TMSF’den onay çıktı Cine 5, El Cezire’nin oldu

Hürriyet Haber
11.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’nun (TMSF) satışa çıkardığı Cine 5 TV Ticari ve İktisadi Bütünlüğü için El Cezire Türk Yayıncılık Hizmetleri A.Ş’nin verdiği 40 milyon 500 bin dolarlık teklif, Fon Kurulu tarafından onaylandı.

Fon Kurulu’nun onayının ardından ihale sonucu, Rekabet Kurulu ve Radyo ve Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK) onayına sunulacak. Elcezire Türk, TMSF’nin Cine 5 için verdiği 21 milyon dolarlık teklifini artırmasını istemesi üzerine, pazarlık ihalesinde 6 kez artırım yaparak son olarak 40 milyon 500 bin dolar teklifinde bulunmuştu.
31 Aralıkta 31 Ocak’ta 40 milyon dolar muhammen bedelle satışa çıkarılan Cine 5 TV Ticari ve İktisadi Bütünlüğü için ihalede El Cezire Türk Yayıncılık Hizmetleri’nin ilk teklifi 21 milyon dolarda kalmıştı. 4 Şubat’ta gerçekleşen pazarlık ihalesinde ise El Cezire Türk, teklifini 40 milyon 500 bin dolara yükseltmiş, teklif, Fon Kurulu’nun onayına sunulmuştu.
El Cezire Türk ana ortağı ve Intercity’nin sahibi Vural Ak, El Cezire Türk Yönetim Kurulu Başkanı Ehab Alshihabi’nin de katıldığı ihale ile ilgili basın toplantısında, Cine 5 ihalesine, karasal yayın hakkı bulunması nedeniyle girdiklerini açıkladı.
Daha önceki açıklamasında Türkiye’nin yüzde 80’ine varan bir alanda yayınlarının izlenmesini arzuladıklarını, bu nedenle karasal yayın kabiliyeti olan bir kanalla başlamak istediklerini belirten Vural Ak, Cine 5’in markası, teknik altyapısı ve kabiliyetlerinin El Cezire ile kıyaslanamayacak kadar eskimiş durumda olduğunu kaydetti. Ak, “El Cezire’nin Türkiye’de yayına başlaması, dünyadaki gelişmeleri birinci elden, arada aracı olmaksızın kendi alt yapılarıyla direkt Türk halkına sunma kabiliyetini getirecek. Aynı şekilde ülkemizde olan gelişmeleri birinci elden tüm dünyadaki 1 milyarı aşkın El Cezire seyircisine iletecek” diye konuştu.

11 Eylül sonrası adını duyurdu

EL Cezire, Arapçada ‘ada’ anlamına gelen, merkezi Katar’da bulunan bir TV kanalı. Katar Emiri’nin yapmış olduğu 150 milyon dolarlık mali bir destekle 1996’da kuruldu. Kanal, yaptığı yayınlarla ve özellikle El Kaide lideri Usame Bin Ladin in video görüntülerini ve yaptığı açıklamayı yayınlayarak dikkat çekti. Kanal 2001 yılında ABD’nin ikiz kulelerine yapılan 11 Eylül saldırılarının ardından dünya çapında adını duyurdu.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı