THY'den Latin açılımı

ANKA
17.05.2010 - 15:01 | Son Güncelleme:

Türk Hava Yolları(THY), Avrupa, Kuzey Amerika, Uzakdoğu, Ortadoğu ve Afrika pazarlarının ardından şimdi de Güney Amerika pazarına da yoğunlaşmaya hazırlanıyor. Şu anda Güney Amerika’da sadece Brezilya’ya doğrudan seferi bulunan THY, Brezilya ve Arjantin başta olmak üzere Güney Amerika’da 40’dan fazla noktaya bilet satabilecek.

Güney Amerika kıtasının en büyük özel havayolu şirketlerinden Brezilya merkezli TAM Havayollarının THY’nin de etkin bir üyesi olduğu Star Alliance ittifakına girmesiyle Türkiye ile Latin ülkeleri arasındaki yolcu trafiğinin daha da artması bekleniyor. THY yolcuları, TAM Havayolları ile yapılan kod paylaşım anlaşması gereği, başka uçuşlardan kazandıkları bedava uçuş millerini isterlerse Güney Amerika’ya yapacakları iş ve turistik amaçlı ziyaretlerinde de kullanabilecekler. THY yolcuları, Maya ve İnka gibi uygarlıklara ev sahipliği yapmış olan bölgelerin yanı sıra Patagonya gibi dünya turizminde önemli merkezlere yolculukta da uçuş millerini kullanabilecekler.

“GÜNEY AMERİKA İLE TRAFİK ARTACAK”

THY Genel Müdürü Temel Kotil, şu anda THY’nin sadece Brezilya’nın Sao Paulo şehrine direkt uçuşu bulunduğunu belirterek “TAM Havayollarının da Star Alliance’a katılmasıyla karşılıklı olarak Latin ülkeleri ile Türkiye arasındaki yolcu trafiğinin daha da artmasını bekliyoruz. TAM bizim yolcularımızın Güney Amerika’daki dağıtımını yaparken, biz de THY olarak onların uçuşunun olmadığı birçok dünya ülkesine TAM’ın transit yolcularına hizmet vereceğiz, dünyanın birçok noktasına dağıtımını yapacağız. Bu nedenle önümüzdeki dönemde Brezilya başta olmak üzere Güney Amerika kıtasından Türkiye’ye yönelik önemli bir yolcu akımı bekliyoruz. THY’nin hub’ı olarak İstanbul’un Güney Amerikalı yolcuların aynı zamanda dünyanın başka ülkelerine yönelik transit uçuşlarında giderek önemi de artacak” dedi.

TAM Havayolları’nın Star Alliance’a katılması dolayısıyla Sao Paulo’da düzenlenen törende görüştüğümüz Temel Kotil, THY’nin Güney Amerika’ya doğrudan uçtuğu merkezlerin sayısının artması yönünde planları da bulunduğuna işaret ederek “TAM’ın katılmasıyla Star Alliance içindeki sinerji daha da artacak. Bir anlamda TAM Güney Amerika’daki temsilcisi olurken biz de onların uçmadığı noktalarda TAM’ın temsilcisi olacağız. Özellikle Güney Amerika için bu sinerjinin daha da artacağını düşünüyoruz. Star Alliance yeni pazarlara girme hazırlığı içinde. En doğru zamanda Star Alliance’a girmekle çok doğru bir verdiğimize inanıyorum” diye konuştu.

“İNGİLTERE VE İSPANYA’DA THY’Yİ BİLMEYEN KALMADI”

Reklam ve tanıtımın yanı sıra sponsorluk anlaşmalarının da THY’nin dünyada marka bilinirliğinin artmasında önemli bir rolü olduğunu söyleyen Kotil bu konuda şunları söyledi:

“THY’nin hedefi küresel bir şirket olmak. Star Alliance’a girdikten sonra bu hedefe biraz daha yaklaştık. Star Alliance üyeliğinin, sunduğumuz hizmet kalitesi ile birlikte THY’nin dünyada bilinirliğinin büyük oranda artmasında önemli bir rolü oldu. Marka algısına büyük katkı yapıyor. Ayrıca Manchester United ve Barcelona sponsorlukları sayesinde THY’yi İspanya’da ve İngiltere’ de bugün bilmeyen kalmadı. Sokaktaki insanlar bile THY’yi tanıyor artık. Biz ba tanıtımlara daha önce başlasaydık ve bu tür sponsorlukları daha önceden yapsaydık bugün THY’nin cirosu kesinlikle ikiye katlanırdı.”

“AVRUPA PAZARINDAN DAHA FAZLA PAY ALMAMIZ LAZIM”

Genel Müdür Kotil, hava yolu taşımacılığında dünyada esas rekabetin Avrupa pazarında olduğuna dikkat çekerek, THY’nin de bu pazara odaklanmaya ve daha fazla pay almaya çalışacağını vurgulayarak şunları söyledi; “Ciro olarak Avrupa yılda 500 milyar dolarlık rakamla hava taşımacılığında yüzde 28 gibi önemli bir paya sahip. Avrupa ve Asya birlikte değerlendirildiğinde bu oran yüzde 66 gibi çok yüksek bir orana çıkıyor. Bizim öncelikle Avrupa pazarından daha fazla pay almamız gerekiyor. Avrupa’da hiç kuşkusuz bizden büyük Lufthansa, Air France, British gibi hava yolu şirketleri var. Buradaki tek kozumuz farklılaşmak. Avrupalı büyükler bu arada önemli hatalar yaptılar. Low-cost şiketlerle rekabete girdiler. Küresel krizin de etkisiyle artık yeni yatırım da yapamıyorlar. Daha da ötesi Avrupa’da yolcu sayısı artmıyor.”

Avrupalı büyük şirketlerin Uzakdoğu ve Asya’ya yönelik uçuşlarda pazarı Singapur ve Emirates gibi şirketlere kaptırdıklarını söyleyen Temel Kotil “ Şimdi bu pazarın en önemli oyuncularından biri de THY olacak. Sıra THY’ye geldi. Çünkü Avrupa bize çok yakın ve bizle uçan Avrupalı yolcular da çok memnun. Uluslararası uçuşlarda yolcularımızın yüzde 67’si Avrupa’ya yönelik. Biraz daha odaklanırsak bu yüzde 28’lik pazardan daha çok pay alacağımıza inanıyorum. Avrupa’da Lufthansa ve Air France’ın ardından, üçüncülük yarışında THY ile British Airways arasında ciddi bir rekabet var. Nisan’da yolcu sayısında British’i geçtik ”diye konuştu.

“DAHA ÇOK PARA KAZANMALIYIZ, HEDEFİMİZ ORGANİK BÜYÜMEK”

THY’nin hizmet kalitesini artırırken yeni uçaklarla filosunu da sürekli güçlendirdiğini belirten Kotil, “Yıl sonunda uçak sayımız 155’e ulaşacak. 2015’te ise filomuz 200 uçağa sahip olacak. Amacımız tabiî ki sadece iyi hizmet sunmak ve daha çok yolcu taşımak değil. Çok yolcu taşırken ve ciromuzu yükseltirken de karlı olmak ve iyi para kazanmak zorundayız. Büyümenin gerektirdiği yatırımları gerçekleştirmek için de bu gerekiyor” dedi.

THY’nin dünyanın en verimli çalışan havayolu şirketlerinin başında geldiğini ifade eden Temel Kotil, birleşme ve satın almalara yönelik olarak şu değerlendirmeyi yaptı:

“Sağlıklı büyümek bizim hedefimiz. Özellikle business yolcu sayısını arttırmak önemli. Dünya çapında düşündüğümüzde, hava taşımacılığında merkezin doğuya kaydığını görüyoruz. Avrupa pazarına odaklanırken, merkezin doğuya doğru kaydığının da farkında olmak gerekiyor. Bizim büyüme hedefimiz organik büyümek. İnorganik, yani satın almalar yoluyla büyümeye pek sıcak bakmıyoruz. THY’nin adı bazı satın almalar için geçiyor ama, biz bu konulara tümüyle kapalı olmamak ve fırsatları sürekli takip etmek kaydıyla öncelikle organik büyümeyi amaçlıyoruz.”

“STAR ALLIANCE: DAHA REKABETÇİ ÜRÜNLER SUNACAĞIZ”

TAM Havayolları CEO’su Libano Barroso da yaptığı değerlendirmede “ TAM markası artık global bir marka haline geliyor. Star Alliance ise Güney Amerika’da güçlü bir altyapıya sahip olacak” dedi. TAM’ın Brezilya’da 40’dan fazla noktaya uçtuğunu, Güney Amerika’da ise 10 havaalanına seferleri bulunduğunu söyleyen Barroso “Artık dünyanın bir çok yerinde bizim yolcularımıza kendi yolcuları gibi davranacak bir ortağımız var” diye konuştu.

Star Alliance CEO’su Jaan Albrecht ise “TAM’ın uçuş ağının Star Alliance’ın mevcut network’ü ile birleşmesiyle birlikte Star Alliance olarak Güney Amerika bölgesinde çok daha rekabetçi ürünler sunabileceğiz” dedi. Star Alliance 27 havayolu şirketini çatısı altında toplarken, 181 ülkede 1167 noktaya günde 21 bin 50 sefer gerçekleştiriyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı