Dünya Haberleri

    TIR işini çözdük sıra sınır kapılarında

    AA
    15.11.2017 - 12:46 | Son Güncelleme:

    UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, Avrupa’da bazı ülkelerden geçerken Türk TIR şoförlerinden alınan ücretleri Adalet Divanı kararıyla çözdüklerini, şimdi ise sırada Kapıkule gibi beklemelerin yapıldığı sınır kapılarının olduğunu söyledi.

    ULUSLARARASI Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Çetin Nuhoğlu, Ulusoy Ro-Ro İşletmeleri’nin UN Ro-Ro İşletmeleri’ne satışının Rekabet Kurulu tarafından onaylanmamasını değerlendirdi. Yazılı bir açıklama yapan Nuhoğlu, AB ülkelerinde ayrımcı kara yolu geçiş ücretleriyle mücadele eden sektörün, Avrupa taşımalarında kara yoluna alternatif olan Ro-Ro hizmetlerinde bu satın almanın sonucunda rekabetsiz bir pazar oluşmasından endişe ettiğini, Rekabet Kurulu kararıyla bu ihtimalin ortadan kalktığını söyledi.

    MALİYETLER DÜŞECEK
    “Geçtiğimiz hafta Adalet Divanı tarafından Macaristan, Bulgaristan, Romanya ve Yunanistan’da taşımacılarımızdan alınan ayrımcı geçiş ücretlerinin hukuksuz ve haksız olduğuna karar verilmesi bizleri çok mutlu etti. Uygulamanın başlamasıyla Batı’ya kara yoluyla ulaşma maliyetlerimiz düşecek. Bu da doğal olarak kara yoluna alternatif olan Ro-Ro fiyatlarının düşmesini sağlayacaktır. Daha kısa olan bir kara yolu güzergahı dururken, araçları daha uzun bir deniz güzergahından ve kara yoluna göre çok daha yavaş olan gemiyle taşımak normal bir durum değil. Bilindiği üzere, Türkiye’den İtalya’ya Ro-Ro taşımacılığı 1993 yılında Yugoslavya iç savaşı sebebiyle Türk araçlarının Avrupa’ya ulaşımının zorlaşması üzerine kurulmuş bir sektördür. Bu sistemin başarısı güzergahtaki zorluklara ve ilave maliyetlere çok bağlıdır. Bu güzergahtaki zorluklar kalktıkça Ro-Ro hizmetlerinin fiyatının düşmesi ve operasyon süresinin kısaltılması zorunludur.”

    BİZİM SEKTÖR TEKER DÖNDÜKÇE MUTLU OLUR
    UND olarak kara yolundaki haksız ücretler ve gereksiz beklemelere savaş açtıklarını belirten Nuhoğlu, şunları kaydetti: “Avrupa Adalet Divanı kararıyla haksız maliyet sorunu çok şükür çözüldü. Şimdi sıra beklemenin ve verimsizliğin adresi olan Kapıkule gibi gümrük kapılarında yaşadığımız beklemeleri ortadan kaldırmakta. Kara yolunda süre kısalıp gereksiz maliyetler ortadan kalktıktan sonra sektörümüz Avrupa’ya olan taşımalarda ağırlıklı olarak kara yolunu tercih edecektir. Bizim sektörümüz tekeri döndükçe mutlu olur. Bu şartlar sağlandıktan sonra yine de Ro-Ro tercih ediliyorsa, bugün olduğu gibi zorunlu olduğu için değil, avantajlı olduğu için tercih edilmiş demektir. Bu avantajlar da ancak Ro-Ro hizmetlerinde sağlıklı rekabet ortamıyla mümkün olabilecektir. Rekabet Kurulu kararı bu açıdan önemlidir.”

    Etiketler: TIR
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı