Tinerci Kayalar Meffert ile liderliğe soyundu

Nurten ERK TOSUNER
16.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tiner ve vernik üretimiyle sanayiciliğe adım atan Kayalar Kimya, Alman boya devi Meffert ile yüzde 50 ortak olmasının ardından Türkiye’de inşaat boyalarında ilk üçe odaklandı. Kayalar-Meffert Kimya Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ersin Kayalar, "DÜFA markasıyla hedefimiz inşaat boyalarında ilk iki yıl içinde en büyük 5 firma arasında olmak. Sonraki hedeflerimiz daha agresif. Asıl hedefimiz, üç yıl içinde ilk üçe oturmak ve yüzde 15 pazar payı" dedi.

OTUZ yıl önce tiner ve vernik üretimiyle sanayiciliğe adım atan Kayalar Kimya, Alman boya devi Meffert ile yüzde 50 ortak olmasının ardından Türkiye’de inşaat boyalarında ilk üçe odaklandı. Kayalar-Meffert Kimya Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ersin Kayalar, "DÜFA markasıyla hedefimiz inşaat boyalarında ilk iki yıl içinde en büyük 5 firma arasında olmak. Sonraki hedeflerimiz daha agresif. Asıl hedefimiz, üç yıl içinde ilk üçe oturmak ve yüzde 15 pazar payı" dedi.

ORTAĞIMIZ DA AİLE ŞİRKETİ:

Kayalar Kimya’nın ortağı ve ikinci kuşak yöneticisi olan Ersin Kayalar, "İnşaat boyalarında büyük rakiplerimiz var kısa zamanda bunların arasında olmak istiyoruz. Alman ortak seçmemizin nedeni de bu. Alman Meffert Ailesi de bizim gibi işin mutfağından geliyor" diye konuştu.

YATIRIMI ÖNE ÇEKTİK:

İnşaat boyalarına 2007 yılında girmeyi planlamalarına rağmen inşaat sektöründeki canlanma üzerine bu yatırımı öne çektiklerini belirten Kayalar, "Binamız hazırdı. Teknolojiyi Almanya’dan getirip tesisi 2.5 ayda üretime hazır hale getirdik. Çok hızlı bir yatırım oldu. 4.5 milyon Euro harcadık, gerektiçe yeni yatırımlar da yapacağız" dedi.

DÜFA’NIN İHRACAT MERKEZİ:

Türkiye’nin DÜFA markalı inşaat boyaları için üretim ve ihracat merkezi olacağını söyleyen Ersin Kayalar, 18 ülkeye direkt ihracatın DÜFA markasıyla Türkiye’den yapılacağını belirtti. Kayalar, "Bu bizim için çok önemli. İhracatta ağırlık Arap ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerinde olacak. Diğer markalarımızla da istediğimiz ülkeye ihracat yapabileceğiz. Bu da bizim için büyük avantaj" diye konuştu.

2006 HEDEFİ 10 BİN TON:

2006 yılının ikinci yarısından itibaren pazarla tanışan DÜFA markalı ürünlerde ilk yılın sonunda 10 bin ton satışa ulaşmayı beklediklerini belirten Ersin Kayalar, "2007 yılında hedefimiz 23 bin ton. Bu rakamların katlanarak gitmesini ve üç yıl içinde de 40 bin tona ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. Kayalar, Düfa ile pazara girdiği yılın ikinci yarısında 10 milyon dolar ciro yapmayı beklediklerini söyledi.

4 YILDA 40 MİLYON DOLAR:

Kayalar’ın son dört yılda 40 milyon dolarlık yatırım yaptığını belirten Ersin Kayalar, 5-6 milyon dolarlık daha yeni yatırım yapmayı planladıklarını söyledi. Kayalar Grubu’nun bu yıl sonunda 65 milyon dolar olarak gerçekleşmesi beklenen cirosunun Düfa ile beraber 87 milyon doları bulacağını belirtti.

VERNİKTE PAYI YÜZDE 25:

Ersin Kayalar, Genç markalı vernik ve parke cila ürünlerinin kendi sektörünün yüzde 25’ini elinde tuttuğunu ve 18 ülkeye pazarlandığını söyledi. Kayalar, mobilya verniğinde ise Türkiye’nin 65 bin ton üretiminin 15 bin tonunu karşıladıklarını, 6 bin ton da ihraç ettiklerini belirtti. Kayalar, vernik satışlarının bu yıl sonunda 25 bin tona çıkmasını beklediklerini kaydetti.

30 yılda 150 metrekareden 26 bin metrekareye ulaştı

MAKİNA mühendisi Yılmaz Kayalar tarafından 1976 yılında temelleri atılan Kayalar Kimya, tiner üretimiyle işe başladı. 1979’da ’Genç’ markasıyla 150 metrekarelik bir yerde vernik üretimine girdi. Kayalar, 1986’da 6 bin 500 metrekare açık alan ve 3 bin metrekare kapalı alana sahip Tuzla’daki yeni fabrikasına taşındı. 2003’de fabrikanın büyüklüğü 26 bin metrekaresi kapalı alan olmak üzere toplam 32 bin metrekareye çıkartıldı.

Burhan Öçal ile kampanya yaptı

DÜFA
boyalarının Nisan-Mayıs 2006 aylarında ulusal kanallarda ilk reklam kampanyası gerçekleştirildi. "Boyanın Ustası DÜFA Şimdi Türkiye’de" sloganı ile çıkan ve Burhan Öçal ve Trakya All Stars grubunun boya kutularından yapılmış perküsyonları çaldı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı