayarak üretim yapmayız

Pandır, şu mesajları verdi: “Gecekondu tarzı üretim yapmayacağız. Minicargo gibi yenilikçi bir modeli yüksek rakamlarda üretmek istiyoruz. Bunun için hem İtalya’yla görüşüyor hem de kendi Ar-Ge merkezimizde gelecekte tüketicilerin beklentisini karşılayacak bir model üzerinde çalışıyoruz. Bu modeli bulursak yepyeni bir fabrikada üretim gündeme gelebilir.”

2010 yılında Tofaş’ın Bursa fabrikasının günlük 1100 adetlik üretimin altına düşmeyeceğini kaydeden Pandır, yıl sonu üretim hedeflerinin 300 bini aşmak olduğunu söyledi. Pandır, şöyle konuştu: “2010 yılında ihracat için 220 bin, iç pazar için 70 bin, Rusya için ise 10 bin adetlik üretim yapacağız. 220 bin adetlik ihracat İtalya’da beklenen yeni teşvikle 250 binli adetleri aşacak. Bizim 2018 yılına kadar 400 bin adetlik kapasitemiz dolu. Bu yıl 300 bin adedi aşacağız.

Pazarlığa başladık

400 bin adetlik üretimin garanti olmasının verdiği rahatlıkla yeni model pazarlığı yaptıklarını söyleyen Pandır, şunları anlattı: “Tofaş’ın Fiat dünyasındaki başarısı önünün açık olduğunu ve daha da büyüyeceğini gösteriyor. Biz Fiat’in İtalyan hükümetiyle ters düşmeden yenilikçi bir modelini Türkiye’ye getirmek için pazarlıklara başladık. Minicargo gibi yeni bir sınıf yaratıp, başarı elde edecek bir model için Tofaş bünyesindeki Ar-Ge merkezinde de çalışmalara başladık. Yeni modelin henüz binek mi hafif ticari mi olacağına karar vermedik. Biz tüketicilerin gelecek beklentisini karşılayacak yeni bir model üretmek istiyoruz.”

Chrysler bu yıl bize bağlanıyor

KRİZDE iflasın eşiğine gelen Amerikan Chrysler’in yüzde 20 hissesini ve yönetimini hiç para vermeden alan Fiat, yeni ortağıyla Avrupa’da yeniden yapılanıyor. Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Fiat CEO’su Sergio Marchionne Chrysler’in Avrupa’da Fiat’ın Yerel Satış Şirketlerini’nin (NSC) bünyesine gireceğini açıkladı. Tofaş, Fiat’ın yerli ortağı olduğu için Chrysler bu yıl içinde bizim bünyemize girecek” dedi. Fiat Marka Direktörü Okan Baş ise, Fiat’ın Chrysler markalarından Dodge’nin Journey modelinin yer aldığı platformda SUV geliştireceğini de söyledi. Baş, “Bu araç Fiat’ın ilk SUV’isi olacak” dedi.

155 milyon Euro yatırıyor 5.5 milyar TL ciroya koşuyor

KRİZE rağmen 2009 yılında net kârını yüzde 105 artışla 360 milyon liraya çıkaran Tofaş, 2010 yılına da hızlı girdi. Tofaş CEO’su Ali Pandır, “Geçen yılın ilk 3 ayına göre kârımız yüzde 106 artarak 87 milyon TL olarak gerçekleşti. Kârın toplam ciro içinde oranı yüzde 5.7’ye yükseldi. Bu bir otomotiv şirketi için dünya çapında büyük bir oran” dedi. İlk çeyrekte cirolarının ise yüzde 78’lik artışla 1.5 milyar lirayı aştığını kaydeden Pandır, yıl sonu cironun 5.5 milyar lirayı aşabileceğini söyledi. İlk çeyrekte kârlılıklarının artmasında ihracat ve iç pazarda artan talebin dışında yeni Doblo’nun da büyük etkisi olduğunu vurgulayan Pandır, “Yeni Doblo’da tüm yatırımı, finansmanı ve araç geliştirmeyi biz yaptık. Bu yüzden yeni Doblo çok daha kârlı bir araç” diye konuştu. Pandır, ayrıca yıl sonuna kadar toplam yatırımın 155 milyon Euro’ya ulaşacağını söyledi.

Gölcüklü Connect, Avrupa’da da Ford’un ilk elektriklisi oluyor

AMERİKAN Ford Motor Company’nin global elektrikli araç stratejisinin ilk ürünü olan Gölcüklü Transit Connect, Avrupa’da da satışa sunulacak. Ford ve Azure Dynamics şirketleri arasında yapılan anlaşmaya göre, elektrikli Transit Connect’ler 2011 yılı başında Amerika’da satışa sunulduktan sonra yaz sonu Avrupa’da piyasaya çıkacak. Böylece, Amerika’dan sonra Ford’un Avrupa’daki ilk elektrikli modeli de Connect olacak. Ford Avrupa Başkanı John Fleming, Transit Connect modeliyle gurur duyduklarını belirterek, “Connect değişken yapısı ve kolay adapte olmasıyla gerçek dünyadaki ticari müşteriler için en doğru ve güvenli araç. Sıfır emisyonlu elektrikli versiyon ise bu araca daha esnek kullanım şansı verecek” diye konuştu.

Yeni Touareg 84 bin Euro’ya haziranda geliyor

VOLKSWAGEN’in sekiz ileri otomatik şanzımana sahip ilk SUV’u yeni Touareg, haziran ayından itibaren Türkiye’de 83 bin 900 Euro’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. ‘Uluslararası Bölge Lansmanı’ 30 ülkeden 500’ü aşkın yetkili satıcının katılımıyla Antalya’da gerçekleştirilen yeni Touareg’in tanıtımı için 1 milyon Euro harcandı. VW, Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, Antalya’daki uluslararası tanıtımın VW AG’nin Türkiye’de düzenlediği ilk organizasyon olması açısından son derece önemli olduğunu belirterek, “Bu bize, önümüzdeki yıllarda pazara sunulacak yeni modellerin dünya lansmanlarında da ev sahipliği yapmak için güç verdi” dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı