« Hürriyet.com.tr

THY charter şirketi kurmalı

Hürriyet Haber
X
Çok sayıda turist taşıyan, turistik bölgelere yoğun sefer yapan her havayolunun ayrı bir charter şirketi var. Filosundaki beş altı uçağı yalnızca charter yani tarifesiz seferler için ayıran bu şirketler turizmcilerin isteklerine hemen cevap verebiliyorlar. Ayrı bir operasyon olarak yapılan charter uçuşları için ayrılan uçaklarda koltuk sayısı diğerlerine göre daha fazla oluyor. Businnes class yok. Örneğin iki sınıflı 150 kişilik bir uçak, charter uçuşu için ayrıldığında koltuk sayısı 175'ten fazla olacak şekilde ayarlanıyor. Orta menzilli bir uçağın 2 saatlik bir noktaya uçuşu diyelim ki 24 bin dolar. İster charter, ister tarifeli uçuş yapsın bu rakam değişmiyor. Ama charter uçuşlarında koltuk sayısı fazla olduğu için tur operatörleri charter uçağı bulunan şirketlere yöneliyor.Türkiye, turizmi patlamış bir ülke. Hesabını kitabını bilmeyen bazı özel havayolları charter yapalım derken yüzlerce yolcuyu perişan ediyorlar. Havalimanlarında bırakıyorlar. Saatler, hatta günlerce bekletiyorlar. Bu durum turizmimize ciddi darbeler vuruyor. Ciddiyetsiz yapılan charter aslında astarı yüzünden pahalıya geliyor.Türk Hava Yolları da charter uçuşlar düzenleyen bir şirket. Ama tarifeli uçuşlarından kalan businnes class sınıflı uçaklarını bu işe veriyor. Charter'a ikinci bir iş olarak bakıyor. Uçuşların yoğun olduğu dönemlerde charter işi hep ikinci plana atılıyor. Uygun fiyat verilmiyor. Oysa şimdi filodan zaman içinde çıkarılacak uçaklar var. Bunlardan beş altısı ya da daha fazlası ayrılıp, koltuk sayısı arttırılarak bir charter şirketi kurulabilir. Bu işin bence tam zamanıdır. Ayrı bir şirket. Kimbilir, adı belki de Turkish Delight ya da başka bir şey olur. Uçakların üzeri rengarenk boyanır. Ölü Deniz, Kız Kulesi, güneş, Peri Bacaları, Nemrut vs görüntüleri ile süslenir. Charter pazarına girilir. Büyük bir güçle, düzgün bir organizasyonla girilir. Lauda Air'in yani şu Niki Lauda'nın yaptığı gibi farklı bir ikram, uçakta eğlence düzeni kurularak Türkiye'ye yolculuk inanılmaz derecede keyifli hale getirilir. Gerçi şu anda THY'nin yüzde 50 hissesine sahip olduğu Lufthansa ortaklığı charter uçuşları yapan SunExpress var. Ama yetmiyor. Patlayan turizme yetmiyor. Türk turizmi komşularını çıldırtacak hale gelmiştir. İtalya, İspanya gibi ülkeler bile kıskançlık krizleri geçirmektedir. Bir charter şirketi için THY'nin tecrübesi yeterlidir. Organizasyon için yetenekli adamları var. İstenirse büyük turizm şirketleri de böyle bir kuruluşa hissedar olabilir. THY filosundan çıkacak ya da kiralanacak uçaklarla bu işi yapmalıdır. l998 yazı THY'yi bekliyor. Türk turizmi ciddi ve milli bir charter şirketi istiyor...

Kaynak:

Seyahat HaberiSeyahat Haberi
36 saatte Aarhus
GezginGezgin
Lego’nun başkenti Bıllund
Seyahat HaberiSeyahat Haberi
Kapadokya’ya gitmek için 10 neden
Seyahat HaberiSeyahat Haberi
15 günde bisikletle İzlanda
Seyahat HaberiSeyahat Haberi
Uçaktaki kulaklıklar neden çift girişli?
Yeme&İçmeYeme&İçme
Türkiye’nin en lezzetli 10 şehri