Gündem Haberleri

GÜNDEM

    Test, Türkçe'yi bozuyor

    Hürriyet Haber
    04.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Türk Dil Kurumu Başkanı Ahmet Bican Ercilasun, sınavlarda uygulanan test sisteminin Türkçe'yi katlettiğini söyledi. Test sisteminin ilkokula kadar indiğini belirten Prof. Ercilasun, Türkçe'nin gelişmesi için, öğrencinin tanınmış Türk yazarlarını ve şairlerinin eserlerini okuması gerektiğini kaydetti.

    Eğitim sisteminin, anadilimizi iyi öğretemediğini savunan, Türk Dil Kurumu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bican Ercilasun, sınavlarda kullanılan test sisteminin Türkçe'yi bozduğunu söyledi. Prof. Dr. Ercilasun, ‘‘Eğitim, dersanelerden okula kaydırılmalı. Test sistemi, ilkokula kadar indi. Dersanelerde çocuklar, sadece test sistemine yönlendiriliyorlar. Testi çözerken, cümle kurmaları bile gerekmiyor. Bu da Türkçemizi kötüleştiriyor’’ dedi.

    Türkçe'yi iyi öğretmekte, öğretmenlere büyük görev düştüğünü belirten Prof. Dr. Ercilasun, ‘‘Öğretmenler, bu ülkede, Türkçe'yi anadili gibi öğretirlerse ve edebiyatı sevdirirlerse, öğrenciler, belli bir kelime hazinesine kavuşur. Okuma alışkanlığının kazanılmasında da görev, yine okula ve öğretmene düşüyor’’ diye konuştu.

    ÜNİVERSİTEYE GİRİŞ SINAVI DEĞİŞMELİ

    Üniversiteye giriş sisteminin değiştirilmesini ve bazı yenilikler getirilmesini öneren Prof. Dr. Ercilasun, şunları söyledi:

    ‘‘Üniversiteye giriş sistemi ya değiştirilmeli ya da edebiyata önem verilmeli. Üniversiteye giriş sistemi bu şekilde devam etmemeli. Eğer devam edecekse, öğrencinin, Edebiyat Bölümü'nden aldığı sonuç, ayrı puan olarak değerlendirilmeli.’’

    Öğrencinin, dilinin gelişmesi için, tanınmış Türk yazarlarını ve şairlerinin eserlerini okuması gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Ercilasun, bu yazarların eserlerinin, ilkokuldan itibaren öğrencilere öğretilmesi gerektiğini söyledi. Çok sayıda yazara, ders kitaplarında yer verilmesinin de sakıncalı olduğunu belirten Prof. Dr. Ercilasun, şunları söyledi:

    ‘‘Pek çok sanatçının eseri, ders kitaplarına konuluyor. Bir ders kitabında, en az 100 yazarın eseri var. Fakat hayatlarından az söz ediliyor. Ders kitaplarında, 5-10 yazara yer verilmeli. Dede Korkut, Ömer Seyfettin ve Karacaoğlan'ın da aralarında bulunduğu, Türk Edebiyatında iz bırakmış isimlerin, eserlerine ve hayatlarına daha fazla değinilmeli.’’

    Yazarların eserlerini, ilkokul seviyesine uygun olarak ve sadeleştirerek verilmesi gerektiğini öne süren Prof. Dr. Ercilasun, ‘‘Öğretmenler, öğrencileri, yaşadıkları ülkedeki bir yazara veya şaire aşık etmeli. Yazarın eserini ve hayatını okuyan öğrenci, en az 15 dakika karşısındaki kişiye onu anlatıp, sohbet edebilmeli. Yabancı ülkelerde durum böyle. Fransız bir öğrenci, Victor Hugo'yu çok iyi biliyor. Alman bir öğrenci de Gothe hakkında tüm bilgilere sahip oluyor’’ dedi.

    DÜNYANIN HER YERİNDE ÖĞRENCİ KİTAP OKUYOR

    Dünyanın her yerinde, öğrenciye, tatillerde kitap okuması için destek verildiğini belirten Prof. Dr. Ercilasun, ‘‘Geçen yıl, Kosova'da ki eğitim yetkilileri ile karşılaştığımda, bana, yarı yıl tatilinde öğrencilerini en az 15 kitap okumaya şartlandırdıklarını söylediler. Bizde ise sadece ödev veriliyor’’ diye konuştu.



    Etiketler: son dakika
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı