Tofaş bastırdı Fiat dünyaya Türkçe isimli otomobil satacak

Emre ÖZPEYNİRCİ
19.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 19.01.2006 - 09:27

Daha önce sadece Türkiye pazarı için Türkçe isimli otomobiller üreten Tofaş, ilk kez dünyaya satılacak Fiat’ın yeni bir otomobiline de Türkçe isim vermeye hazırlanıyor. Türkiye dışında Brezilya ve Çin’de de üretilecek D200 kodlu otomobilin liderliğini üstlendikleri belirten Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, "İsminin tüm dünyada telaffuzu kolay, akılda tutulabir Türkçe bir isim olması için uluslararası ajanslarla çalışıyoruz" dedi.

BURSA Tofaş fabrikalarında son dönemde oldukça hareketli günler yaşanıyor. 550 milyon Euro yatırımla bir taraftan Fiat ve PSA Peugeot grubu için Türk lisansıyla ’Minicargo’ kodlu yepyeni bir hafit ticari araç üretmeye hazırlanan Tofaş, diğer taraftan ’D200’ koduyla üreteceği yeni otomobil için yoğun çalışmalar yapıyor. İki projeyle birlikte İtalyan Fiat’ın yatırımlarından aslan payını aldıklarını söyleyen Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, "Tofaş 2006 yılında 300 milyon Euro ile tarihinin en büyük yatırımını yapacak. Biz ayrıca Tofaş’ın üretiminde liderliği üstendiği Fiat’ın D200 modeline Türkçe isim vereceğiz. İlk kez bir otomobil dünyada Türkçe isimle satılacak" dedi.

ÜRETİM ÖNE ÇEKİLDİ:

Altavilla, önceki akşam otomotiv editörleriyle gerçekleştirdiği sohbet toplantısında, bir kaç yıldır sesiz duran Tofaş’ın projeleri ve planları hakkında bilgi verdi. Tofaş’ın Fiat açısından D200 projesinin liderliğini üstlendiğini ve bununla kalmayıp hiç kimsenin beklemediği performansı gösterdiğini belirten Altavilla, "Fiat bu projenin lider ülkesi olarak Brezilya ve Çin’i düşünüyordu. 8 ay önce Fiat Auto’nun CEO’suyla konuşup bu projede Türkiye’nin lider ülke olması gerektiğini söylemiştim. O dönemde ’Türkiye’nin liderlik kaynakları var mı?’ diye kafamızda soru işaretleri vardı ama denemeye karar verdik. Bugüne kadar aldığımız sonuçlar o kadar iyi ki, D200’ün Türkiye’deki lansmanı 2 ay daha öne çekildi" dedi.

TELAFFUZU KOLAY İSİM:

Altavilla, D200 modelinin Türkiye’nin dışında Brezilya ve Çin’de üretilmesinin gündemde olduğunu belirterek, "Türkiye’nin lider ülke olduğu bu proje kapsamında Bursa’da üretilecek modellerin üçte biri ihraç edilecek" dedi. D200’ün isminin tüm dünyada telaffuzu kolay, akılda tutulabir Türkçe bir isim olması için çalıştıklarını kaydeden Altavilla, "Bu gerçekleşirse ilk kez bir otomobil Türkçe isimle dünyada satılacak" dedi. D200’ün Türkiye’deki pazarının çok kuvvetli olacağına inandıklarını kaydeden Altavilla, "Bu satışın arkasında Tofaş ismi olduğu takdirde biz zaten amacımıza ulaşmış olacağız. İsmin bütün ülkelerde kabul görmesi için de Avrupa, ABD, Japonya ve Türkiye’de araştırma yapabilecek pazar araştırma şirketleriyle çalışıyoruz" dedi.

MİNİCARGO KAPASİTESİ:

Altavilla, Fiat, PSA Peugeot Citroen ve Tofaş arasında yapılan işbirliği ile üretilecek hafif ticari araç Minicargo projesiyle ilgili olarak ta süpriz bir gelişme yaşandığını belirterek, "Minicargo projesi için 350 milyon Euro yatırımla 135 bin adetlik bir üretim planlamıştık. Ancak Fiat, Peugeot ve Tofaş, pazarın çok daha büyük bir potansiyele sahip olduğunu gördüğü için Minicargo’nun üretim kapasitesini 30 bin arttırdı. Bunun içinde 30 milyon Euro ek yatırım yapılacak" dedi. 30 milyon Euro ek yatırımla birlikte Tofaş’ın Minicargo ve D200 projeleri için yapacağı yatırım tutarı 520 milyon Euro’dan 550 milyon Euro’ya çıkmış oldu. Altavilla, yatırımların finansmanı hakkında ise, "Tofaş’ın mali durumu şu anda kyatırımları kendi kendine finanse edebilecek güçte" dedi.

İtalyanca ’regl günü’ çıktı Ritmo’nun adı değişti

ALFREDO
Altavilla, isim konusunda Fiat’ın geçmişte sorunlar yaşadığını belirterek şöyle konuştu: "İtalyanca’da kullandığımız Fiat Ritmo’yu aynı isimle ABD’de lansmanını yapmak istedik. Ancak Ritmo, Amerikan İngilizce’sinde kadınların muayyen günlerine verilen ad olduğu için çok tepki geldi ve ismi Strada olarak değiştirdik. Yine Japonca’da 1, 6 ve 4 rakamları yan yana geldiğinde çok yakınlarının ölüm döşeğinde olduğu anlamına geldiği için Alfa Romeo 164’ü de 166 olarak değiştirmiştik. Bu yüzden D200’ün isminin tüm dünyada kabul görmesi için çalışıyoruz."

Fiat’tan aslan payını alıyoruz kapasiteyi 350 bine çıkartıyoruz

ALFREDO Altavilla, 550 milyon Euro’luk yatırımla üretilecek iki yeni modelle birlikte toplam üretim kapasitesinin 2008 yılına gelindiğinde 300-350 bin civarında olacağını bildirdi. Altavilla, "Geçtiğimiz aylarda değişen en önemli faktörlerden biri, Tofaş’ın Fiat açısından en stratejik yerlerden biri haline gelmesi. Bundan dolayı Tofaş olarak, Fiat’ın yatırımlarından aslan payını alır durumdayız" diye konuştu. Tofaş’ın geçen yıl 692 milyon Euro ihracat gerçekleştirdiğini, 2006 yılında 750 milyon Euro’la ulaşmasını öngördüklerini ifade eden Altavilla, Minicargo ile birlikte ciroda önemli artış beklediklerini söyledi.

Hyundai’ye özel teşvik doğru olmazdı

ALFREDO
Altavilla, 2005 yılında otomotiv sektöründeki performans ve satışların büyük ölçüde indirimlerden kaynaklandığını, 2006 yılında sektörün 2005 ile aynı ve istikrarlı seyredeceğini düşündüğünü dile getirdi. Hyundai’nin 1.2 milyar Euro’luk yatırımı hakkında da konuşan Altavilla:

"Şirketlere özel ayrıcalıklı bir teşviği uygun görmüyorum. Sağlıklı bir şekilde büyümeyi sağlamak, ihracat-ithalat dengesini korumak için yapılabilecek en önemli şey, yerel üretimin teşvik edilmesi. Bu anlamda hükümet bir teşvik mekanizması kurabilir. Üretim konusunda bir liderlik üstlenmek isteniyorsa hükümetlerin belli teşvik mekanizmasını devreye sokması son derece önemli."

Minicargo’nun 3 marka için 3 farklı versiyonu olacak

FİAT,
PSA Peugeot Citroen ve Tofaş arasında yapılan işbirliği ile üretilecek hafif ticari araç Minicargo için Türk mühendislerin çok iyi bir performans sergilediğini belirten Alfredo Altavilla, projeye 40 Türk mühendisle başladıklarını ve şu anda bu sayının 120’ye yükseldiğini kaydetti. Tofaş’ın tedarikçilerle birlikte tasarım yapma anlayışı getirdiğine de işaret eden Altavilla, Minicargo’nun geliştirme ve tasarlanma sürecinin bir bölümünün de tedarikçilerle yürütüldüğünü söyledi. Altavilla, yenilikçi, akıllı ve kullanışlı olması planlanan Minicargo’nun kargo ve kombi versiyonu ile birlikte 3 farklı versiyonda üretileceğini kaydederek, şöyle devam etti: "3 farklı marka ve 3 farklı versiyon olacak. Ayrıca üç markanın modelleri birbirinden tamamen farklı olarak tasarlanıyor. Temel fikir, son derece esnek ve modüler bir yapıyı araca eklemek ve birbirinden farklı olan parçaların en az maliyetli parçalar olmasını sağlamak. Farklı markalar arasında sinerji yakalarken, bununla üretilen araçların markalarının kendi kimliğini koruması arasındaki dengeyi gözeteceğiz."
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı